Nitro mootor HPI

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta
junge
Postitusi: 46
Liitunud: 07.09.2010 09:52
Asukoht: Tallinn

Nitro mootor HPI

Postitus Postitas junge » 07.09.2010 10:22

Tere,

Sain endale kasutatud nitro mootoriga auto ja nüüd kohe mõned küsimused tekkinud:
1) kuidas peab küünal hõõguma, et oleks õige? Hõõgub nii, et see hõõgniidi osa mis juba küünla otsa külge kinnitub, enne seda mõned mm enam ei hõõgu, kas see on OK? Youtube'st ei leidnud päris täpset videot selle kohta kui hästi ja kaugele peab hõõgumine ulatuma. Muidu on päris hele teine.
2) Hetkel pullstart, mõtlesin starterboxi peale kuid kas selle asemel võin kasutada ka tavalist akutrelli, one way bearingu otsa vastav padrun ja tuld? Või on mingi konkreetne kiirus/järks kiirendus vajalik, et käima masin saada?
3) Kas auto peab vabalt veerema kui mootor seisab? Kui panna sidurile vastavalt manualile seibe vahele, siis saab ratastest mootorit ringi ajada ehk siis praktiliselt otseühendus, kuid loogiliselt võttes ei tohiks seda saada teha vaid pööretega peaks siduri laiali lööma ning vedu taha tulema?


Vbl said rumalad küsimused kuid kust sa ikka teada saad kui ei küsi.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Nitro mootor HPI

Postitus Postitas R0mm » 07.09.2010 10:39

1. küünal päris lõpuni väja ei hõõgu kunagi, aga siiski peaks suht lõpu lähedale. Mitu mm tundub ikka tiba palju mittehõõguvat küünlaniiti. Mõistlikum oleks uus küünal kasutusele võtta.
2. Kui sul rotostart on juba mootoril küljes, siis võid kasutada akudrelli küll, peaks piisavalt kiire olema. Box samas mugavam kui tegu ikka mingi bagi või tragiga, monsteri puhul boxi kasutada ei saa.
3. Kui mootor ei tööta, siis PEAB auto vabalt liikuma ilma mootorit kaasa vedamata. sidurikell peab mootori otsas vabalt rngi käima ilma et hooratas kaasa käiks. Samuti peab sidurikellal olema kerge pikisuunaline loks, mis ongi kindluseks, et pole liiga palju seibitatud ja sedasi kella mootori külge kinni poodud. Selle sõlme juures arvesta ikka reaalset seisu mitte manuali. Samuti peab auto paigal seisma kui mootor tühikäigul töötab ehk siis sidur ei tohi rakenduda. Kui sidur tühikäigul haagib, siis on kas vedrud liiga nõrgad või tühikäik liiga kõrge.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

junge
Postitusi: 46
Liitunud: 07.09.2010 09:52
Asukoht: Tallinn

Re: Nitro mootor HPI

Postitus Postitas junge » 07.09.2010 10:58

Tänud kiire vastuse eest, täpsustuseks selle küünla osas, Pilt kus traat veel kaardub, sinna maani hõõgub, ehk siis ainult sirge osa ei hõõgu. See on OK?

Muus osas on siis asi selge, ma just mõtlesin käivitamise osas, et äkki pullstardiga või startbox'il on mingi eriti järsk nõks, mis käima paneb ning tavaliselt ringi ajades ei pruugi minna. Ja seibe vähemaks.

Lisaks veel paar küsimust
1) Kas praeguste ilmadega peaks mootorit enne fööniga soojendama ka? Ei taha teine kuidagi hästi käima minna. Mis temperatuurini võiks seda teha? Nii, et kätt kannatab ikka veel vastu panna on piisav? Või toatemperatuurini?
2) Kas mõni spets oleks nõus aitama ning natuke õpetama karbussi timmimise osas mind? Manuali järgi võin ju teha seda kuid päriselus oleks asjal rohkem jumet.

Tänud ette.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: Nitro mootor HPI

Postitus Postitas R0mm » 07.09.2010 12:09

Küünal hõõgub sul ilmselt täitsa normaalselt, pole mu silmad veel näinud küünalt, mille niit hõõguks ka selles sirges osas, hea kui ta esimesest keerustki hõõguma läheb. Juba kasutatud küünaldel pole seegi mingi erand, et paar esimest keerdu ei hõõgu.

Mootori eluea pikendamise ja ka käivituslihtsuse nimel on tõesti kasulik mootor eelnevalt soojaks teha näiteks 80+ kraadi juurde. Selleks sobib hästi tööstuslik föön.

Timmimisega võin ka abiks olla kui leiad aega oma autoga koos mu juurde tulla.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Vasta