1. leht 1-st

küsimus nitrokütuse kohta

Postitatud: 17.06.2010 08:13
Postitas Servod
Poodide hinnakirjas on ära toodud, et 25% kütus sobib .21, .28 ja edasi. Aga kui ma sain endale auto millel .21 mootor (Vertex: kas on hea?) ja sellele soovitati segada 16 % ja 25% kütust. et tuleks nii 20 ligi. pidi mootorile hea olema. 25% pidi lühendama eluiga mootoril. Aga tegelikult, mis kütus on parim mootorile ja miks?

tänud

Re: küsimus nitrokütuse kohta

Postitatud: 17.06.2010 08:29
Postitas Loom
Ma ütleks hoopis nii... kui sa pole mingi endurance ralli huviline, kus on tähtis,
et mootor jube kaua järjest vastu peaks, siis pole mingit vahet, kas see mootor
kestab sul 10 paagitäit rohkem või vähem.
Ühesõnaga arvan, et asi pole seda väärt.

Re: küsimus nitrokütuse kohta

Postitatud: 17.06.2010 08:42
Postitas Mojo
ehk sisse ikkagi 25% küte

Re: küsimus nitrokütuse kohta

Postitatud: 17.06.2010 10:19
Postitas tony012
Arvestades küsimuse püstitust ja ka esimese vastuse taset olen ma veendunud, et see mootor sõidab niikaua, kui sõidab ja sureb pigem sellesse, et õhufiltrit ei vahetata või see kukub ära või lastakse mootor lihtsalt kuumaga kotti.... ja kütus ei mängi siin mitte mingit rolli...

Ja kui mootorit üle ei kuumuta ja iga poole tunni tagant õhufiltrit vahetad jne... siis ikka ei tee Sa mitte mingil juhul vahet, kas sees on 16 või 25 prosane kütus...

Ja usu, mootor kaa ei tee vahet...

Re: küsimus nitrokütuse kohta

Postitatud: 17.04.2011 10:54
Postitas Servod
aga kui autole panna 15% kütus. kirjaga heli

Re: küsimus nitrokütuse kohta

Postitatud: 17.04.2011 17:04
Postitas R0mm
Kütuse kasutamisel tasub arvestada siiski mootoritootja soovitusega ja mootoritootjad soovitavad reeglina offroad 21 ja 28ci mootoritele 25% nitrosisaldusega kütust. Kasutates kangemat, peaks lisama jahutuspea alla lisaseibe. Samas väiksema nitrosisalduse juures äkki peaks isis midagi vähemaks võtma? Vot ei tea, aga 16% kütust kasutatakse siiski rohkem onroad mudelite mootorites.

Ilmselt on kütusetootja siiski loonud oma retseptid ja segud vastavalt eeldatavale kasutusele ja lisanud sinna täpselt niipalju ja sobivas vahekorras koostisaineid kui antud aplikatsiooni tarvis parim on. See muidugi ei tähenda, et suvaline nitromootor ei käiks suvalise kütusega, aga kui tahad saada oma mootorist parimat, siis on ehk mõistlik ikka järgida mootoritootja soovitusi.

Kütuse segamise suhtes ei oska midagi öelda, mina seda ei teeks, välja võib tulla mingi kehv kooslus. Seda isegi siis, kui on tegemist sama tootja erinevate segudega, kuna kasutatakse erinevaid looduslikke ja sünteetilisi õlisid. Mina ei julge garanteerida, et nad omavahel keemiliselt reageerides oma määrdeomadused selliselt säilitavad nagu see mootorile hea on. Samas jälle katsetada on tore.

Re: küsimus nitrokütuse kohta

Postitatud: 05.09.2011 10:10
Postitas kpihus
Servod kirjutas:soovitati segada 16 % ja 25% kütust. et tuleks nii 20 ligi. pidi mootorile hea olema. 25% pidi lühendama eluiga mootoril.
Üldiselt "nitro" mootoritel on selline rumal eripära, et mistahes kütuse kasutamine lühendab nende eluiga :) St mootor on nagunii kulumaterjal. Vastus on lihtne, kui võistled, pane vägevam, kui tagaaias põristad, pane odavam :)

Re: küsimus nitrokütuse kohta

Postitatud: 05.09.2011 11:56
Postitas ollo
Ärge nüüd heli ega lennukikütust küll automootoritesse pange, head inimesed... iga asja jaoks ikka oma. Töörežiimid ja selle tõttu ka õlid on neis väga erinevad.
Kas 16 või 25 või 45% nitrot - maitse asi. Kui mootoritootja soovitustest erinevat kasutada, siis tuleks silindripea all ka seibe lisada (suuremale nitrole minnes) või ära võtta (nitro % vähendades).

Re: küsimus nitrokütuse kohta

Postitatud: 27.09.2011 18:43
Postitas ziilike
Vabandust! Olen ikka olude sunnil olnud kasutama ka kopterikütust. Ainuke vahe autokütusega on õli kogus. Kopterikütusel seda pea kaks korda rohkem. Ja ei mingeid probleeme, peale selle et tagarehv vähe õlisem kui muidu. Ja suitseb kah sigahullusti. :twisted:

Re: küsimus nitrokütuse kohta

Postitatud: 27.09.2011 23:16
Postitas ollo
Ei ole ainuke vahe õli KOGUS, vahe on ka õli tüübis. Ega seda nalja pärast sinna 2x rohkem ei panda... heli kütuses kasutatavad õlid ei kesta 30-40k pööret minutis, mida automootorid teevad. Heli mootorid käivad minuteada enamasti alla 20k. Niisama korra rikka seguga poodi piima järgi kärutada ei tee ilmselt midagi, aga õigesse seadesse pole vale kütusega mõtet mootorit keerama hakatagi, keps tuleb kohe välja vaatama, mis ilm on.

Aga eks igaüks valib ise, mis oma mootoritega teeb.

Re: küsimus nitrokütuse kohta

Postitatud: 05.03.2012 19:27
Postitas infernost
Tervitused, ei hakanud uut teemat tegema, aga tekkis selline küsimus, et kui kaua peab 16% kütus 1gal kanistris vastu enne kui on "lahjaks" muutunud ja mootorit ei käivita. Kanister pool täis, kork tihedalt peal. On üldse mingi "parim enne kuupäev ka" :) kanistril? Ja auto paaki ei tasu vist kütust sisse jätta, vaid alati tühjaks sõita? Ootaks siis targemate teadmisi.

Re: küsimus nitrokütuse kohta

Postitatud: 05.03.2012 19:58
Postitas tennu
infernost kirjutas:Tervitused, ei hakanud uut teemat tegema, aga tekkis selline küsimus, et kui kaua peab 16% kütus 1gal kanistris vastu enne kui on "lahjaks" muutunud ja mootorit ei käivita. Kanister pool täis, kork tihedalt peal. On üldse mingi "parim enne kuupäev ka" :) kanistril? Ja auto paaki ei tasu vist kütust sisse jätta, vaid alati tühjaks sõita? Ootaks siis targemate teadmisi.
Ma küll pead ei oska anda, aga minuarust säilis nitrokütus siis kaua kui kanistrist on õhk enamjaolt välja surutud. Ehk kütusega samas anumas peaks olema võimalikult vähe õhku. Kindlalt ma aga seda öelda ei oska, aga oleks nagu kuskilt lugenud.