Kuidas võistlustel käituda?

Siia alla võiks koguda naljakad või siis õpetlikud lood, mis võiksid olla huvitavad teistele lugeda ja neist õppida.
Vasta
Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Kuidas võistlustel käituda?

Postitus Postitas RandoM » 17.10.2005 17:10

Pean vajalikuks ära seletada mõned põhitõed võistluste ja võistlemise kohta, ei esita mingeid üleloomulikke nõudmisi vaid lihtsalt natukene põhitõdesid et kõigil päev lõbusamalt mööduks.

Võistluspäev algab paljudel juhtudel vabatreeninguga, Eestis välditakse sageduskonfliktide tekkimiseks sageduslõkse (või ajagraafikut). Sageduslõksuga on asi lihtne. Paned auto sõiduvalmis, lähed võtad sageduslõksu, ning lähed rajalse sõitma. Kohe kui oled sõitmise lõpetanud viid lõksu tagasi et ka teised saaksid sõita. Sageduslõksu ei jäta puldi külge kui hakkad autot ehitama või muud sellist. Elektroonika testimiseks (isegi kui sõitma ei lähe ja "ainult korraks") võtad ka sageduslõksu, sest kurat seda teab kes selle sagedusega sõita võib ja mis on tagajärjed kasvõi sekundilise häire puhul. Ajagraafiku süsteem meeldib mulle isiklikult rohkem, kuid nõuab mõnevõrra rohkem arvestamist ja neid sekundilisi raadioside proovimisi ei ole nii lihtne teha: süsteem toimib nii et puki kõrval on suur tabel pikkade veergudega kus üleval on iga 10 minuti tagant stardiajad välja kirjutatud. Kui tahad sõitma minna paned sobivsse veergu kirja oma nimetähed/eesime ja sageduse, kui kellaaeg on sobiv (st kui on kirjas 10:10, siis tähendab see ka 10:10, mitte 10:09) lükkad sisse oma saatja ja ronid pukki. Kusjuures enamasti ei tohi oma sõitu kirjutada rohkem kui 2 sõitu ette, või vähemalt on see äärmiselt ebaviisakas.

Põhiline on see et kasutad lõksu ainult ajal kui sul on raadio sees ja raadio on sees ainult siis kui sul on sageduslõks.

Sinu eelsõit teatatatakse ette vähemalt 5 minutit, st siis 2 minutit valmistumiseks ja 3 minutit mootorisoojenduseks.
Eelsõidustart antakse stiilsi: "Aeg käib", mis tähendab võistlejate jaoks et kui te viitsite sisi te võite nüüd natuke sõita ka, mitte et nüüd on vaja 1 sekundi jooksul stardijoon ületada. Võistleja jaoks algab sõit hiljemalt siis kui esimene mees tuleb esimeselt ringilt uuesti üle stardijoone. Ühesõnaga ei pea minema stardist ära 10 kesi puntras, vaid võib ennast vabalt rajale ära jaotada, nii tulevad kõigil paremad tulemused. Ainuke asi millele tähelepanu pead pöörama on see et oleksid enne üle stardijoone sõitnud kui esimene mees uuele ringile tuleb.

Ahjaa, enne eelsõitu tuleb võtta ka sinu autonumbrile vastav transponder, ning kohe peale sõitu tuleb see ka tagastada. (va juhul kui kohtunik on öelnud vastupidist).

Poolfinaalid pannakse paika eelsõitude tulemsute põhjal, kus arvestatakse iga sõitja parimat tulemust ning sõitjad jagatakse A ja B pool/veerandfinaalidesse. A vahefinaalidesse lähevad paaritute kohtadega sõitjad ja B vahefinaalidesse paaris kohtadega sõitjad. Et asi vähe selgem oleks:

1. Juku 5/5:11:02
2. Juhan 5/5:22:02
3. Ants 4/5:00:00
4. Jüri 4/5:21:50

Selle tabeli põhjal lähevad Juku ja Ants A poolfinaali ning Juhan ja Jüri sõidavad B poolfinaale.

Tähelepanu tuleb pöörata ka asjaolule et vahefinaalides ja finaalis võib olla sinu sagedus muu kui see mida oled eelnevalt kasutatud, kindlasti peab selle tabelist üle vaatama.

Finaalides starditakse tavaliselt peasirgelt paarimeetriste vahedega. Stardiprotseduur algab 30 sekundit enne starti, mil stardikohtunik tõstab lipu üles. 15 sekundi peal asub ta horisontaalselt maaga. 10 sekundi peal hakkab lipp aeglaselt langema ning puutub vastu maad, misjärel antakse start HELISIGNAALIGA 5 sekundi jooksul. Lipp ei tõuse. See moment kui lipp puutub vastu maad peab mehaanik auto lahti laskma ning auto peab seisma paigal oma stardikohal.

(vahe)finaali lõppus öeldakse lause stiilis "Aeg täis, sõitke boksi", mis tähendab et sa lõpetad selle ringi, mida sa just see moment sõidad, ning järgmisel ringil sõidad boksi.

Oma mehaanikukohustust lähed täitma kohe peale oma sõitu, ning võtad sisse oma auto numbriga mehaanikukoha (kui mehaanikukohad ei ole nummerdatud siis vaatad, kus sinust kõige rohkem abi võiks olla). Kui sind asendab mõni sõber/tuttav, siis palun ole kindel et ta teab mehaniseerimise põhitõdesid ning kindlasti teavitaege ka peakohtunikku.
Vabandused stiilis: "ma ei saa ju rajal olla, ma pean sõbra autot tankima", ei kõlba kuskile. Sa pead sellisel juhul leidma omale asendusrajamehaaniku või mitte seda autot tankima. rajamehaanikukouhustuse mittetäitmine toob kaasa parima eelsõidutulemuse kustutamise.

Mehaniseerimise põhitõed:

1. Ole õigeagselt (st enne starti) oma mehaanikukohal
2. Ürita võimalikult vähe blokeerida pilootide ülevaadet rajale, vajadusel kükita, või võta kaasa tool (eriti vajalik pikkade finaalide puhul)
3. Mehaanik ei lahku oma postilt, ta ei lähe välja surnud autot boksi viima, vaid tõstab selle rajakõrvale.
4. Autot ringi keerates ei haara ratastest, summutist ega pane oma näppu hooratta vastu, sest need tegevused võivad olla valulikud, ning juhuslik mootori suretamine valel hetkel võib samuti lõpptulemusena valulikuks osutuda ;)
5. Kui auto on katuse peal, gaas põhjas/poole peal, siis tõstab mehaanik käe üles ning kui piloot ei ole hoogu pidurdanud mehaaniku kohalejõudmise ajaks suretab mehaanik auto välja jalaga hoorattast või monsteri puhul on asi keerulisem, kõige kindlam on kütusevoolik küljest ära tõmmata, ent selle leidmine on keeruline ning võib olla valulik kui puutuda mõne liikuva osa vastu. Igaljuhul ei keera mehaanik autot ringi, mis seisab gaas peal.
6. Ole võimalikult tähelepanelik, peale sõitu võib tahta mõni nõrgema närvikavaga piloot sinu peale karjuda, tee siis nii et neid võimalikult vähe oleks.
7. Soovituslik on kasutada tihedalt ümber käe olevaid hea pidamisega materjalist tehtud töökindaid + nad on talvel ka soojemad
8.Peale sõidu lõppu ei lahku mehaanik oma postilt enne kui viimane auto on tema valvatava ala läbinud.


Kui tekib küsimusi/probleeme siis kindlasti küsi, midagi valesti tehes võib tulemus hullem olla.

Märkuseks: Kui enne (vahe)finaali starti (eelsõitudes ei kehti) tekib mingi probleem, siis on ükskõik millisel sõitjal õigus paluda stardi edasilükkamist kuni 10 minutit. See õigus kehtib kuni minut enne sõidu algust. Maksimaalne edasilükkamis aeg on 10 minutit.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 18.10.2005 21:09

äkki kirjutad siis juba boksipeatustest ka. mida võib ja mida ei või teha boksis? ntx pärnus on boksivahe suht kitsas, kas tankimiseks tuleb auto teistelt jalust koristada?

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 18.10.2005 21:26

Boksipeatuse ajal PEAB auto tõstma selleks loodud äära peale, ku iseda ei ole (näiteks Tartus), siis ei ole see ka loomulikult kohustuslik, ent enanst peaks boksis organiseerima siiski võimalikult nii et sa teistele jalgu ei jääks.

Muuseas, paljuvaieldud teema: Boks on raja osa, mida sa võid läbida kasvõi igal ringil kiirust vähendamata või peatumata välja arvatud juhul kui võistlejate koosolekul on selel kohta esitatud erinõudmised.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

kämbu
Postitusi: 22
Liitunud: 13.10.2005 21:30

Postitus Postitas kämbu » 27.10.2005 19:42

Tegelikult võiks alal kus autosid ehitatakse mitte mootorit käivitada jne (Selle all mõtlen seda, et mingi vend käristab 5 minutit et segu paika saada jne). Pärast on kõik kohad seda nitro haisu täis, ja pealegi on vahepeal suhteliselt ebamugav rääkida ka. Tulevikus võiks rahvas sellejaoks siiski natuke kaugemale minna.

Kasutaja avatar
kapa
Postitusi: 156
Liitunud: 27.07.2005 20:08
Asukoht: Tallinn-Otepää

Postitus Postitas kapa » 27.10.2005 20:01

Oot, mai saanud hästi aru? Sind segab see nitro lehk ning müra raja ääres? Mis ei lase sul hingata ja sõbra juttu kuulata? Et remondikohad kaugemale viia?
Kuule, see koht seal ei olegi jutuajamiseks ega muidu publiku jaoks. See on kõige tähtsam koht üldse kogu piirkonnas. Publiku ja jutumeeste kohta tuleks hoopis veidi nihutada.
55582183

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 27.10.2005 20:06

Tegelikult mulle tundus kah imelik, et mõni duud oma mootorit ikka täis gaasiga lihtsalt keset remondi ala vingutab pea 10 minutit järjest. Käivitamine ja paar täis gaasi pole ullu aga järjest 10 mintsa hakkas tasapisi ajudele. Sumps oli otse veel meie pihta uunatud kah ... Ise läksin alati "telgi" serva teistest natuke eemale gaasitama .. Kõigil on lihtsam ja parem. Ma ei usu, et selle kohta mingit regulatsiooni on aga natuke on see viisakuse asi.

Kasutaja avatar
kapa
Postitusi: 156
Liitunud: 27.07.2005 20:08
Asukoht: Tallinn-Otepää

Postitus Postitas kapa » 27.10.2005 21:52

Kuulge kutid, te keerate ikka kõik ära ma vaatan :D
No viisakus või mitte, aga kammoon...tegu ju tehnika spordiga, seal pole võimalik muud moodi. Mõnel on lihtsalt vaja gaasitada nii palju kui auto täitsa korda/timmi saab.
-Kodus seda teha ei saa, naine karjub vastu.
-Kodu õues salaja ammugi mitte, kõik naabrid tulevad kallale.
-Metsas hirmutad kõik loomad ära
-Võistlustel kah kõik vaatavad vildaka näoga vastu, et "mis sa jorss parandad siin enda autot, ei näe siis et me tahame rahu saada..." :D
55582183

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 28.10.2005 06:53

Gaasitada võib aga seda ei pea ju tegema täpselt keset telki. Võib ju minna telgi äärde. Ma arvan, et kuna sind polnud kohal siis sul vist ei teki head ettekujutust sellest, millest ma räägin. Aga üldiselt see pole mingi asi, mille pärast väga vinguda. Kui jutuks tuli siis otsustasin ära mainida, et see oli asi, mida ka mina märkasin.

Kasutaja avatar
kapa
Postitusi: 156
Liitunud: 27.07.2005 20:08
Asukoht: Tallinn-Otepää

Postitus Postitas kapa » 28.10.2005 22:22

hmm, no vbl oli teil seal tõesti siuke halb juhus, aga selliste juhustega tuleb leppida. Lõugab see aparaat sul telgi keskeil või telgi ääres, vahet pole. Hääl kostub igale poole ning inimesi on kah igal pool kes sellele pahameeli vastu vaatavad.
Aga jah, kuna mind sel hetkel seal polnud, siis ei oska ka kommenteerida kui halb/kahjulik see olla võis
55582183

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 30.10.2005 00:58

kapa kirjutas:hmm, no vbl oli teil seal tõesti siuke halb juhus, aga selliste juhustega tuleb leppida. Lõugab see aparaat sul telgi keskeil või telgi ääres, vahet pole. Hääl kostub igale poole ning inimesi on kah igal pool kes sellele pahameeli vastu vaatavad.
Haloo? Hääl hääleks, aga räme vahe on, kas sa lased oma väljaheited mulle meetri pealt otse näkku või 5 meetrit eemal teises suunas. Kui sinu arust ei ole, ma võin lasta sulle näiteks sponsorluse korras pool tunnikest TDI väljaheiteid suhu :roll:
Nitrometaani ja õlide põlemisjäägid ei ole sissehingamiseks kõige tervislikum kama, elementaarviisakus peaks olema oma mootorit kuhugi inimasustusest pisut kaugemale timmima minna. Varikatuse all teevad seda ainult tiblad.
Aga jah, kuna mind sel hetkel seal polnud, siis ei oska ka kommenteerida kui halb/kahjulik see olla võis
BTW, kui sul läheb 10 minutit, et mootorit häälde saada, siis on üks kahest variandist:
1) see mootor on p..ses ja tuleks lahti võtta, defekteerida ja uuesti kokku lapata. Seda, BTW, tehakse kodus.
2) sul puuduvad elementaarteadmised mootori häälestamisest

Punkti 2 selgituseks: laua peal saab paika ainult väga jämedad seaded, lõplik häälestus tehakse rajal. Kui nende jämedate häälestustega ei saa hakkama 2 minuti jooksul, siis keera kruvisid teises suunas või vaata punkti 1, 90% tõenäosusega see pädeb.

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 30.10.2005 11:10

ollo kirjutas: Haloo? Hääl hääleks, aga räme vahe on, kas sa lased oma väljaheited mulle meetri pealt otse näkku või 5 meetrit eemal teises suunas. Kui sinu arust ei ole, ma võin lasta sulle näiteks sponsorluse korras pool tunnikest TDI väljaheiteid suhu :roll:
Nitrometaani ja õlide põlemisjäägid ei ole sissehingamiseks kõige tervislikum kama, elementaarviisakus peaks olema oma mootorit kuhugi inimasustusest pisut kaugemale timmima minna. Varikatuse all teevad seda ainult tiblad.
Otse näkku? Suhu? Kle kammoon...ära nüüd ärritu...sellist asja pole nüüd küll kunagi olnud, kus kaaslane puht südamlikult sulle suitsu näkku või suhu laseb. Kui ma mootorit timmida ei või enda telgi all, siis krdi kohas ma seda teha võin?
Kui Te seal on-roadis üksteisele otse suhu lasete ja Te oma tervise pärast muretsete siis äkki peaksite kaaluma selle hobbi maha jätmist?
Mina isiklikult pole roninudki oma telgiga kellegile nii küljealla. Eks see on ennem ikka selle venna enda süü, kes teisele nii ligidale läheb.
BTW, kui sul läheb 10 minutit, et mootorit häälde saada, siis on üks kahest variandist:
1) see mootor on p..ses ja tuleks lahti võtta, defekteerida ja uuesti kokku lapata. Seda, BTW, tehakse kodus.
2) sul puuduvad elementaarteadmised mootori häälestamisest

Punkti 2 selgituseks: laua peal saab paika ainult väga jämedad seaded, lõplik häälestus tehakse rajal. Kui nende jämedate häälestustega ei saa hakkama 2 minuti jooksul, siis keera kruvisid teises suunas või vaata punkti 1, 90% tõenäosusega see pädeb.
Sina võid seda kodus teha...mina seda kodus teha ei saa, seega eelistan seda võistlustel teha...ehk hetk enne võistlusi


Kordan veel kord:
...kuna mind sel hetkel seal polnud, siis ei oska ka kommenteerida kui halb/kahjulik see olla võis

...sest võib-olla me saame kõik sellest "mootori timmimisest" väga erinevalt aru.

Kasutaja avatar
kapa
Postitusi: 156
Liitunud: 27.07.2005 20:08
Asukoht: Tallinn-Otepää

Postitus Postitas kapa » 30.10.2005 11:11

I quess that was me
55582183

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 30.10.2005 14:13

Anonyymne kapa kirjutas: Otse näkku? Suhu? Kle kammoon...ära nüüd ärritu...sellist asja pole nüüd küll kunagi olnud, kus kaaslane puht südamlikult sulle suitsu näkku või suhu laseb. Kui ma mootorit timmida ei või enda telgi all, siis krdi kohas ma seda teha võin?
Wild guess - äkki selle telgi kõrval, kus väljaheited teisi inimesi ei sega, oleks sobiv variant? ENDA telgist ei ole siin minuarust juttu olnud, ma oletasin, et tegemist oli ühiskasutuses oleva telgiga. ENDA telgis tolmuta minupärast palju tahad, tõmba uks ka veel kinni, et paremini pähe hakkaks :lol:
Kui Te seal on-roadis üksteisele otse suhu lasete ja Te oma tervise pärast muretsete siis äkki peaksite kaaluma selle hobbi maha jätmist?
Otse vastupidi, me "seal onroadis" oleme niipalju viisakad, et võtame vaevaks selle 10 sammu eemale astuda. Ma teen seda ka siis, kui tegu on MINU telgiga, kuhu alla veel mõned inimesed on oma boksi püsti pannud. Tegelikult teen ma seda ka siis, kui seal kedagi peale minu ei ole, kuna see on lihtsalt mõistlik, mu enda huvides.
Mina isiklikult pole roninudki oma telgiga kellegile nii küljealla. Eks see on ennem ikka selle venna enda süü, kes teisele nii ligidale läheb.
Mäh? Katusealune ruum on enamasti suht piiratud, seega pole sinna midagi parata, et vahel inimesed nigu Tallinna Kilud (TM) koos on. Sellel kodanikul, kes oma asjad sinu kõrvale laiali laotanud on, ei pruugi olla kuhugi mujale minna. Või on sinu arvates loomulik, et TEMA jätab sinu mootori timmimise ajaks kõik oma tegevused sinnapaika ja läheb ise metsa jalutama? Kuidagi väga "mina ja maailm" suhtumine...
Sina võid seda kodus teha...mina seda kodus teha ei saa, seega eelistan seda võistlustel teha...ehk hetk enne võistlusi
Teha mida, mootorit rebuildida? Palju õnne. Tolmusemat kohta selleks on ilmselt raske leida... aga kui su kommentaar käis käívitamise ja seadistamise kohta, siis ma pole ühtegi oma mudelimootorit kunagi kodus käima pannud. Mitte ainsamatki korda. Ja sellegipoolest ei kulu nende paikakeeramiseks võistluspaigal enne rajaleminekut üle 2 minuti. Rajal võib minna veel 10, aga see on hoopis teine teema.
Kordan veel kord:
...kuna mind sel hetkel seal polnud, siis ei oska ka kommenteerida kui halb/kahjulik see olla võis
Selles on meie vahe. Mina oskan kohal olematagi ette kujutada, et mõistlik tegu see (inimestega asustatud katuse all mootori timmimine) kindlasti ei ole. Mul on piisavalt kogemusi nii selle tegemisest kui mittetegemisest. Ja kuna me juba teame, et vähemalt ÜHELE kohalolnud inimesele see ei meeldinud, siis mulle sellest piisab.
...sest võib-olla me saame kõik sellest "mootori timmimisest" väga erinevalt aru.
Niikaua, kui selle timmimise juurde ei kuulu mootori käivitamine, timmi minupärast palju jõuad...

Kasutaja avatar
kapa
Postitusi: 156
Liitunud: 27.07.2005 20:08
Asukoht: Tallinn-Otepää

Postitus Postitas kapa » 30.10.2005 15:07

Oijah...no ega sellepärast nüüd käivitamis keeldu kah ehitus-boxis ei ole mõtet määrata.
Ma ise pole kellegile tossavat summutit näo poole, veel vähem suhu, suunanud, ning pole ka ise selle osanikuks saanud. Loodan et ei saa kaa. Pean kinni kõikidest eetika teemadele puudutavatest reeglitest ja austan teisi inimesi ning arvestan nendega igati.
Kui keegi käitub ebaviisakalt, summuti toru kaasvõistleja poole, siis võid alati talle meeldivalt õlale patsutades kohe väikse märkuse teha ja küsida lahendust.
Küsija suu pihta ei lööda.
Need kes ühise telgi alla roninvad peaksid sellega ikka arvestama, et nad seal külg küljega koos on
55582183

Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 359
Liitunud: 21.06.2005 08:47
Asukoht: talin

Postitus Postitas ranno » 30.10.2005 22:25

M.O.T.T.

frank40
Postitusi: 474
Liitunud: 20.06.2005 21:59
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas frank40 » 30.10.2005 23:49

Vägevalt panevad, eks eestlase magustoiduks on ikka teine eestlane!

Ja veel üks tähelepanek, süües kasvab isu! :twisted: FR

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 05.01.2006 03:38

Tähelepanek:

12 bagi, mis tiksuvad tühikäigul muudavad seisva õhu hingamatuks umbes 15 sekundiga, Hetkel pean silmas näiteks seda kui mehaanikud estakaadil ootavad mil LÕPUKS saab selle kuradi auto rajale panna et see suits kaoks. Belgias oli see meil ikka väga tõsine teema. Mehaniseerisin Tõnise autot. Õnneks oli käivitamisala eraldi rajaboksi alast, ent kui minna rajaboksi ~30 sekundit enen soojenduse starti siis võid olla 100% kindel et sa tuled välja punetavate (vesiste) silmadega olles ise mõnus nitro laksu all ja tõstes suvalsie kodaniku poole kaks näppu öeldes "World peace man" või "Make love not war".

Välitingimustes õnneks see probleem ei ole nii suur ent ilmselt on paljud kogenud seda ka meil oodates võimalust sõbra auto rajale saata. Eks selle vältimine ole muidugi enda teha, ent mõte on selles, kui rajaboksis suudetakse seda teha vähemalt 15 sekundiga, siis mõtle, msi on katuseall, kus õhk ilmselt väga ei liigu. Kui rajal on mingi ühistelk/katusealune, mis iganes, siis sa ei pane seal mootorit tööle. Kui keegi seda teeb siis käitu:
a)Vana olija - anna lõuga, karju hästi kõvasti või ütle viisakalt et astutaks natukenegi telgi alt ära.
b) uus tegija - ütle viisakalt et astutaks natukenegi telgi alt ära, 10 meetrit on selleks täiesti piisav.

Milel kohta veel kirjutama peaks?
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

JAN
Postitusi: 661
Liitunud: 22.07.2005 19:58
Asukoht: TARTU

Postitus Postitas JAN » 05.01.2006 19:11

Mind ja paljusid teisi huvitaks ikkagi küsimus piloodi ja mehhaanikute vahel. Kui lääne võistlustel on ju väga kõrged pukid ja tankimine ei toimu täpselt puki all ( piltidelt) Mis moodi nad omavahel suhtlevad , kas karjuvad samuti nagu meil ,või on mingi side? 8)

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 05.01.2006 19:30

90% sõitjatest kasutab sellisel juhul puldil olevat taimerit, ehk tuleb sisse siis kui ise heaks arvab, mitte siis kui öeldakse. See võib tekitada muidugi kerge üllatusmomendi mehaanikule ent kui ta teab et nüüd peaks tulema siis pole ka see probleem.

Käemärkidega saab samuti suhelda (just boksipeatuse ajal), ent see nõuab harjutamist ning kindlat mehaanikut.

Järgmistel võistlustel võtan kaasa raadiosaatja, mis käib ühtepidi juhtmega kõrva ning teise annan mehaanikule ,saab näha kuidas selline süsteem toimib.
Kõige lihtsam, näiteks kose raja puhul on aga minna ise üles ja koputada oma piloodile seljale, kui tal endal taimerit ei ole.
Lõppudelõpuks jääb see siiski omavahel otsustada
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

JAN
Postitusi: 661
Liitunud: 22.07.2005 19:58
Asukoht: TARTU

Postitus Postitas JAN » 05.01.2006 20:49

On ju olemas igasuguseid saatjaid ja vastuvõtjaid ,erinevate sagedustega ,miks ei või neid kasutada ja kas on lausa keelatud . Õnnetuseks on muidugi see,et meil vist kõigil puuduvad omad mehhaanikud , kellele asi täpselt selgeks teha kus ja mis on vaja teha .

motokrosser
Postitusi: 892
Liitunud: 22.09.2005 13:01

Postitus Postitas motokrosser » 05.01.2006 20:58

Kui tahad et mehaanik teaks et sa tuled boksi.Siis müüakse ju selverites ja sellistes poodides laste raadiosaatjaid maksavad 99.- siis poleks ju probleemi.

JAN
Postitusi: 661
Liitunud: 22.07.2005 19:58
Asukoht: TARTU

Postitus Postitas JAN » 05.01.2006 21:20

Kui se nii oleks ,siis oleks tõesti OK. Aga võistluste ajal ei tohi isegi mobla sul taskus olla , seda ma ju küsisingi , et kas saatja tohib olla sellisel sagedusel mis ei sega meie raadioid ?

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 05.01.2006 22:24

Need enamus odavatest raadiosaatjatest on 27MHz peal nii, et mapigem ei sooviks küll seal võistlustel neid kellegil käes näha :shock: .
Tallad aga "speak" nuppu ja rada saab 27MHz süsteeme kasutavatest autodest tühjaks :?

motokrosser
Postitusi: 892
Liitunud: 22.09.2005 13:01

Postitus Postitas motokrosser » 05.01.2006 22:59

aga ma olen sagedusel 60

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 05.01.2006 23:55

nagu ma kirjutasin raadioside iseenesest ei ole ühegi määrusega keelatud (va EFRA kontrolli all toimuvatel võistlustel (ka suvised EM ja EK võistlused)), võtan järgmine võistlus kaasa vähe kallima otsa raadiosaatjad, et testida. Ma kujutan ette kui lahe see oleks kui kõik vennad oleks ühel sagedusel, ning üks vastuvõtja ühendada kaamerasse, kogus see möla ja jama tuleks läbi. Ära unusta et nende 99 kroonsite suurim puudus on VOX ja handsfree puudumine.

Eelmine suvi teenisin oma igapäevast leiba raadiote ja muu jama müügiga :)

Tomkar: Enamus kes 27mhz peal sõidavad omavad koledalt suurte ratastega liikureid, seega "keda huvitab?"
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 06.01.2006 10:32

Rando, küll leiame ka 40MHz või 2,4GHz generaatori raja "puhastamiseks" :twisted:
PS. kuidas teie 2,4GHz vastuvõtjad/saatjad wifi levimise piirkonnas toimivad? Wifi ju samuti 2,4GHz.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 06.01.2006 11:30

kõik 2,4ghz deviced (ka wifi jaamad), selleks et nad üldse müügile lastaks peavad läbima tetud testid ning üks nendest on omadus mitte kunagi minna samale sagedusele kus mõni aparaat juba ees opereerib. Olgu ta RC raadio, wifi, garaašiuks või kurat teab mis.

Nomadio signaal on näiteks kodeeritud ning ta kasutab hüppavat sagedust (erinevalt ühestki teisest RC raadiost), seega teda kätte saada on väga keeruline.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 06.01.2006 12:03

Absoluutselt mitte. Neid sagedusi, mille vahel nad hüppavad on kindel hulk ja kui teha piisavalt "kehv" generaator, mis genereerib sellist müra, mis sisaldab kõiki neid sagedusi siis on ikkagi eetris "vaikus". Wifile leidub küllalt segajaid (mõned mikrolaine ahjud näiteks, millede resonants on 2,4GHz kandis) sõltumata sellest, et nemad samuti oma sagedusi muudavad.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 06.01.2006 13:00

mikrolaineahjudest ja kehvadest generaatoritest ei tea ma midagi öelda.

Aga võin käe südamele pannes öelda et espressomasin ja laelamp minu wifit ega mudeliraadiot ei sega.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
siimuonu
Postitusi: 292
Liitunud: 12.09.2005 21:50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas siimuonu » 06.01.2006 19:02

Nii vähe, kui mina 2,4GHz saatjatest lugenud olen siis need kontrollivad enne kogu sagedusala üle ning kui ühtegi vaba kanalit ei leidu jäävad ootele. Seega ei tohiks olla võimalik neid kohe kuidagi segada. Enamikel meie pilootidest on enda masinatele muretsenud peale ka failsafe'd, mis rakenduvad (vähemalt kirjade järgi) igasuguste raadiohäirete puhul. Paljudel 2,4GHz ja mõnedel 27MHz ning 40MHz on need juba sisse ehitatud.

Taavi
Postitusi: 23
Liitunud: 03.10.2005 22:50
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas Taavi » 06.01.2006 23:34

Kas mobiilid tõesti segavad? Ostad 2 smarti ja omavaheline jutt on neil ju tasuta, lisad veel kaks handfreed ja polegi rohkem mõtlemist, jutusta aga.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 07.01.2006 10:52

Täitsa hea mõte,aga koguaeg ei saa tasuta,vahepeal peab sinna raha kandma.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 16.01.2006 19:05

Üks soovitus veel kõigile.

Enda tööriistad ja küünlatoited, kütusepudelid, ehk kõik asjad mida aegajalt ikka laenatakse on mõistlik ära märgistada. Kirjutage peale kasvõi oma nimetähed, aegajalt leitakse võistlustelt igasugu asju ning siis on hea lihtne neid kellelegi tagasi pakkuda.

piisab ka kui öelda et kaotasin 2,5mm kuuskant võtme. Ümber pandud kollane kütusevoolik.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Vasta