laagrid

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta
martinjev
Postitusi: 66
Liitunud: 15.11.2008 21:11
Asukoht: Tartu

laagrid

Postitus Postitas martinjev » 09.03.2011 10:55

kumb laager on kvaliteetsem kas metalltihenditega või kummitihenditega?

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: laagrid

Postitus Postitas tony012 » 09.03.2011 11:07

kummitihendiga on tolmukindlam, metalltihend liivakindlam... tegelikult on küsimus valesti püstitatud...eriti kvaliteetsetel ja eksklusiivsetel laagritel on üldse keraamilised kuulid...

ükski kuullaager ei ole püsivahend, nad kõik on kuluvahendid...

Kui laager liigub vabalt ja ilma ragina ja loksuta, siis on kõik hästi, kui on tõrge, siis halvasti...


Osta laager, mida Su mudelimüüja soovitab ja korras.
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Re: laagrid

Postitus Postitas lauri » 09.03.2011 11:14

Offroadis kasutatakse reeglina kummikattega laagreid, kuna kummikate hoiab tolmu jms paremini väljas. Onroadis kasutatakse metallkattega laagreid, kuna nende takistus on väiksem ja rajad puhtad ehk tolmu jms eriti ei ole. Sellest tasubki juhinduda.

Laagri _KVALITEETI_ on väga-väga raske hinnata. On olemas näiteks ABEC skaala, mis tegelikult ei näita kvaliteeti vaid tolerantse. Ühtegi kvaliteedi skaalat ega näitajat sisuliselt ei eksisteeri. Reaalsuses ostetakse laagreid brändi järgi, mille puhul ollakse selle kvaliteedis kindlad (kogemuse või soovituste põhjal). Peaks veel seda ka mainima, et mul nö HALVA laagriga tegelikult kogemust pole. Taolist kogemust, et laager puruneb ja saaks selle 100%-liselt halva laagri kvaliteedi süüks ajada...

Kindlasti on vahed olemas, kuid selge ülevaate saamiseks pead ikka päris palju sõitma, et mingite järeldusteni jõuda!
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

martinjev
Postitusi: 66
Liitunud: 15.11.2008 21:11
Asukoht: Tartu

Re: laagrid

Postitus Postitas martinjev » 09.03.2011 11:31

kvaliteedi all pidasin silmas vastupidavust - kaua saan sõita enne kui lõtk liiga suureks läheb
Ebays müüdavad on kas metall- või kummitihenditega. Sealt plaanis tellida.

tõenäoliselt tulevad siis kummitihenditega. Auto on Offroad.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: laagrid

Postitus Postitas R0mm » 09.03.2011 11:43

Laagri eluiga sõltub rohkem sellest kus ja mis tingimustes sõidad, kui laagrist endast. kui sõidas vihmamärjal rajal, siis suure tõenäosusega vahetad pärast terve jooksu laagreid välja, olgu nad nii kvaliteetsed kui iganes. Kui sõidad kuival, vähetolmaval rajal, siis kestavad nad päris kaua. Laagreid saab ka lahti võtta ja hooldada, kui seda viitsid teha, siis kestavad nad jällegi kauem. Ehk siis vahet eriti pole mis laager on, kuna kestuse suurim mõjutaja on keskkond ja hooldus.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Re: laagrid

Postitus Postitas lauri » 09.03.2011 18:57

Rommil täitsa õigus. Ega määret täis laager ära ei kulu, selleks tuleb läheb ikka meeletult palju teda ringi ajada. Laager kulub siis ära, kui määre on asendunud tolmu, vee või millegi taolisega. Eelmisel hooajal oli mul laagreid 3 karpi: uued, hooldatud ja kasutatud mustad. Igaks võistluseks läksid uued (ehk hooldatud) laagrid auto külge. Kui aega ja viitsimist oli, siis auto küljest tulnud laagrid pesin ja hooldasin ära. Mis kulumismärke näitasid või krõgisema jäid, viskasin ära ja asendasin täiesti uutega. Hästi mugav oli suvalist auto osa hooldades kohe ka laagrid välja vahetada.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

männikmees
Postitusi: 663
Liitunud: 30.03.2007 12:47
Asukoht: helsinki-vantaa-espoo

Re: laagrid

Postitus Postitas männikmees » 10.03.2011 06:57

mina soovitaks plast-tihendigalaagreid kui ikka viitsid ise laagreid hooldada
plast-tihendit on minu meelest lihtsam eemaldada ja pärast tagasi panna 8)
olen ka uued laagrid avanud ja lisanud vajadusel määret :wink:
ilma mudelita Targutaja

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: laagrid

Postitus Postitas ollo » 10.03.2011 12:41

Plasttihenditega on 2 ebameeldivat probleemi: 1) irduvad ise suvalisel hetkel ja lasevad kaka laagri sisse 2) lähevad maha võttes katki. Ei soovita.
Suht hea variant on teflon+metall (teflonseib laagri sisemise võru peale ja selle otsa metallkaas), aga kallis osta (Boca vähemalt tegi kunagi) ja tüütu hooldada.
Tavalisematest siiski metallkate, kui oluline on väike veeretakistus ja tihedat hooldust/vahetust ei karda; kummitihend, kui oluline on pikk hooldusvälp ja laagri eluiga, aga veeretakistus ei ole nii oluline. Märjas keskkonnas surevad metallkattega laagrid erilise hooga.

männikmees
Postitusi: 663
Liitunud: 30.03.2007 12:47
Asukoht: helsinki-vantaa-espoo

Re: laagrid

Postitus Postitas männikmees » 10.03.2011 14:37

äkki paar näpunäidet kuidas viisakalt metall-katted eemaldada laagrist ?
minu käes lähevad need tihti loperguseks :|
ilma mudelita Targutaja

Kasutaja avatar
426f
Postitusi: 200
Liitunud: 08.02.2011 22:44

Re: laagrid

Postitus Postitas 426f » 10.03.2011 14:55

ma siin loen seda laagri hooldust ja peab ka sama asja käsile võtma,kui laagri katte plekid kõveraks lähevad eemaldamisega siis kas selline asi toimib kui laager ilma lahti võtmata bensiinis või millegi muu taolise sees ära leotada ja siis sooja ja päris vedela liitium määrde sisse kasta

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: laagrid

Postitus Postitas tony012 » 10.03.2011 15:24

liitiummääre, imeline punane plögin...peaks vist metalli välispinda kõvemaks töötlema... sobib pigem tolmuvabades kohtades hammasrataste vahele... difrikorpused näiteks...

bensiiniga saad laagri sees leiduva õli küll välja pesta ja siis ilmselt ka laagri sees leiduva mustuse... keeruta ja sulista siis laagrit seal hoolega ja siis aja mootoriõli kuumaks ja viska laagrid peale bensiinis loputamist sinna sisse, äkki siis pääseb see kuum mootoriõli sinna sisse ja ei tule kohe välja, kui on ära jahtunud...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: laagrid

Postitus Postitas R0mm » 10.03.2011 15:49

Metallkattega laagreid on vist kahte tüüpi, ühed on pressitud kattega, mis ilmselgelt ei ole mõeldud eemaldamiseks ja teistel on see metallkate fikseeritud kitsa ja esmapilgul üsna märkamatu klambrikesega, mida saab väga edukalt eemaldada ilma, et midagi kõveraks või katki läheks.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Re: laagrid

Postitus Postitas lauri » 10.03.2011 19:58

Enamik mudelite laagreid on ikkagi nö avatavat tüüpi metallkatetega. Kasuta terava otsaga nuga ja eemalda C-kujuline vedru. NB! See vedru ei ole sümmeetriline, ühte pidi saab noa otsa taha lükata, teist pidi mitte. Seejärel koputa noa päraga paar korda vastu laagrit ja metallkate kukubki ära. Kui ei kuku, siis kergelt torkides saab selle lahti küll.
Manused
removecclip[1].jpg
removecclip[1].jpg (26.67 KiB) Vaadatud 5496 korda
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Vasta