1. leht 1-st

diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 15.05.2010 15:45
Postitas Servod
Kuidas oleks õige määrida diffreid. Mul neid kolm.
Ja kuna käigukast on metallist hammakatega siis tuleks ju seda ka määrida.. aga millega ja kuidas?

tänud

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 15.05.2010 15:51
Postitas Grim Reaper
Diffreid ei määrita.... neid õlitatakse.
Teed diffri lahti ja puhastad ära... seejärel paned sisse vastavalt oma soovile erineva paksusega õli.
Diffri-, ja amordiõlisid saab praktiliselt igast mudelipoest.
Käigukasti ei oska kommenteerida kas seda õlitada või jookseb ta kuivalt.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 15.05.2010 15:53
Postitas Servod
Grim Reaper kirjutas:Diffreid ei määrita.... neid õlitatakse.
Teed diffri lahti ja puhastad ära... seejärel paned sisse vastavalt oma soovile erineva paksusega õli.
Diffri-, ja amordiõlisid saab praktiliselt igast mudelipoest.
Käigukasti ei oska kommenteerida kas seda õlitada või jookseb ta kuivalt.

mul olemas õlid.. aga palju tuleks panna õli..

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 15.05.2010 16:07
Postitas Märten
Täida diffrid planetaari ristini. Äkki mainid mis mudeliga tegu siis oskaks sulle ka käigukasti osas vastuse anda. Üldiselt on nii et kui on kinnine siis võid määrida kui lahti siis kindlasti mitte.
Grim Reaper kirjutas:Diffreid ei määrita.... neid õlitatakse.
Õlitamine ongi määrimine :wink: , sest õli on määrdeaine.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 15.05.2010 16:11
Postitas Grim Reaper
Kui differ on pooleks siis 1 pool täis panna ja paned teise poole talle lihtsalt peale ning kruvid kinni.
Nii olen mina teinud ja polnud häda midagi. Täitsa täis ei soovita panna sest sisemine õlisurve võib diffri puruks pressida kui õli soojeneb liikumisel.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 15.05.2010 16:12
Postitas Grim Reaper
Nemesis kirjutas:Täida diffrid planetaari ristini. Äkki mainid mis mudeliga tegu siis oskaks sulle ka käigukasti osas vastuse anda. Üldiselt on nii et kui on kinnine siis võid määrida kui lahti siis kindlasti mitte.
Grim Reaper kirjutas:Diffreid ei määrita.... neid õlitatakse.
Õlitamine ongi määrimine :wink: , sest õli on määrdeaine.
Ma mõtlesin, et ta tahab sinna midagi muud sisse panna peale õli :lol:

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 15.05.2010 16:14
Postitas Märten
Muide on olemas täiesti ka diferentsiaali määrded. Kasutust leiavad need vist aga peamiselt 1/8 onroadis.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 15.05.2010 16:26
Postitas Servod
autoks on cen genesis 46. kui see aitab.

mis asi on planetaari rist?.. kuna mul see auto on esimene siis ei jaga veel asja väga hästi

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 15.05.2010 16:29
Postitas Märten
Servod kirjutas:mis asi on planetaari rist?
Pilt
Planetaar hammakate võllidest tekkiv nö rist
BTW käigukasti ja diffri välimisi hammakaid võid määrida tavalise liitum määrdega.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 15.05.2010 16:34
Postitas Servod
mul vähe teise ehitusega. aga mõttest sain aru.. tänud


ehk diffritega asi selge

Aga käigukast. Mingi määre seal sees on olemas. Aga kuna eelmine omanik ei suutnud autot hooldada, siis pole ma kindel selles määrdeaines enab..

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 15.05.2010 18:50
Postitas männikmees
[quote="Grim Reaper"]Diffreid ei määrita.... neid õlitatakse.
Teed diffri lahti ja puhastad ära... seejärel paned sisse vastavalt oma soovile erineva paksusega õli.

siin on mees kes paneb mudeli difritesse sama määret mida laagritelegi 8)
ei viitsi ölidega jännata :wink:

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 28.05.2010 16:02
Postitas jyrka
diffritesse midagi muud ei tohi panna kui õli ?

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 28.05.2010 19:00
Postitas R0mm
Tohib panna küll, aga silikoonõli mõte on selles, et sellega saab seadistada auto juhitavust/käitumist vastavalt raja omapärale. Saab suunata veojõudu soovitud kohta soovitud määral.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 28.05.2010 19:11
Postitas businessman
Siit küsimus ühtlasi Grimile kui Baja mehele, et mis viskoossusega õli sina oma masinas kasutad?

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 28.05.2010 21:23
Postitas ollo
Silikoonõlisid kasutatakse difrites ja amortides kahel põhjusel:
1) nende viskoossus on temperatuurist vähem sõltuv (toimib külmalt samamoodi nagu soojalt)
2) nad ei aja kummirõngaid (=difri/amordi tihendid) paksuks ja asjad toimivad paremini

Kui ei soovi silikoonõlisid kasutada, võib difreid täita ka Kellukese limonaadi, kasutatud mootoriõli, hapukoore või kanakakaga, aga miks peaks?

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 27.10.2010 14:22
Postitas ahto42
Aga kas nt kuullaagri või nt pooltelje määret tohib panna?

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 27.10.2010 14:30
Postitas R0mm
siiski jääb küsimus, et miks kasutada midagi muud kui silikoonõlid on saadaval igasuguses viskoossuses? Mingi põhimõtte pärast ei ole ju vaja muud sodi sinna panna kui õiget asja on vabalt saada. Keegi ei saa keelata sul sinna ükskõik mis vedelikku või tahket ainet panna, aga milleks seda teha? Mingi täitsa laaest võetud võrdlus - kui võileivale määrid võid, siis miks mitte minit muud määret panna? Laagrimääret näiteks, see ka ju selline rasvane ollus, aga leiva peal maitseb kuradi kehv. Igal asjal oma eesmärk ja kasutuskoht. Rangelt soovitatav targemate nõuandeid järgida.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 27.10.2010 15:52
Postitas ahto42
Aga miks siis ütleb TT-01 manual apply Grease(määre)?

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 27.10.2010 19:00
Postitas lauri
väikeses koguses määret = väga väga väga vedel silikonõli = väga "lahtine" differ

Määret paned selleks, et hammasrattad ära ei kuluks. Silikonõliga seadistatakse selle difri tööd. Mida paksem õli, seda rohkem "lukus". Miks silikonõli? Sest selle viskoossus on _suhteliselt_ sõltum temperatuurist (tegelikult vägagi sõltuv, aga parim mis võtta on).

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 27.10.2010 20:14
Postitas ahto42
Sellepärast ma mõtlengi teha nn liba LSD nagu on http://www.phantomgrip.com" onclick="window.open(this.href);return false; , siis ei sõltuks diffri lukustamine niipalju enam temperatuurist ja saaks kasutada rasketööstuse määrdeid, mis ka rohkem kaitsevad ja kompenseerivad hammasrattastele avaldatud survet.
http://www.phantomgrip.com/component/content/article/13" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 27.10.2010 20:20
Postitas edvin
1/5 skaala difrites kasutatakse ametlikult vaseliini!

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 27.10.2010 22:08
Postitas Tõnu2
edvin kirjutas:1/5 skaala difrites kasutatakse ametlikult vaseliini!
Jah, kindlasti 8)

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 03.08.2017 21:58
Postitas martinto
Kuidas nende diffrite ja õlidega nüüd on.
Läksin mina ühte mudelismipoodi ja mõtlesin, et ostan diffrisse uue õli, aga müüja keeldus mulle müümast. Ütles, et ma kodus manualist järgi vaataks, mis viskoosussega õli sisse käib ja siis tagasi tuleks. Kui ma mingi muu õli sisse panen, pidavat kõik kohe orbiidile lendama, kui ülekandeid ümber ei ehita. Ja siis veel lähen poodi kaeblema, et nad vale õli müüsid. Ausalt öeldes tundus see jutt mulle veits BS, aga väga kaua vaielda ei viitsinud, ta olla sellega ikka 10a tegelenud ja ei tahtnud ise ka väga loll näida.
No igaljuhul oleks vist olnud jah hea teada, mis õli seal sees käib, teaks millest lähtuda, aga kahjuks pole seda manualis kirjas. Tegu tagaveolise nitrokaga ja plaan oli kangemat sorti õli soetada, et tekitada lukus diffri efekt. Rajal ei kanguta, töristan tagahoovis oma lõbuks.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 03.08.2017 22:31
Postitas srx
Laiali ei lenda seal midagi.
Küsimus on selles, kui palju "lukku" sa oma difrit tahad.
Õli on peaaegu nagu LSD - limited slip differential.
Vedelama õliga on ratastel rohkem vabadust erineva kiirusega liikuda, paksema õliga vähem. Liiga paksu õliga on peaaegu nagu lukus.

Tagaveolise puhul vist asja väga halvaks ajada ei saa. Rohkem lukus tähendab rohkem ülejuhitavust aga ka paremat ülejuhitavuse kontrolli.
Ilma õlita või liiga vedela õliga tahab kurvis ainult sisemist ratast põletada. Paned vähe tummisema õli ja veavad kurvis mõlemad rattad. Paned liiga paksu ja siis ilmselt tahab igas kurvis driftima hakata.

4WD puhul peab võtma süsteemi tervikuna. Ei saa ainult ühe difriga mängida. Muidu võid auto teha väga halvasti juhitavaks.
Üldiselt tundub toimivat valem: Keskele kõige paksem, ette 2-3x vedelam ja taha esimesest veel umbes 2x vedelam.
Oma 1:8 monsteritele panen keskele 300k, ette 100k ja taha 50k. Siis on minek hea, ei ole nii, et üks ratas käiks tühja. Keerab sinna kuhu soovid ja joonistab ka ilusaid driftipoognaid kui tahad. Mulle selline setup sobib. Alajuhitavust pole ja ülejuhitavuse saab soovi korral tekitada.
Väiksemate autode puhul või väiksemate ja kergemate ratastega (väiksem inerts) auto puhul lähevad muidugi vedelamad õlid.
300k on ikka väga paks õli, seda võiks lausa noaga lõigata ja määrida. Isegi 50k on päris paks ja voolab väga aeglaselt.
Olen neid pannud difritesse, mis tehasest tulevad vaid kerge määrdega hammasrataste peal. Ei ole midagi laiali lennanud.
Liiga vedel õli annab lihtsalt lahtise difri. Sellega ei saa ka midagi laiali lasta.

Mulle tundub küll see BS jutt, et lased midagi laiali. Aga võib ka olla erijuhtumeid ja väga nõrkasid detaile mõnel autol, mis lendavad laiali. Kuigi ma kaldun arvama, et siis lendaks need laiali ka niisama suuremate kiirenduste ja muude lolluste tegemiste peale.
Aga auto juhitavuse võib küll korralikult ära rikkuda 4WD puhul - proovitud :)

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 03.08.2017 23:01
Postitas Jörg777
Tere!
Poemüüjal on differentsiaalide ning õlide osas tegelikult õigus. Vaatamata, et enamikel autodel on tegemist suhteliselt straight up ja tihti võrdlemisi robustse komponendiga, on teisalt tegemist väga keerulise ning fundamentaalse detailiga - tegemist on iga auto puhul (eeldusel, et sild ei ole lukus) osaga, ümber mille terve sild töötab. Kui differentsiaal ei tööta, või on valesti seadistatud, ei ole autoga võimalik sõita, isegi mitte koduhoovis.

Tulles tagasi küsimuse juurde - miks ei müünud, kas lendab orbiidile ja mis õli?

Kui kaupmees oleks müünud suhteliselt madala (suure tõenäosusega ka liiga madala) viskoossusega õli, juhtub mitu asja, mis võivad kõik potentsiaalselt viia differentsiaali kokkujooksmiseni - liiga vedel õli laseb vedava silla ratastel oluliselt väiksema takistusega suurema erinevusega kiiruse saavutada, ehk differentsiaal teeb õli suhtes rohkem mehhaanilist tööd. Suurema tööga kaasneb ka temperatuuritõus ning sellest hetkest algavad ka probleemid - silikoon ei oma peaaegu mingeid määrdeomadusi, vaid on differentsiaali sees eelkõige mehhaaniline takisti ning suhteliselt suure soojusmahutavuse tõttu ka jahuti. Temperatuuri tõustes (tegelikult on olukord analoogne pigem kuumutamisega) muutuvad silikooni füüsikalised omadused piisavalt, et see ei oma enam ei määrde-, ega jahutamisomadusi. Kusjuures, pärast silikooni kuumutamist ei taastu selle algsed füüsikalised omadused, ehk differentsiaali ei jahuta enam mitte miski (õhk ei loe antud olukorras absoluutselt) ning silikoonile tekib juurde suhteliselt spetsiifiline kõrbelõhn ning tume värvus. Koos sellega kaasneb tihti ka differentsiaali kokkujooksmine, ehk väikesed satelliithammasrattad jooksevad lihtsalt differentsiaalikorpuse plastikseina kinni ning sulatavad ennast sinna sisse.

Aga mis õliga siis ikkagi sõita?
Differentsiaali seade sõltub väga paljudest teguritest, kuid lihtne on lähtuma hakata nendest - auto skaala ja mass, pinnas ning rehvid. "Tagavedune nitrokas ja koduaed" ei anna vajalikku informatsiooni, et seda määrata, vabandust. Üldiselt nõuab suurema skaala ning massiga auto suurema viskoossusega õli, väiksem väiksemat. Analoogselt tuleks hinnata ka pidamist - suurema pidamisega rajal on tihti parem valik kasutada jäigemat õli.

Nota bene: tagavedusel autol tekitada "lukus diffri" efekti on paha mõte. Mida jäigem on tagumine differentsiaal, siis üldiselt seda alajuhitavam on auto kurvi sisenemisel ja kurvi apexis ning seda raskemini kontrollitav kurvist väljudes. Lisaks sellele on teistel veoskeemi osadel (veovõllid, käigukast jne) oluliselt rohkem stressi, mis võivad viia lihtsalt mõttetu lõhkumiseni.

Edit: srx, enamikel autodel on siiski kõige lihtsam avatud differentsiaal, õli ei oma mingit LSD efekti (LSD puhul muutub pöörlemiskiirus ning rattale mõjuv jõud vastavalt vajadusele suuremaks/väiksemaks), sest tegemist on üldjuhul konstantse suurusega takistiga. Kui, siis efekt on pigem vastupidine, ehk kurvis vähem kaalu omav ratas hakkab järsu temperatuurimuutuse tõttu veel vabamalt käima ning seetõttu kaotab vedu ka suurema kaalu all olev ratas.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 04.08.2017 09:36
Postitas martinto
Ei tea, liiga peeneks pole mul mõtet asja ajada. Seda enam, et erinevate tootjate õlid tõenäoliselt varieeruvad. Ei ole nii, et 10000WT on kõigil täpselt sama. Iga tootja 10000WT on täpselt tema nägemus 10000WT õlist, võrreldes mõne teisega võib olla lahjem või paksem.
Katse eksitus meetod, kas meeldib või mitte. Aga kuidas ma katsetan, kui müüakse ainult seda, mis manuaalis kirjas. Kes üldse ütleb, et manuaalis märgitud number ja poeletil olev õli samad on, peale siis pakendile märgitud numbri.
Kui küsisin mida sa seal siis ümber ehitad, valgus suu vett täis ja hakkaski tulema mulks, mulks, mulks: ma olen 10a tegelenud nagu see peaks aukartust äratama. Mu pärast ole kasvõi 100a tegelenud, aga ole mees ja põhjenda amatöörile ära.
Ühesõnaga õliga reguleerib vedu: eest-keskelt-tagant, palju kurvis sisemine ratas tühjalt pöörleb jne. Mida ma ka teadsin poodi minnes. Mitte, et diffriõli pärast reguleerib ülekannet, ülekannet reguleeritakse vast ikka vastavalt raja profiilile, olenevalt, kas vaja paremat kiirendust või lõppkiirust ja siis juba tulevad mängu diffri õlid, kust kui palju veab.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 04.08.2017 09:56
Postitas Jörg777
Küsimus ei ole peeneks ajamises, vaid printsiibi mõistmises ning selle kasutamisoskuses.
Täiesti õige, et erinevate tootjate õliskaalad on erinevad (seda eriti CST skaala puhul, sest tegemist on mõnevõrra meelevaldsema süsteemiga, kui seda on WT), kuid seda enam oli poemüüjal põhjust küsida, mis on manualis soovituslik. Õige on ka see, et katsetamine ning endale mugava akna leidmine on hädavajalik, kuid enne ei saa keegi mingeid soovitusi teha, kui ei ole teada, mis autoga tegemist on. Üldiselt (eedlusel, et tegemist ei ole suureskaala autoga) võiks tagaveolise auto differentsiaaliõli jääda vahemikku 2000cst - 20.000 cst, kuid võib olla ka erandeid.
Ei saa mainimata jätta, et tegelikult oli kaupmehel teatud määral õigus ka differentsiaaliseadete ja ülekannete seose kohta, aga see ei puutu praegu teemasse.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 04.08.2017 11:43
Postitas martinto
Autoks nitro HPI Firestorm.
Miks ma kangemat diffrit tahan ongi selle pärast, et auto oleks ülejuhitav. Mõisa peale ei sõida, pole oluline, kui kiiresti punktist A punkti B jõuan ja niisama sirget lihvida ka igav.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 04.08.2017 12:13
Postitas GTR 3.0
Mina alustaks 10k CST õliga proovimisest. Kui peaks ikkagi liiga vedelaks jääma, siis on mingi pidepunkt olemas kust edasi liikuda.
Firestormi diferentsiaal on üsnagi pommikindel tükk.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 09.11.2017 16:00
Postitas Grr
Märten kirjutas:Muide on olemas täiesti ka diferentsiaali määrded. Kasutust leiavad need vist aga peamiselt 1/8 onroadis.
Julgen väita, et vähemalt üks mudel tuleb stock'is ka määrdega diffris (nii esimese kui tagumises) - ECX Ruckus 4x4. Väidetavalt on see elukas 1/10 (tootja ise väidab vähemalt).

Roheline nagu ma sellel alal olen, ei ole veel aru saanud kuidas see juhitavusele kaasa aitab või halvendab. Kujuures kui diffri lahti võtsin, mõtlesingi kas äkki peaks selle kraami välja vahetama õli vastu või mitte. Esialgu ei tee seda ja üritab masina käitumise endale selgeks teha.

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 10.11.2017 11:59
Postitas OnuEnn
Mida paksem õli tagasillas on, seda kehvemalt keerab...

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 11.11.2017 23:52
Postitas Grr
OnuEnn kirjutas:Mida paksem õli tagasillas on, seda kehvemalt keerab...
Ma eeldaks (pole ekspert), et paksem määre esidiffris mõjutab rohkem pöörde raadiust. Näiteks kui ees oleks vedelam õli ja taga paksem - kas see ei oleks kuldne kesktee läbitavuse parandamiseks, mitte kõige hullema pööramisega?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Re: diffrite ja käimakasti määrimine?

Postitatud: 13.11.2017 10:19
Postitas OnuEnn
Grr kirjutas:
OnuEnn kirjutas:Mida paksem õli tagasillas on, seda kehvemalt keerab...
Ma eeldaks (pole ekspert), et paksem määre esidiffris mõjutab rohkem pöörde raadiust. Näiteks kui ees oleks vedelam õli ja taga paksem - kas see ei oleks kuldne kesktee läbitavuse parandamiseks, mitte kõige hullema pööramisega?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Kui pillile pähe anda, pole vahet...
Nii ehk naa, juhid autot maastikul ju tagumise otsaga ;)
Kuid rahulikul pööramisel, lükkab tagasild auto otse lihtsalt minema...