1. leht 1-st

Lipo valimine mootori ja esc külge

Postitatud: 18.03.2015 14:24
Postitas d1maf3ar
Tervist!

Olen nüüd valimas endale lipot.
Mootor: 2080KV 3650size brushless inrunner 330w 45A
ESC: 60A
Aku: ?

Olen lugenud googlest kuidas ja mis peaks valima ja päris täpselt nüüd ei ole asjast aru saanud.

Millist lipot siis ikkagi valida?

Saan aru, et 2S on turvaline võtta, aga kuidas on lood 3S lipoga?

Re: Lipo valimine mootori ja esc külge

Postitatud: 18.03.2015 14:30
Postitas harg
d1maf3ar kirjutas:Tervist!

Olen nüüd valimas endale lipot.
Mootor: 2080KV 3650size brushless inrunner
ESC: 60A
Aku: ?
Olen lugenud googlest kuidas ja mis peaks valima ja päris täpselt nüüd ei ole asjast aru saanud.
Millist lipot siis ikkagi valida?
Saan aru, et 2S on turvaline võtta, aga kuidas on lood 3S lipoga?
2S või 3S sõltub ESC'ist ja laadijast.
Muidu 3S on vunki rohkem sest pinge on kõrgem. Ja kui ta autole peale ära ka mahub siis misk mitte (eeldusel et ESC sellega hakkama saab)

Re: Lipo valimine mootori ja esc külge

Postitatud: 18.03.2015 14:37
Postitas d1maf3ar
Sain nüüd valemitega ka maha:
Aku: mAh * C / 1000 = aku max amperid mida suudab välja anda
Mootor: mootori W / akupaki voldiga = amprid mida selle vooluga mootor tarbib

Ehk siis konkreetsel juhul:
330w/3S11.1v=~30A
330w/2S7.4v=~45A

Miks väiksema voldiga mootor rohkem ampreid tarbima hakkab? Või pole valem õige... :|

Laadija võimaldab nii 2s kui 3s akut laadida.

Praegusel juhul siis 2200mAh 20C 3S aku 44A peaks ju uhkesti ESC 60A sisse mahtuma(ehk siis aku juba piirab ära max amprid mis hoidub esc maha põletamisest?)?

Re: Lipo valimine mootori ja esc külge

Postitatud: 18.03.2015 17:25
Postitas R0mm
Reeglina ei pea end väga valemitega piinama vaid toote karbi peal on kirjas mitu volti pinget tohib max lasta läbi ESC-i ja mitu volti pinget on võimeline mootor vastu võtma enne kui maha põleb. Või sa ei tea kes on selle ESC-i ja mootori autoriks?

Re: Lipo valimine mootori ja esc külge

Postitatud: 18.03.2015 17:28
Postitas harg
d1maf3ar kirjutas:Sain nüüd valemitega ka maha:
Aku: mAh * C / 1000 = aku max amperid mida suudab välja anda
Mootor: mootori W / akupaki voldiga = amprid mida selle vooluga mootor tarbib

Ehk siis konkreetsel juhul:
330w/3S11.1v=~30A
330w/2S7.4v=~45A

Miks väiksema voldiga mootor rohkem ampreid tarbima hakkab? Või pole valem õige... :|

Laadija võimaldab nii 2s kui 3s akut laadida.

Praegusel juhul siis 2200mAh 20C 3S aku 44A peaks ju uhkesti ESC 60A sisse mahtuma(ehk siis aku juba piirab ära max amprid mis hoidub esc maha põletamisest?)?
Jep, kõrgema pinge puhul on vähem ampreid ja ESC tunneb ennast paremini (on jahedam). Kui ESC ka 3S (12,6V) pinget talub siis vaata maksimaalse mahutavusega mAh selliset et rahakotti ei kurnaks ja füüsilise autolemahtumise järgi.

Re: Lipo valimine mootori ja esc külge

Postitatud: 18.03.2015 18:13
Postitas GTR 3.0
Niipalju ikka peaks valemitega arvutama, et aku oleks võimeline tarbija poolt kasutatavat voolu välja andma. Kogemused näitavad, et aku poolt lubatud maksimaalse voolu ületamisel see aku väga kaua just ei kesta, läheb ära paksukeseks ja lõpuks saab ka suitsu välja.
Teema autoril on asi teoreetiliselt korrektselt arvutatud ja mainitud aku on sobiv.

Re: Lipo valimine mootori ja esc külge

Postitatud: 18.03.2015 19:19
Postitas d1maf3ar
R0mm kirjutas:Reeglina ei pea end väga valemitega piinama vaid toote karbi peal on kirjas mitu volti pinget tohib max lasta läbi ESC-i ja mitu volti pinget on võimeline mootor vastu võtma enne kui maha põleb. Või sa ei tea kes on selle ESC-i ja mootori autoriks?
Jah, hetkel on esc ja mootor nii palju tundmatud, et teada on vaid mõned andmed.