Putukate stock klassi reeglid hooajal 2008/2009
Moderaator: Märten
Putukate stock klassi reeglid hooajal 2008/2009
Reeglite koostamise pidepunktid:
Klass peab olema odav
Klass peab olema lihtne (karbist võetud mudel peab olema konkurentsivõimeline)
Klass peaks toimima algajate kasvulavana
Klassi taotluseks ei ole suured kiirused, vaid piisavalt aeglased mudelid, millega ka algajatel oleks suhteliselt lihtne sõitma õppida.
Selle taustal said reeglite pidepunktid järgmised:
Mootor: Team Associated 21210 (Täiesti algajatel pigistame esimesel võistlusel selle punkti pealt silma kinni, kui originaalis on midagi muud). Mootorid on võistluspäeval kohtuniku käest saadaval hinnaga 280kr/tk kogu hooaja vältel. Mootoreid kohtuniku käes ei ole võistluspäeva hommikul mitte vähem kui 10tk.
Akud: 6purki NiMH/NiCd ning 2S lipo. 2S Lipo aku kasutamisel lisama autole ballasti viimaks ta samasse kaalu 6 purgise NiMH'ga (etaloniks Team associatedi 1100mAh aku, moment veel kaalumata) chassiile kaalu lisamise teel (lisakaal peab olema mõistliku aja jooksul olema eemaldatav, ehk massivahet ei või kompenseerida raskemate mudeli koostisosade näol, tegu on lisaballastiga) LiPo akuga varustatud autole peab veel lisaks kinnitama 20g väärtuses valuveljebalanseerimistina, millel peab tema väärtus olema peale kirjutatud. (Ehk lipoga varustatud auto on lõppkokkuvõttes 20g raskem kui NiMh või NiCd akuga auto kompenseerimaks LiPo kõrgemat pinget)
Rehvid: Vahtkumm keelatud, lubatud kõik kummirehvid
Kered: Sedaankered, rattad peavad ülaltvaadates olema kaetud, Katmata rattad ning Le Mans tüüpi aerodünaamilised muhud on keelatud.
Tuuning: Kõik modifitseerimised on lubatud, ent esimese kolme sõitja mudelid pannakse peale viimase finaali lõppu müüki hinnaga 4000kr, seejuures on omanikul õigus mudelilt eemaldada ainult raadiovastuvõtja (ning loomulikult pult) ning ringilugemistransponder. See küll arutelusse ei kuulunud aga ise pakuksin välja 15 minutilise parc-fermee peale kolmanda A finaali lõppu, juhul kui selle aja jooksul mudel müüdud ei ole saab omanik selle tagasi.
Ehk modifitseerimisega tasub rahulikult võtta, müügi objektiks kuuluvad kõik mudeli küljes olevad detailid väljaarvatud vastuvõtja ja transponder, lisavarustus, lisaakud, varurehvid jms asjad sinna hulka ei kuulu, mudelilt midagi eemaldada ei või.
Väga kiirete asjade ehitamiseks tuleb klass 1:18 modified, kus on põhimõttelsielt vabad käed, tee mis tahad ja keegi ei saa su mudelit endale
Kodanik Andres Käver lubas pühalikult täpsed reeglid kokku kirjutada, Rando Mere läheb nüüd akusid kaaluma. Reeglid kuuluvad peale avalikustamist paar päeva ka avalikule arutelule juhul kui nüanssides peaks vigasid olema, või midagi saaks paremaks muuta.
Klass peab olema odav
Klass peab olema lihtne (karbist võetud mudel peab olema konkurentsivõimeline)
Klass peaks toimima algajate kasvulavana
Klassi taotluseks ei ole suured kiirused, vaid piisavalt aeglased mudelid, millega ka algajatel oleks suhteliselt lihtne sõitma õppida.
Selle taustal said reeglite pidepunktid järgmised:
Mootor: Team Associated 21210 (Täiesti algajatel pigistame esimesel võistlusel selle punkti pealt silma kinni, kui originaalis on midagi muud). Mootorid on võistluspäeval kohtuniku käest saadaval hinnaga 280kr/tk kogu hooaja vältel. Mootoreid kohtuniku käes ei ole võistluspäeva hommikul mitte vähem kui 10tk.
Akud: 6purki NiMH/NiCd ning 2S lipo. 2S Lipo aku kasutamisel lisama autole ballasti viimaks ta samasse kaalu 6 purgise NiMH'ga (etaloniks Team associatedi 1100mAh aku, moment veel kaalumata) chassiile kaalu lisamise teel (lisakaal peab olema mõistliku aja jooksul olema eemaldatav, ehk massivahet ei või kompenseerida raskemate mudeli koostisosade näol, tegu on lisaballastiga) LiPo akuga varustatud autole peab veel lisaks kinnitama 20g väärtuses valuveljebalanseerimistina, millel peab tema väärtus olema peale kirjutatud. (Ehk lipoga varustatud auto on lõppkokkuvõttes 20g raskem kui NiMh või NiCd akuga auto kompenseerimaks LiPo kõrgemat pinget)
Rehvid: Vahtkumm keelatud, lubatud kõik kummirehvid
Kered: Sedaankered, rattad peavad ülaltvaadates olema kaetud, Katmata rattad ning Le Mans tüüpi aerodünaamilised muhud on keelatud.
Tuuning: Kõik modifitseerimised on lubatud, ent esimese kolme sõitja mudelid pannakse peale viimase finaali lõppu müüki hinnaga 4000kr, seejuures on omanikul õigus mudelilt eemaldada ainult raadiovastuvõtja (ning loomulikult pult) ning ringilugemistransponder. See küll arutelusse ei kuulunud aga ise pakuksin välja 15 minutilise parc-fermee peale kolmanda A finaali lõppu, juhul kui selle aja jooksul mudel müüdud ei ole saab omanik selle tagasi.
Ehk modifitseerimisega tasub rahulikult võtta, müügi objektiks kuuluvad kõik mudeli küljes olevad detailid väljaarvatud vastuvõtja ja transponder, lisavarustus, lisaakud, varurehvid jms asjad sinna hulka ei kuulu, mudelilt midagi eemaldada ei või.
Väga kiirete asjade ehitamiseks tuleb klass 1:18 modified, kus on põhimõttelsielt vabad käed, tee mis tahad ja keegi ei saa su mudelit endale
Kodanik Andres Käver lubas pühalikult täpsed reeglid kokku kirjutada, Rando Mere läheb nüüd akusid kaaluma. Reeglid kuuluvad peale avalikustamist paar päeva ka avalikule arutelule juhul kui nüanssides peaks vigasid olema, või midagi saaks paremaks muuta.
Viimati muutis RandoM, 14.09.2008 21:26, muudetud 1 kord kokku.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Akude kaalud Hobbyboxi tootevalikust:
Originaal 7,2V 1100mAh NiMH - 126g
2S Fullymax LiPo'd
2250mAh LiPo - 96g
1700mAh LiPo - 72g
1300mAh LiPo - 56g
Ja kuna meph tungivalt nõudis siis:
860mAh LiPo - 38g
460mAh LiPo - 21g
260mAh LiPo - 13,5g
150mAh LiPo - 7,4g
Akude kaalud võivad varieeruda sõltuvalt kasutatavast kaabeldusest ja pistikutest aga etaloniks on 126g, ehk kui kasutada 2250mAh lipot peab autole lisama ballasti 30g viimaks originaalkaalu + 20g kompenseerimaks LiPo kõrgemat pinget ehk kokku 50g lisakaalu, millest 20g peab olema markeeritud (veljebalanseerimistina) ning ülejäänud 30g võib olla suvalisel kujul, ent peab olema kergesti eemaldatav, ning ei tohi olla mudeli koostisosa (Lambist võetud näited: vasest akuklamber ei kvalifitseeru ballastiks; Terasest põhjaplaat ei kvalifitseeru ballastiks)
Originaal 7,2V 1100mAh NiMH - 126g
2S Fullymax LiPo'd
2250mAh LiPo - 96g
1700mAh LiPo - 72g
1300mAh LiPo - 56g
Ja kuna meph tungivalt nõudis siis:
860mAh LiPo - 38g
460mAh LiPo - 21g
260mAh LiPo - 13,5g
150mAh LiPo - 7,4g
Akude kaalud võivad varieeruda sõltuvalt kasutatavast kaabeldusest ja pistikutest aga etaloniks on 126g, ehk kui kasutada 2250mAh lipot peab autole lisama ballasti 30g viimaks originaalkaalu + 20g kompenseerimaks LiPo kõrgemat pinget ehk kokku 50g lisakaalu, millest 20g peab olema markeeritud (veljebalanseerimistina) ning ülejäänud 30g võib olla suvalisel kujul, ent peab olema kergesti eemaldatav, ning ei tohi olla mudeli koostisosa (Lambist võetud näited: vasest akuklamber ei kvalifitseeru ballastiks; Terasest põhjaplaat ei kvalifitseeru ballastiks)
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
ava oma silmad:motokrosser kirjutas:Ja kuidas on 1/10 bagide reeglitega?
http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=2240
akaver
http://shop.akaver.com
http://shop.akaver.com
Akaver:
See küll arutelusse ei kuulunud aga ise pakuksin välja 15 minutilise parc-fermee peale kolmanda A finaali lõppu, juhul kui selle aja jooksul mudel müüdud ei ole saab omanik selle tagasi.
Arvamus?
See küll arutelusse ei kuulunud aga ise pakuksin välja 15 minutilise parc-fermee peale kolmanda A finaali lõppu, juhul kui selle aja jooksul mudel müüdud ei ole saab omanik selle tagasi.
Arvamus?
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Samas on ta sõitnud kahes esimeses finaalis esikoha, sellega võidu kindlustanud. Enne kolmandat finaali kruvib mingid vanad jupid auto peale ja teeb 2 ringi ning siis läheb auto "müüki". Või ei saa nii juhtuda ?
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
nõus.RandoM kirjutas:Akaver:
See küll arutelusse ei kuulunud aga ise pakuksin välja 15 minutilise parc-fermee peale kolmanda A finaali lõppu, juhul kui selle aja jooksul mudel müüdud ei ole saab omanik selle tagasi.
Arvamus?
pluss, kui autolt on eemaldatud/vahetatud mingeid osasi võsitluse päeval, tuleb need ostja/kohtunike nõudmisel uuesti tagasi vahetada/kaasa anda.
Näiteks, olen päeva jooksul sõitnud kuue erineva aku ja 3 amorditorniga - ostja valib ise, millise konkreetse neist ta endale soovib.
Raha auto ostmise eest kuulub maksmisele võistluspaigas, samal päeval.
akaver
http://shop.akaver.com
http://shop.akaver.com
Viimaste võistluste praktika näitab küll, et selles klassis otsustatakse kõik ära kolmandas finaalis.
Võibolla peaks asjale lähenema hoopis sedapsi, et kui üks sõitja on võitnud kaks esimest finaali, siis läheb auto kohe kohtunike valdusesse.
See, "aga ma ju ei kasutanudki seda ja toda ja kolmas oli üldse laenatud sest originaal läks katki jnejne" võib lihtsalt paksu verd tekitada. Kaks võitu, auto kohtuniku kätte, kahte võitu ei ole, otsusta ise kas riskid "kiiresõidujupid (if any)" maha keerata või ei.
Kõrvaltvaatajatele selgituseks, et vähemalt momendil ei ole me veel leidnud juppe mis antud reeglitega kooskõlas olles mudelit oluliselt kiiremaks teeks. See 4000kr peaks katma investeeringud väiksematesse detailidesse nagu jäigemad vedrud, LiPo aku, originaalist erinevad mootorihammakad + veel natuke ninni nänni. Kes oma mudelit sealt oluliselt edasi tuunib teeb seda rohkem blingi eesmärgil. RC18R mudeli puhul ilmselt teeb asja oluliselt lustlikumaks Exoteki konversioon kit, mis maksab ~2000 raha, aga selle vastu aitab lihtlabane kleepekas põhjapeal. Akaveri pakutud versiooni puhul võin vabalt olla see inimene kes enne finaalide starte käib ja kiiresõidujupid paberi peale üles kirjutab. Ja otsustada võin ka. Ma olen peksmise vastu immuunne.
Raha loomulikult koheselt.
Võibolla peaks asjale lähenema hoopis sedapsi, et kui üks sõitja on võitnud kaks esimest finaali, siis läheb auto kohe kohtunike valdusesse.
See, "aga ma ju ei kasutanudki seda ja toda ja kolmas oli üldse laenatud sest originaal läks katki jnejne" võib lihtsalt paksu verd tekitada. Kaks võitu, auto kohtuniku kätte, kahte võitu ei ole, otsusta ise kas riskid "kiiresõidujupid (if any)" maha keerata või ei.
Kõrvaltvaatajatele selgituseks, et vähemalt momendil ei ole me veel leidnud juppe mis antud reeglitega kooskõlas olles mudelit oluliselt kiiremaks teeks. See 4000kr peaks katma investeeringud väiksematesse detailidesse nagu jäigemad vedrud, LiPo aku, originaalist erinevad mootorihammakad + veel natuke ninni nänni. Kes oma mudelit sealt oluliselt edasi tuunib teeb seda rohkem blingi eesmärgil. RC18R mudeli puhul ilmselt teeb asja oluliselt lustlikumaks Exoteki konversioon kit, mis maksab ~2000 raha, aga selle vastu aitab lihtlabane kleepekas põhjapeal. Akaveri pakutud versiooni puhul võin vabalt olla see inimene kes enne finaalide starte käib ja kiiresõidujupid paberi peale üles kirjutab. Ja otsustada võin ka. Ma olen peksmise vastu immuunne.
Raha loomulikult koheselt.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
kleepekas põhjaplaadi markeerimise mõistes.
Exotek konversiooniga autod stock klassis kuuluvad samuti müümisele.
Et mitte segadust külvata siis põhjaplaate ei markeerita, aga juhul kui keegi on võitnud kaks esimest finaali (kindel võitja), läheb tema auto kohe kohtuniku kätte, ning peale kolmanda finaali lõppu lähevad kohtuniku kätte kogu esikolmiku autod.
Exotek konversiooniga autod stock klassis kuuluvad samuti müümisele.
Et mitte segadust külvata siis põhjaplaate ei markeerita, aga juhul kui keegi on võitnud kaks esimest finaali (kindel võitja), läheb tema auto kohe kohtuniku kätte, ning peale kolmanda finaali lõppu lähevad kohtuniku kätte kogu esikolmiku autod.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Ma tahaks siiski teha ettepaneku ühele reeglimuudatusele. Stock klassi auto regu võiks kah jääda omanikule alles, juhul kui see on asendatud mingi järelturu jupiga. Loomulikult peaks originaalregu uuele omanikule kaasa andma, et ikkagist sõitva isendiga oleks tegu.
Miks ma seda räägin on selle pärast, et minul pole võimalust kasutada originaalregu spektrumi vastuvõtjaga, kuna see lihtsalt ei nõustu koostööd tegema. Olude sunnil seega Novak'i Spy paigaldatud.
Miks ma seda räägin on selle pärast, et minul pole võimalust kasutada originaalregu spektrumi vastuvõtjaga, kuna see lihtsalt ei nõustu koostööd tegema. Olude sunnil seega Novak'i Spy paigaldatud.
Ei ole kindel,kas kysimus on oige teema all,aga tahaks teada jargmist:kas Sauel kehtivad stock klassile samad nouded? Asi selles,et regamislehel hr.Rainer Ressar margib putuka mootoriks Mabuchi,aga stockis lubatud ainult Asso originaal.Seega voiks ta selle autoga voistelda openis,kus tal ka sama auto kirjas on.Siit jargmine kysimus,kas ta eelmistel voistlustel mitte reeglite vastu ei patustanud? Pekske mind,kui ma millestki valesti aru olen saanud!
yokomo b-max 2, team associated b4.1, team associated rc8
Patustas, sõitis lipoga ja ilma raskusteta. Sai ka märgatava eelise kuid panime seda liiga hilja tähele ning mitte mingeid kaebusi enam esitada polnud võimalik. Nüüd ongi ta esikolmikus mõne temast kiirema sõidumehe asemel.Toomased kirjutas:Siit jargmine kysimus,kas ta eelmistel voistlustel mitte reeglite vastu ei patustanud? Pekske mind,kui ma millestki valesti aru olen saanud!
Jonas Nahkor
Team Xray
Team Xray