Kuidas võtta kumme veljelt ja panna tagasi

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 359
Liitunud: 21.06.2005 08:47
Asukoht: talin

Kuidas võtta kumme veljelt ja panna tagasi

Postitus Postitas ranno » 29.07.2005 09:34

Lisaks algajatele kaks vajalikku õpetust eemaldamise teemal..
Keetmise teel: http://www.misbehavin-rc.com/pit-lane/b ... -tires.asp
ja küpsetades ... linki ei leia üles, aga käis nii, et keerad oma praeahju 250 kraadi peale, kuumutad ahju üles, lülitad välja ja viskad kummid velgedel ahju 40minutiks kuni ahi vaikselt samal ajal jahtub, võtad välja ja voilaa..

Aga millega te neid veljele tagasi liimite??? Mul on tõsiselt kopp ees sellest super atakist, ta liimib liiga kiiresti ja mu velje / kummiserva profiili paika sättimiseks on see jura... kas on midagi, mis liimiks sama tugevalt aga aeglasemalt??

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 03.08.2005 11:16

vbl aitab spetsiaalne rehvi liim...
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXFHY1&P=7

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 05.08.2005 11:08

Keetmist ja küpsetamist rehvide mahasaamiseks (kui neid on plaanis uuesti kasutada) küll ei soovitaks. Kõrge temperatuur mõjub rehvi koostisele kehvasti, tulemuseks võib olla hoopis teistsugune (ja mitte parem) pidamine, kui enne küpsetust. Inserdi keerab reeglina ka p..sse.
Keetmine ja küpsetamine sobib juhul, kui kummid otsas ja velgi on vaja kätte saada. Kumm lõigatakse lõhki, insert välja ja siis keetma.

Kui kummi tahad uuesti kasutada, siis ei ole muud meetodit, kui terav nuga või spetsiaalsed CA debonderid (mida ma Eestist ei ole kusagilt leidnud). Mõned liimid pidavat alluma ka atsetoonile, aga sinna siis mitte kogu ratast sisse pista, vaid ainult liimitud osa sellega "mõjutada".

Üldiselt ei näe ma ühtegi head põhjust, miks sõidukõlblikke kumme peaks veljelt maha kiskuma ja siis pärast tagasi liimima. Oskab keegi mulle seletada, miks seda üldse tegema peaks :? Inserdi vahetamiseks seda suurt mõtet teha pole, pigem teised rattad teha uue inserdiga, sest kusagil mujal/teise ilmaga võib just see kombinatsioon toimida. Ainus mõistlik põhjus võib olla kokku käkerdunud inserdi korrastamine... rajaautodel seda eriti ette ei tule, offroadis vahel juhtub. Aga siis tuleks kogu tehnoloogia ümber mõelda ja teha nii, et insert ei saaks käkerduda (liimida ta rehvi/velje külge?).

Liimimist tuleb tundega võtta. Kõigepealt ajad inserdi rehvi sisse (offroadis, eriti monsteritel, võib olla hea mõte ka insert välimisest ringist rehvi külge liimida, nt. Momendiga. Kindlasti mitte CA-ga! see jätab kõvad kohad sisse), siis selle kompoti velje peale, kummiserv ilusasti velje sisse nii, nagu ta hilisemas elus jääma peab. Siis jupikaupa tõmbad kummiserva veljest tiba eemale ja libistad liimi vahele, kuni ring peale saab. Pikema ja peenema nokaga asjaga saab vbla inserdi ja velje vahele ka liimi aetud.
CA liime ("superattacke") on erineva konsistentsi ja kuivamiskiirusega. Kummi liimimiseks on hea vedelam ja aeglasem/keskmise kiirusega liim. Ise olen kasutanud põhiliselt LRP liime, need n toiminud, muid ei oska kommenteerida.

tulnuk
Postitusi: 60
Liitunud: 27.07.2005 16:19
Asukoht: tartu

Postitus Postitas tulnuk » 05.08.2005 17:08

Täiendan teid: CA=CyanAcorlate ehk siis kiirliim. Neid CA-sid mida kullost saada on, saab üsna edukalt peale kuivamist atsetooniga lahti. Aga olge ettevaatlikud, atsetoon võib kumme või velgesid kergelt sulatada . Ning veel, kui enda raha peale vihased olete, siis ostke jah superattaci, aga kullos saada olev 20g. potsik CA-d maksab vaid umbes 60 eeku ning on teatud olukordades superattacist etem.

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 07.08.2005 21:43

Ahjaa, selle Ranno 250-kraadise ahju kohta tahtsin veel öelda, et STOP!!!
250-300 kraadi kasutatakse jänkistanis, aga neil on ahjude peal vähe teistsugused kraadid kirjas, kui meil. 300 Fahrenheiti kraadi on umbes 150 Celsiuse kraadi (ma täpselt ei viitsi hetkel otsida), ehk sellise kuumuse peaks Euroopas elav kodanik oma ahjule kruvima. 300 kraadi juures võib juhtuda, et kumm sulab ja siis pead emale või elukaaslasele uue ahju ostma :lol:

Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 359
Liitunud: 21.06.2005 08:47
Asukoht: talin

Postitus Postitas ranno » 07.08.2005 21:50

Hm huvitav tähelepanek... samas seda nüanssi teadmata ma ükspäev võtsin oma monstri kummi katkiselt veljelt maha. Hais mis tuppa tuli oli muidugi meeliülendav, aga kumm tuli kenasti maha ja mingeid kõrvalnähte velje või kummi olekus ei täheldanud. Ma julgeks seda teistkordagi proovida, kui naine lubab.. :wink:

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 10.08.2005 09:48

Nujah, kui naine lubab, siis võib igasugu asju teha :P
CA lagunemisel suurt vahet ei tohiks olla, kas 150 või 300 kraadi, see laguneb päris edukalt juba 100 kraadi kandis (ega ta muidu keetmisel lahti tulekski).

Kasutaja avatar
martseger
Postitusi: 13
Liitunud: 10.08.2005 17:52

Postitus Postitas martseger » 10.08.2005 18:20

ranno kirjutas:Hm huvitav tähelepanek... samas seda nüanssi teadmata ma ükspäev võtsin oma monstri kummi katkiselt veljelt maha. Hais mis tuppa tuli oli muidugi meeliülendav, aga kumm tuli kenasti maha ja mingeid kõrvalnähte velje või kummi olekus ei täheldanud. Ma julgeks seda teistkordagi proovida, kui naine lubab.. :wink:


Kui naine lubab?LOL?

Vasta