HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta
F4.1
Postitusi: 8
Liitunud: 04.01.2012 20:08

HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas F4.1 » 04.01.2012 20:43

Karpa on tehaseseadistuses!
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=1408
Mootorist ca. 4 liitrit kütust läbi jooksnud.
Tühikäigul kuumeneb ca 130°C, sõites 160°C kraadini.
Karpa kiskusin lahti puhastasin, määrisin ja tegin lekketesti.
Mooror ise ka ei leki.
Mõõtsin nii silindri otsast kui ka karteri silindri ribidelt.
Mõõtmiseks kasutasin FLUKE infrapunakiirguse mõõturit http://www.fluke.com/fluke/usen/Electri ... ?PID=56096
Mootori kompressioon hinnati Anssmann´is normaalseks.
Kütuseks MORGANFUEL 16%
Kütus on muidugi seisnud, kuid see ei tohiks mõjutada määrdetegurit. Särtsu kütuses ikka jagub.

Millega ülekuumenemist seletada?

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas R0mm » 04.01.2012 22:03

Räägid siin kõigest muust, aga karpa seadistamisest mitte ühtegi sõna? Et mootori küttesegu rikkamaks oled proovinud keerata? Tehaseseade võib küll tore olla, aga see ei ole mingi püha tõde, et see mootor nende seadetega käima peaks. Kui kuumalt see mootor esimesed 4 liitrit käis ja kas oli sama kütus?
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

F4.1
Postitusi: 8
Liitunud: 04.01.2012 20:08

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas F4.1 » 04.01.2012 23:55

Karpa ongi kõige avatumas seisus kus mõlemad nõelad on välja keeratud, ehk Flush (Factory Setting).
Masin on seisnud pea kolmveerand aastat, kütus on sama.
Varasemalt on temperatuur kõikunud 100-130 vahel.
Kuna karpa on hetkel FLUSH asendis siis ka viskab summutist õli välja.
Nõelu sisse keerates tõuseb temp. veelgi.

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas lauri » 05.01.2012 00:58

Nitromootor vajab üpris täpset seadistamist. Infoks sulle - võistlustel seadistatakse mootorit läbi terve päeva, sisuliselt iga sõidu alguses. VAJA on häälestada siis, kui õhutemperatuur, -niiskus või hapniku sisaldus muutub suhteliselt palju. Nitromootori puhul "tehaseseadistus" on väga vähe ütlev ja mitte midagi tähendav seadistus. Seda võib mingiks "nullasendiks" pidada, kuid kindlasti pole see seade, mis peaks igal juhul sobima, pigem vastupidi!

Rusikareegel - kui mootor kuumeneb liialt, keera highspeed nõela lahti. Sinu olukorras soovitan ka lowspeed nõela lahti keerata (tõenäoliselt tuleb ühikäigukruvi peale keerata ehk karpat avatumaks ehk tühikäigupöördeid lisada). Mootor on tervislikus seades siis, kui jõudu on, töötab kenasti ja summutist tuleb kiirendamisel helesinist suitsu. Kui mootor podiseb ja turtsub ja võimsust pole, on ta liiga rikas, nõelad liiga lahti. Kui kiirendamistel suitsu ei tule, on ta liiga lahja, nõelad liiga kinni.

Nitromootori sobilik töötemperatuur on umbes vahemikus 95-135C. See tähendab, et väljaspool seda vahemikku on midagi väga valesti, kuid ei tähenda, et selles temperatuurivahemikus töötav mootor oleks heas seades :)

Seadistamise kruvikas olgu nitromootori puhul alati kaasas. Temperatuuri kontrollimine on ka abiks tegevus, kuid kogemuste puhul see tegelikult vajalik. Mootori tervisele on kasulik see fööni või kuumapuhuri abil nii +70-80C soojendada enne käivitamist, eriti talvel!

Edu!
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas edvin » 05.01.2012 01:04

F4.1 kirjutas:Tühikäigul kuumeneb ca 130°C
Tühikäigul sellise temp kättesaamiseks peab segu hullusti lahja olema, ehk kruvid kinni.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas R0mm » 05.01.2012 08:00

Kui tühikäigul talvel ülirikka seadega on mootor 130 kraadi, siis on midagi ikka väga pahasti. Mingi ebaloomulik hõõrdumine mootoris, kütuses pole õli...või siis paneb su see tempgun segast. Proovi uut patareid sinna sisse. Mul oli eelmine sügis probleem, et ei suutnud uue mootori temperatuuri saada kõrgemaks kui 25* kui väljas oli umbes 5* sooja. Esiteks veendu, et tempgun toimib ja siis võta mootor lahti ja vaata mis seal sees toimub.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

F4.1
Postitusi: 8
Liitunud: 04.01.2012 20:08

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas F4.1 » 05.01.2012 12:20

R0mm kirjutas:Kui tühikäigul talvel ülirikka seadega on mootor 130 kraadi, siis on midagi ikka väga pahasti. Mingi ebaloomulik hõõrdumine mootoris, kütuses pole õli...või siis paneb su see tempgun segast. Proovi uut patareid sinna sisse. Mul oli eelmine sügis probleem, et ei suutnud uue mootori temperatuuri saada kõrgemaks kui 25* kui väljas oli umbes 5* sooja. Esiteks veendu, et tempgun toimib ja siis võta mootor lahti ja vaata mis seal sees toimub.
Tempgun on täitsa adekvaatne.
Kütus küll seisnud aga õli ju ei aurustu, kui kaob siis pigem metanool.
Mootori karteris oli avamisel piisavalt sinist määrdeainet (kütus on sinine).
Piltidel mootor enne kolmveerand aastast kasutust, summutitihend pärast ülekuumenemist, silinder pärast ülekuumenemist.
FLOW asend karpal peaks tagama maksimaalse õlituse, seega ülekuumenemist ei peaks tekkima.

Millepärast üldse küsin,
1. kas seisnud kütus võib ülekuumenemist esile kutsuda? (loogiliselt võttes ei peaks)
2. või siis on silinder ja kolb ikkagi lootusetult kulunud (pinnad siiski siledad, väidetavalt kompressioon rahuldav).
Manused
DSCN3263.JPG
Kolb ja silinder täna
DSCN3263.JPG (140.6 KiB) Vaadatud 6288 korda
DSCN3278.JPG
Tihend pärast kasutust
DSCN3278.JPG (97.63 KiB) Vaadatud 6288 korda
DSCN3255.JPG
Mootor enne kasutuselevõttu
DSCN3255.JPG (79.68 KiB) Vaadatud 6288 korda

F4.1
Postitusi: 8
Liitunud: 04.01.2012 20:08

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas F4.1 » 05.01.2012 12:24

Lisaks veel:
Manused
DSCN3268.JPG
küünal "meeldivalt" sinakaslilla
DSCN3268.JPG (102.66 KiB) Vaadatud 6286 korda
DSCN3267.JPG
silindripea
DSCN3267.JPG (140.57 KiB) Vaadatud 6286 korda

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas R0mm » 05.01.2012 16:38

Küünal tundub roostes. võta kogu mootor detailideks, tagant lahti jne, sidur maha, kolb, keps, hülss välja, väntvõll välja. Laagreid sa ilmselt kätte ei saa, aga vähemalt näed kas laagrid on enam laagri nägu või äkki täitsa kinni roostetanud. Kuidas väntvõll muidu ringi käib? Vabalt ikka või on mingit takistust tunda? Ma kardan et see on sul räigelt roostes seest. Avatud kütusekanister võib aastaga pahaks minna küll, eriti kui seda hoida kuskil külmas näiteks kivipõrandal, imeb end vett täis ja võib kasutuskõlbmatuks muutuda küll. Kui auto on seisma jäänud nii, et paagis kütust, sisi see imeb ka vett endasse ja nii satub vesi ka mootrisse ja ajab kõik rooste mis rauast tehtud (laagrid, väntvõll). Ühtlasi on sel juhul ilmselt mootorisse jäänud kütust, mis samuti võib roostet tekitada. Mootori korrektseks hoolduseks oleks vaja pärast iga sõitmist kütusetoru lahti ühendada, mootor käima tõmmata ja kütusest tühjaks käitada, seejärel nn afterrun õli sisse tilgutada ja lasta natuke ringi käia, et kõik pinnad metanoolist puhtaks saaks ja kaitsev õlikiht peale.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

F4.1
Postitusi: 8
Liitunud: 04.01.2012 20:08

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas F4.1 » 06.01.2012 13:07

R0mm kirjutas:"kas laagrid on enam laagri nägu või äkki täitsa kinni roostetanud. Kuidas väntvõll muidu ringi käib? Vabalt ikka või on mingit takistust tunda? Ma kardan et see on sul räigelt roostes seest. Avatud kütusekanister võib aastaga pahaks minna küll, eriti kui seda hoida kuskil külmas näiteks kivipõrandal, imeb end vett täis ja võib kasutuskõlbmatuks muutuda küll."
Enne viimast mootori kasutust sai see lahti võetud ja mingeid takistusi ega roostet ei olnud, läikis teine hoopis.
Viga oli ikkagi kütuses!!! (Kaks liitrit minema visata).
Ostsin uue kütuse (sama tootja ja sama %).
Ausalt öeldes, ka endale üllatuseks oli muutus maksimaalselt positiivne.
Karpa FLOW asendis oli temp 70-75°C ja "sõiduasendis" 110-120°C, ehk siis mootor sai "korda".
Seega siit moraal pühapäeva hobilistele: kindlasti ei tohiks kasutada pikalt seisnud kütust. Kui ikka kasutada siis järgmine pühapäev mootor ei pruugi enam elus olla.
Olin valmis ostma juba uut mootorit, õnneks käisin ennem kütust ostmas.

Seega küsimus sõiduproffidele: kui kaua ja millistes tingimustes nitrot on soovitav hoida ja milline on avatud kütuse säilimisaeg?

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas tony012 » 06.01.2012 14:20

No minul kulub suvisel ajal umbes 4 kankut... aga ma eriti ei treeni... ehk siis tegelikult ma ei tea, kui kaua kannatab avatuna hoida... tavaliselt kui suvehooaeg hakkab lõppema, siis olen oma viimase kütusepõhja kellelegi asjast huvitatule kankusse kallanud... üle talve ikka pole mõtet kütust vist kankupõhjas hoida...

Mõni aasta tagasi oli meil mudelist janko, kes perfektsuse saavutamise huvides isegi suure kanku väikestesse pudelitesse laiali jagas, et võimalikult vähe kütus nö avatud olekus oleks... aga ma arvan, et nii peeneks vast pole mõtet asja ajada.
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

F4.1
Postitusi: 8
Liitunud: 04.01.2012 20:08

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas F4.1 » 06.01.2012 14:48

tony012 kirjutas:Mõni aasta tagasi oli meil mudelist janko, kes perfektsuse saavutamise huvides isegi suure kanku väikestesse pudelitesse laiali jagas, et võimalikult vähe kütus nö avatud olekus oleks... aga ma arvan, et nii peeneks vast pole mõtet asja ajada.
Iseenesest õige moodus pühapäeva rallitajale. :)

Ise küsin ise vastan: ameeriklased soovitavad kütust käidelda võimalikult kuivades tingimustes, sobib hoiustada ka pimedas garaazis või kuuris tingimusel, et kanistrist õhk välja surutud ja anum asetatud riiulile mitte põrandale, soovitavalt veel vineeritüki või penoplasti peale külmasilla vältimiseks. (cool place võib muidugi ameerikas olla meie jaoks küllaltki soe).

Kui eeltoodud tingimused on täidetud siis võib sedasi hoiustatud kütust kasutada ka kahe aasta pärast.

Eks tõde selgub ikkagi praktikas.

Kasutaja avatar
Vana Kala
Postitusi: 259
Liitunud: 08.04.2008 13:36
Asukoht: Tallinn

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas Vana Kala » 06.01.2012 16:04

See oleneb mitmest tegurist ilmselt. Õhuniiskus, koht, kanister jne nagu juba kirjutati.

Samas ma ise kasutasin kõik 4 aastat seisnud kütusevarud ära, kui peale pausi uuesti mudelitega sõitma hakkasin.
Oli üks poolik kanister (1 gallon) ja siis pooleliitriseid pudeleid. Mingeid jamasid ei esinenud.
Kütus oli seisnud toas kapis...seega ilmselt piisavalt soojas ja kuivas.
HPI Savage w LRP.28
Hobao Hyper 8,5 Pro .30 Sirio Over-Powered-Edition
LRP S10 Blast2 TC

Pühapäevasõitja

F4.1
Postitusi: 8
Liitunud: 04.01.2012 20:08

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas F4.1 » 06.01.2012 16:37

Kuidas saada silindripead ja kolbi nõgist puhtaks?

Vanasti kahetaktistel tsikklimootoritel tekitas nõgi detonatsiooni.

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Re: HPI F4.1 mootor kuumeneb üle

Postitus Postitas R0mm » 06.01.2012 18:11

See pole nõgi vaid nn carbon buildup (vabandan, ei oska eesti keeles seda väljendit). Üldiselt ei tee midagi halba ja tegelikult on sellest äärmiselt lihtne vabaneda...hõõru lihtsalt maha. Kergemini tuleb kui eelnevalt mingit puhastuskeemiat peale lasta. Brake cleaner näiteks või siis lihtsalt natukeseks õli sisse likku panna.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu

Vasta