1. leht 1-st

NiMh aku välja vahetamine

Postitatud: 25.02.2015 09:56
Postitas d1maf3ar
Tere!

Küsimus järgmine: on olemas pisike auto, Losi mini desert truck .
Kasutab see auto siis seda Ni-Mh akut hetkel, 1600mah mahutavusega ja 2a discharge reitinguga.
Kuna on omal olemas mitmeid led lampe 18650 akudega(samsungi, sanyo, panasonicu omad) ja see originaal aku on üle laadimistega natuke ära küpsetatud siis kui mõttekas oleks osta SEE KARP ja kasutada 2x18650 3.7v akut mahutavuseda 2600Mah kuna mul need akud nagunii majapidamises ringlevad koos korraliku laadijaga? Kuidas see mõjub auto kiirusele ja kas esc seda üldse sööb?
Teoorias peaks ju auto kiiremks muutuma, sest discharge rate on kõrgem. Lipot ei taha, sest siis hakka ka laadijat ostma ja kokkuvõttes poleks asjal enam mõtet, sest auto juba vana ka.

Re: NiMh aku välja vahetamine

Postitatud: 25.02.2015 11:48
Postitas harg
d1maf3ar kirjutas: Kasutab see auto siis seda Ni-Mh akut hetkel, 1600mah mahutavusega ja 2a discharge reitinguga.
..... see originaal aku on üle laadimistega natuke ära küpsetatud siis kui mõttekas oleks osta SEE KARP ja kasutada 2x18650 3.7v akut mahutavusega 2600Mah kuna mul need akud nagunii majapidamises ringlevad koos korraliku laadijaga? Kuidas see mõjub auto kiirusele ja kas esc seda üldse sööb?
Mõju on positiivne.
Asjad mida peab igaks juhuks kontrollima:
* See 18650 holder ikka mahub füüsiliselt sinna kuhu sul praegu nimh käib?
* LiFe on oma olemuselt suhtsarnane NiMh'ile ja kui teada erinevust, selleg aravestada ning osta neid õigesti laadida, siis probleemi ei teki.

ESC'il on suht suva mis seal elektrone annab, kuni elektronide potensiaal ei ületa ESC taluvust (käesoleval juhul on kõik vist ok, sest maksimaalselt 7,4V on nii NimH kui 2x18650 LiFe (mis annab kokku vaid 6,6V, ehk ESC suurim lubatud potensiaal jääb ületamata))

Re: NiMh aku välja vahetamine

Postitatud: 25.02.2015 14:28
Postitas GTR 3.0
18650 aku on Li-ion, mitte LiFe.
See 2/3A aku juures ei ole mitte discharge rate vaid aku suuruse näit, discharge peab olema ikka mitu korda suurem. 18650 aku pole mõeldud suurte voolude jaoks aga antud masina puhul võib toimida. Mainitud karp aga sulab ilmselt üles.

Soovitan osta LiPO aku ja vastav laadija, mille saab üsna odavalt kätte kui otsida. Ilmselt leiaksin oma mudelikolast ka üleliigse aku ja laadija soodsa hinnaga. Laadija on selline asi, mis tavaliselt sobib ka uuele mudelile ja laeb kõiki kodus olevaid akusid.

Re: NiMh aku välja vahetamine

Postitatud: 25.02.2015 16:28
Postitas harg
GTR 3.0 kirjutas:18650 aku on Li-ion, mitte LiFe.
18650 on suurus! mitte see millist keemiat seal sees kasutatakse.

Re: NiMh aku välja vahetamine

Postitatud: 25.02.2015 16:37
Postitas GTR 3.0
harg kirjutas:
GTR 3.0 kirjutas:18650 aku on Li-ion, mitte LiFe.
18650 on suurus! mitte see millist keemiat seal sees kasutatakse.
Minu viga, ei teadnud et seda suurust ka LiFe-t tehakse. Igastahes käis jutt 3.7V akust, mis on üsna kindlasti Li-ion.

Re: NiMh aku välja vahetamine

Postitatud: 26.02.2015 14:53
Postitas harg
GTR 3.0 kirjutas:
harg kirjutas:
GTR 3.0 kirjutas:18650 aku on Li-ion, mitte LiFe.
18650 on suurus! mitte see millist keemiat seal sees kasutatakse.
Minu viga, ei teadnud et seda suurust ka LiFe-t tehakse. Igastahes käis jutt 3.7V akust, mis on üsna kindlasti Li-ion.
Jep nii see on
3,7V on LiIon "nominaalpinge", tavalisel LiPo'l on see 4,2V ja LiFe'l (täpselamt siis LiFePO4) 3,2V ( jutt siis "ühest" purgist )

Re: NiMh aku välja vahetamine

Postitatud: 26.02.2015 16:53
Postitas JazZ
harg kirjutas: Jep nii see on
3,7V on LiIon "nominaalpinge", tavalisel LiPo'l on see 4,2V ja LiFe'l (täpselamt siis LiFePO4) 3,2V ( jutt siis "ühest" purgist )
Viimati kui ma vaatasin siis oli LiPo nominaalpinge ikka 3,7V. Kõrini täis laetud LiPo on 4,2V.

Re: NiMh aku välja vahetamine

Postitatud: 27.02.2015 17:28
Postitas RC-EST
Njaa! Lõhnab kohaliku AntiNoobeli preemia järele, või olen mina kõike siiani valesti teadnud ...