Savage gaasi/piduri hoovastik

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta
Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Savage gaasi/piduri hoovastik

Postitus Postitas tomkar » 04.11.2005 14:17

Savage gaasi ja piduri hoovastiku modifikatsioon on asi, mida mina samuti kõigile savage omanikele soovitaks juhul kui teile tunduvad sellised olukorrad tuttavad, et täisgaasilt maha lastes on mootori pöörded oluliselt teised kui täis pidurilt normaalasendisse naastes.
Selleks vajad:
Ofna Servo Linkage Kit
Ofna Linkage Sliders Kit
1) Eemalda servosaver gaasi_piduri servo küljest.
2) Puuri/uurista/õgvenda gaasi hoovastiku liigutaja (ülemine tükk servosaverist) sees olev vana gaasi hoova auk täpselt nii suureks, et ühe sellega kaasas olnud poldi saad ALT->ÜLES sealt august läbi keerata. Ideaalne augu suurus on siis kui polti läbi keerates tekib auku keere - see välistab edaspidise loksu hoovastikus. Aseta poldi otsa kruviga samas komplektis olnud "slider" ja siis keera poldi otsa komplektis olnud mutter.
3) Kasutades oma fantaasiat tee sama töö ära piduri hoovastiku osaga servo saverist. Ma soovitan polt keerata tekitatud auku jälle ALT->ÜLES.
4) Servo saveri vedru (selline plekist peaaegu rõngas) pane sahtlisse ära - seda sul rohkem tarvis ei peaks olema.
5) Pisikese CA liimi tilgaga fikseeri servo_saveri alumine (piduri) ja ülemine (gaasi) pool kokku selliselt, et nad hoovad oleks täpselt üksteise kohal.
6) Keera saadud servo_arm (nüüd on tegu arm'iga kuna ta on igati jäik) servo külge tagasi ja siis ta peaks välja nägema peaaegu selline (pilt on tehtud siis kui juba hoovad kah küljes on).
7) Eemalda gaasi hoovastiku "suunamuutuse" plastmassist üleminek auto küljest, mis asub kütuse paagi ees.
8) Sellest komplektist võta metallist keermestatud_sabaga "munakas" ja keera see gaasi hoovastiku plastmassist vahedetaili külge ülevalt alla, kinnitades alt veel pisikese komplektis leiduva mutriga. Jälgi, et keerasid munaka detaili õige hoova külge.
9) Keera samast komplektist pärit munaka pesa komplektis leiduva metallvarda (see on sinu uus gaasi hoob edaspidi) külge.
10) Suru munakas just varda külge kinnitatud pesa sisse. Seda tehes soovitan sul olla tähelepanelik, et sa munaka külge kinnitatud hoovastiku osa ei vigasta. Mina just seda tehes murdsin seal ühe tüki ära. Tulemus peaks umbes selline olema.
11) Pane varda peale üks vardaga samas komplektis leidunud, uputatud kruviga, "stopper".
12) paigalda uus gaasi hoovastik autole selliselt, et gaasi hoob läheb roll_bari seest poolt otse gaasi servo juurde ja sinu uue servo_arm'i ülemisest "slider"ist läbi. Seda hooba pole tarvis painutada kuigi paljud netis leiduvad õpetused seda teevad. Vahe tuleb sellest, kuhu poole sa suunad slideri servo_arm'i küljes. Sellel aga pole funktsionaalset erinevust, kas ta on auto kere poole suunatud või välja poole. Mina eelistan kere poole asendit ja sirget varrast.
13) Teisele poole sliderit torka varda otsa komplektis olnud verdu ja siis järgmine stopper.
14) Leia oma stopperitele hooval õiged asukohad. Mina panin umbes selliselt, et servo "null" asendis on 0,5mm vahe slideri ja garbussi poolse stopperi vahel. Teine stopper aga selliselt, et vedru oleks kerge surve all - tõmbab gaasi ikka maha null asendis. Seda tehes kontrolli korra puldilt, et sul oleks gaasi timmer u. keskel või maas.
Gaas valmis!
15) Torka piduri hoob läbi servo_armi alumise slider'i. Pane hoova otsa seal varem olnud kummivooliku jupp või vedru ja peale seda lisa stopper.
16) Leia stopperile õige asukoht. Kütuse paagi poole sliderist pole tegelikult teist stoppperit tarvis. Tulemus võiks olla midagi sellist.
Pidur valmis!
Tähelepanelikum silm märkab viimasel pidil orantsi kummi, mis tuleb piduri hoovastiku külge. Selle seal leidumise tagamaad võiks samuti kohe siis ära seletada, mis on omakorda mõnedel juhtudel kirjeldatud kui eraldi Mod.
Probleem 1: vaadates viimast pilti ja kujutades ette olukorda kui seda kummi seal ei ole siis ilmneb võimalus, et hoovastik vajub olukorda, kus pidur ise rakendub. Seal ei ole ühtegi mehanismi, mis tõmbaks hoovastikust piduri maha siis kui servo null tagasi läheb. Seda võib tekitada pannes piduri hoovale vedru kuid enne kui seda lähed tegema (võid seda loomulikult teha kui tahad) loe ja mõtle lõpuni.
Järeldus 1: on vaja tekitada tagasitõmbamise mehanism.
Probleem 2: tekitades hoovastiku tagasi tõmbamise mehanismi kas siis vedru või kummiga tekib jälle huvitav olukord, mida tihtipeale ei märgata. Nimelt: savage pidur toimib mõlemat pidi - nii hooba tõmmates kui ka lükates! Juhul kui oled paigutanud piduri hoovastikule vedru koos stopperiga siis saad teha lihtsa testi: vajuta gaas põhja ja näed, et ka piduri hoovastik liigub kaugele kütuse paagi poole. Teatud juhtudel nii kaugele et pidur rakendub jälle. Piduri rakendumise moment vertikaalhoova asendi mõttes sõltub piduri kulumisest ja muust sellisest.
Järeldus 2: on vaja piirata piduri maksimaalse tagasi tõmbamine seal kus pidur ei rakenduks.
Lahendus:
1) Hoovastiku tagsitõmbamiseks kasuta nõrga kuid piisava tugevusega kummi, mille teise otsa võid panna vabalt ümber gaasi hoovastiku kinnituse. Pildil nähtud kumm on saadud õhupalli kaelast rõnga lõikamise teel. Tugevust saad regulleerida vastavalt sellega kui laia "lõigu" lõikad.
2) Maksimaalne hoovastiku tagasi liikumise asend on piira käepäraste vahendutega stopperi ehitamisega. Mina tegin õhukesest plekist, mille kinnitasin jälle sama gaasihoovastiku kinnituse kruvi alla ja tulmus sai selline.

Head nokkimist enne järgmist WinterCup etappi.
Osadele ing.k. nimetustele on raske leida eesti keelseid vasteid ja vabandan ka kohati piltide kehva kvaliteedi pärast - need sai tükk aega tagasi tehtud igaks juhuks aga täna tuli kirjutamise vaim peale ja siis pold spetsialno selle jaoks pilte olemas.

Kasutaja avatar
Diks
Postitusi: 140
Liitunud: 21.09.2006 00:05
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas Diks » 22.06.2009 12:26

Kas saaks pilte ka näha?

Kus nad Kadunud on?

Tänud.
1/8 HPI Savage X SS (kit),1/10 Traxxas T-Maxx 3.3
1/6 Monster "Tornado"
,Futaba 3PK 2,4ghz
Tee Iq testi : http://iq-test.co.ee/#471718

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 22.06.2009 15:01

Kas saaks pilte ka näha?

Kus nad Kadunud on?

Tänud.
ole kena ja vaata postitamis kuupäeva .... vb leiad oma vastuse, et mix pilte pole näha
Baltic champion 2015 Large scale 2WD
KONTAKT:555 628 95

Kasutaja avatar
jyrka
Postitusi: 40
Liitunud: 19.09.2008 20:54

Postitus Postitas jyrka » 22.06.2009 16:51

:lol: nats vana teema jah ma vaatan :lol:
HPI E-Savage, Kyosho DBX

Kasutaja avatar
Zebra1188
Postitusi: 1246
Liitunud: 07.10.2006 10:05
Asukoht: Keila
Kontakt:

Postitus Postitas Zebra1188 » 22.06.2009 18:58

Kahjuks on jah see kaust sealt galeriist kuskile kadunud...
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC

HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!

Kasutaja avatar
Vana Kala
Postitusi: 259
Liitunud: 08.04.2008 13:36
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Vana Kala » 28.06.2009 12:04

Mul on enda truckil ka see modifikatsioon tehtud. Ehk on sellest pildist abi.

Pilt
HPI Savage w LRP.28
Hobao Hyper 8,5 Pro .30 Sirio Over-Powered-Edition
LRP S10 Blast2 TC

Pühapäevasõitja

Kasutaja avatar
Diks
Postitusi: 140
Liitunud: 21.09.2006 00:05
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas Diks » 29.06.2009 08:36

Grim Reaper kirjutas:
Kas saaks pilte ka näha?


ole kena ja vaata postitamis kuupäeva .... vb leiad oma vastuse, et mix pilte pole näha
Ma väga hästi nägin postituse kuupäeva.

See kurat pole ju müügi kuulutus et kuupäev vanaks jäb, selle asemel et tühjalt postitada ,mine õue sõida RCR autoga parem.
Teid siin targutajaid nii palju et foorum on muutnud kurad teab milleks!

Vana kalale tänud.
1/8 HPI Savage X SS (kit),1/10 Traxxas T-Maxx 3.3
1/6 Monster "Tornado"
,Futaba 3PK 2,4ghz
Tee Iq testi : http://iq-test.co.ee/#471718

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 29.06.2009 09:29

Mitte tühjalt postitada aga kes see ikka viitsib 3a pilte kusagil üleval hoida(vb keegi tõesti viitsib) :? Tol ajal millal see lahendus välja toodi on juba vana ja võibolla on nüüd juba parem lahendus leitud.Aga mida mina ka savagest tean, läen parem välja bashima oma RCR autoga(what ever it is) :lol:
Baltic champion 2015 Large scale 2WD
KONTAKT:555 628 95

Vasta