Mini ECO projekt
Mini ECO projekt
Koos talve tulekuga on käes paadiehituse aeg.
Kuigi soovitati ise mitte jännata, pigem osta, siiski otsustasin isetegemise kasuks.
Näis, mis välja tuleb.
Plaan siis kõigepealt valmistada mudel, millest vorm võtta
Kõigepealt paadi kuju pealtvaates - pikkus ei tohi ületada 430 mm.
Laiuseks võtan 160 mm ja küljejoon kujuneb nii nagu joonlaud mõnusalt paindub ja tundub hea olevat.
Põhjaprofiili eeskujuks on minu 3x suurem nitromootoriga paat: suurim sügavus on tagant poolt mõõtes 2/3 ndiku peal.
Kuigi soovitati ise mitte jännata, pigem osta, siiski otsustasin isetegemise kasuks.
Näis, mis välja tuleb.
Plaan siis kõigepealt valmistada mudel, millest vorm võtta
Kõigepealt paadi kuju pealtvaates - pikkus ei tohi ületada 430 mm.
Laiuseks võtan 160 mm ja küljejoon kujuneb nii nagu joonlaud mõnusalt paindub ja tundub hea olevat.
Põhjaprofiili eeskujuks on minu 3x suurem nitromootoriga paat: suurim sügavus on tagant poolt mõõtes 2/3 ndiku peal.
Re: Mini ECO projekt
Kas nende kahe mõõdu (joonlaud ja 2/3 ) järgi saab paadi valmis teha, mis ka liigub.
Re: Mini ECO projekt
Pikk on tee püha tõe juurde, välistatud pole ka ebaõnnestumised aga eks viivad needki edasi.
Ette on valmistatud polüuretaanvahust klotsid mis on ka alusele kinni liimitud
Ette on valmistatud polüuretaanvahust klotsid mis on ka alusele kinni liimitud
Re: Mini ECO projekt
Korpuse kuju moodustub nii, et lihvimisklotsi üks ots libiseb mööda kiilu profiili ja teine ots mööda külje profiili.
Re: Mini ECO projekt
Kuna vaht on pehme ja poorne, katan pinnad 2,5 mm balsaga, mis on tugevama pinnaga aga ikkagi hästi töödeldav.
Re: Mini ECO projekt
Redaanid on külge liimitud ja välimised õige? nurga alla lihvitud.
Idee järgi peaksid välimised redaanid hoidma sirgel liikudes põhja all õhupatja, mis stabiilsust hoiab ja paati veest välja kergitab
ning pöördel vältima liigset kaldumist nn "siisse kantimist".
Sisemised redaanid - vee suunajad, peavad vältima vee "kleepumist" põhjale ja andma lisa pinna millel paat liugleb.
Põhja alla lihvitud tasapind peakski olema pind millele paat täis kiirusel tõuseb.
Tuleb saavutada võimalikult väike pind - takistus, kaotamata stabiilsust ja juhitavust.
Idee järgi peaksid välimised redaanid hoidma sirgel liikudes põhja all õhupatja, mis stabiilsust hoiab ja paati veest välja kergitab
ning pöördel vältima liigset kaldumist nn "siisse kantimist".
Sisemised redaanid - vee suunajad, peavad vältima vee "kleepumist" põhjale ja andma lisa pinna millel paat liugleb.
Põhja alla lihvitud tasapind peakski olema pind millele paat täis kiirusel tõuseb.
Tuleb saavutada võimalikult väike pind - takistus, kaotamata stabiilsust ja juhitavust.
Re: Mini ECO projekt
Peale pikki mõtisklusi unetutel öö-tundidel, otsustasin lisada veel paari vee suunajaid.
Ühest küljest tuleb tööd juurde aga teisest küljest, kui esiatasin endale küsimuse, kast eeb see asja paremaks?
ja vastates, et jah, siis ei ole ükski töö liiga suur, et seda paremaks tegemise nimel mitte ette võtta.
Ühest küljest tuleb tööd juurde aga teisest küljest, kui esiatasin endale küsimuse, kast eeb see asja paremaks?
ja vastates, et jah, siis ei ole ükski töö liiga suur, et seda paremaks tegemise nimel mitte ette võtta.
Re: Mini ECO projekt
Ikka leiavd kinnitust ja vajavad järgimist mõtteterad, et "liigne agarus on ogarus" või et "tark ei torma".
Nii juhtub kui mitte lasta alumisel pritspahtli kihil mitte korralikult ära kuivada, kui juba uus kiht peale lasta.
Kõigepealt tekkisid pinnale "vistrikud" peale millede avamist ja jäi järgmine pind:
Nii juhtub kui mitte lasta alumisel pritspahtli kihil mitte korralikult ära kuivada, kui juba uus kiht peale lasta.
Kõigepealt tekkisid pinnale "vistrikud" peale millede avamist ja jäi järgmine pind:
Re: Mini ECO projekt
Pinnale läheb peale mudelilakk / finiton, mis on spetsiaalne pinnakate mudelitele, millest võetakse vorm.
See on hästi lihvitav ja poleeritav ideaalse pinna saamiseks, ei sisalda poore ning hea eraldumisega vormist.
Must värv on eriti pretensioonikas pinnadefektide osas - toob välja ebatasasused ja muud vead.
See on hästi lihvitav ja poleeritav ideaalse pinna saamiseks, ei sisalda poore ning hea eraldumisega vormist.
Must värv on eriti pretensioonikas pinnadefektide osas - toob välja ebatasasused ja muud vead.
Re: Mini ECO projekt
Mudel on liimitud vormi võtmiseks alusele ning kaetud koos alusega veelkord mudelilakiga.
Vormi võtmiseks on vaja nüüd pind võimalikult ideaalseks viimistleda - lihvida siledaks ja poleerida.
Vormi võtmiseks on vaja nüüd pind võimalikult ideaalseks viimistleda - lihvida siledaks ja poleerida.
Re: Mini ECO projekt
Väga mõnus projekt. Kui palju sa sinna mootorit vahele istutad? 

"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Re: Mini ECO projekt
Mini Eco*t sõidetakse reeglite järgi kahes klassis kus tehnikale on vastavad piirangud:
1. STANDARD, kus piiranguteks on, et PEAB olema harjadega mootor ja aku 2S LiPo kaal ei tohi ületada 110 g.
2. EXPERT,kus mootor on vaba ja ainsaks piiranguks aku kaal 2S LiPo*le -110 g.
Sõidu pikkuseks on 6 minutit, seega tuleb leida kompromiss võimsuse/kiiruse ja aku vastupidavuse vahel.
Oluline on veel sõukruvi valik, et mootor õigesti koormatud oleks: ühelt poolt mootorit liialt üle ei koormaks (liiga suur samm),
teiseltpoolt, et ta tühja ei pöörleks (liiga väike samm).
Järgmise aasta esimene võistlus on märtsi teises pooles basseinis , kus sõidetakse STANDARDIT.
See on ka projekti tähtaeg ja tõe hetk.
Kuna lõppeesmärk on EXPERT, siis kõigepealt peab peale minema STANDARDI tehnika, millesse palju investeerida ei taha,
ehk siis mingi olemasolev harjadega "juust", ilmselt 1:18 auto pealt koos reguga, milledele vesijahutus tuleb kompunnida.
Samas oleks nii palju kiirust ikka vaja, et paadi sõiduomadustest aimu saada.
Kuna ise enne elektripaati pole teinud, siis on oodatud nõuanded tehnikale kogenud tegijatelt.
1. STANDARD, kus piiranguteks on, et PEAB olema harjadega mootor ja aku 2S LiPo kaal ei tohi ületada 110 g.
2. EXPERT,kus mootor on vaba ja ainsaks piiranguks aku kaal 2S LiPo*le -110 g.
Sõidu pikkuseks on 6 minutit, seega tuleb leida kompromiss võimsuse/kiiruse ja aku vastupidavuse vahel.
Oluline on veel sõukruvi valik, et mootor õigesti koormatud oleks: ühelt poolt mootorit liialt üle ei koormaks (liiga suur samm),
teiseltpoolt, et ta tühja ei pöörleks (liiga väike samm).
Järgmise aasta esimene võistlus on märtsi teises pooles basseinis , kus sõidetakse STANDARDIT.
See on ka projekti tähtaeg ja tõe hetk.
Kuna lõppeesmärk on EXPERT, siis kõigepealt peab peale minema STANDARDI tehnika, millesse palju investeerida ei taha,
ehk siis mingi olemasolev harjadega "juust", ilmselt 1:18 auto pealt koos reguga, milledele vesijahutus tuleb kompunnida.
Samas oleks nii palju kiirust ikka vaja, et paadi sõiduomadustest aimu saada.
Kuna ise enne elektripaati pole teinud, siis on oodatud nõuanded tehnikale kogenud tegijatelt.
Re: Mini ECO projekt
Tere sõbrad!
Head uut-, teguderohket aastat!
Pühade ajal sai mudel vormi võtmiseks lõplikult ette valmistatud. Pind on viimistletud ja kaetud eraldavate vahadega ja poleeritud.
Head uut-, teguderohket aastat!
Pühade ajal sai mudel vormi võtmiseks lõplikult ette valmistatud. Pind on viimistletud ja kaetud eraldavate vahadega ja poleeritud.
Re: Mini ECO projekt
Mudelile on kantud mudeli celcoat, ehk siis spetsiaalne polüestervaik mis hiljem vormi pinnaks jääb.
Mudelile on see kantud pintsliga, oluline, et pintsli karv oleks võimalikult pehme.
Tarkades nõuannetes on kirjas, et celcoat i kiht tuleb kanda mudelile kahes kihis, ca 0,8 mm korraga.
Hinnanguliselt püüdsin seda nii palju kui võimalik järgida.
Mudelile on see kantud pintsliga, oluline, et pintsli karv oleks võimalikult pehme.
Tarkades nõuannetes on kirjas, et celcoat i kiht tuleb kanda mudelile kahes kihis, ca 0,8 mm korraga.
Hinnanguliselt püüdsin seda nii palju kui võimalik järgida.
Re: Mini ECO projekt
Äge. Räägi, kus kohast saab seda musta mudelilakki? Kas samast kohast saab ka eraldusvahasid? Kas eraldusvahaks kõlbab ka laiatarbevaha ehk stiilis hõõrun küünalt vastu kaltsu ja siis kaltsuga mudelit? Kas liigub väikeses koguses silikoon kummi, RTV vormi tegemiseks?
Burn more fuel!
Re: Mini ECO projekt
Komposiitmaterjlidega (klaasplastiga) tegelemise juures on äärmiselt oluline kasutada ainult selleks loodud värskeid materjale (seisnud mitte kauem kui pool aastat). Kasutada neid vastavalt juhendile.
Vastasel korral läheb asi väga kulukaks - näed toote väljatöötamisega, mudeli valmistamise ja viimistlemisega tohutu vaeva, soetad mitte odavad materjalid ja lõpuks, kui vorm on mudeli külge kinni kleepunud, viskad kõik minema.
Mina olen kõik oma materjalid hankinud http://www.composite.ee
Vastasel korral läheb asi väga kulukaks - näed toote väljatöötamisega, mudeli valmistamise ja viimistlemisega tohutu vaeva, soetad mitte odavad materjalid ja lõpuks, kui vorm on mudeli külge kinni kleepunud, viskad kõik minema.
Mina olen kõik oma materjalid hankinud http://www.composite.ee
Re: Mini ECO projekt
Järgmise kihina läks peale suhteliselt õhuke (100 - 150 g m2) klaasriie polüestervaiguga.
Kui vaik kuivanud, käidud üle kõigepealt jämeda liivapaberiga (tera 40 - 60) ja seejärel veel rauasae lehega.
Kõik see selleks, et avada võimalikud õhumullid, mis jäänud gelcoat ja esimese klaaskiud kihi vahele,
et need siis järgmise vaigukihiga täituksid.
Kui vaik kuivanud, käidud üle kõigepealt jämeda liivapaberiga (tera 40 - 60) ja seejärel veel rauasae lehega.
Kõik see selleks, et avada võimalikud õhumullid, mis jäänud gelcoat ja esimese klaaskiud kihi vahele,
et need siis järgmise vaigukihiga täituksid.
Re: Mini ECO projekt
Vormi "keha" moodustab kolm kihti 300 g m2 klaaskiud matti koos rohke polüestervaiguga.
Re: Mini ECO projekt
Vorm on mudelilt kätte saadud. Paaris kohas oli kinni naksanud, nii, et balsa ja pahtli ühendus osutus nõrgemaks kui vormi ja mudeli oma.
Hiljem kinnijäänud tükid küünega eraldusid ja vorm on elusalt käes.
Küll lähemal vaatlusel on postituses 04.12. vead kummitamas. Kuna vaigud kõvenedes kuumenevad (käega katsudes mõnusalt soe, aga sisemuses võib temperatuur suhteliselt kõrgeks tõusta, 80-100 kraadi), siis kas oli pahtlile õhumulle sisse jäänud või soojuse mõjul erinevad pahtlikihid erinevalt paisunud,
aga vormi pinnale on nendes kohtades ebatasasusi märgata. Las jäävad sünnimärkideks.
Hiljem kinnijäänud tükid küünega eraldusid ja vorm on elusalt käes.
Küll lähemal vaatlusel on postituses 04.12. vead kummitamas. Kuna vaigud kõvenedes kuumenevad (käega katsudes mõnusalt soe, aga sisemuses võib temperatuur suhteliselt kõrgeks tõusta, 80-100 kraadi), siis kas oli pahtlile õhumulle sisse jäänud või soojuse mõjul erinevad pahtlikihid erinevalt paisunud,
aga vormi pinnale on nendes kohtades ebatasasusi märgata. Las jäävad sünnimärkideks.
Re: Mini ECO projekt
Väga vinge! Huviga jälginud seda arengut algusest saati... igati äge projekt.
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
Re: Mini ECO projekt
Vahepel on harjutatud klaasplasti valamist.
Alguse on saanud ka projekt FSR-V 27, ehk siis paat 27 cm2 bensiinimootroriga, millest on siis valminud esialgu laenatud vormist võetud paadipõhi.
Pildil see suur.
Sellised on siis mõõtudelt meie kandis sõidetav kõige suurem ja kõige väiksem paadiklass
Harjutasin valamist kahe värviga ja tehnoloogiliselt, võib öelda, tuli see ka välja. Tulemuse visuaalne kvaliteet sõltub maalriteibi asetamise täpsusest.
Märkusi on tehtud värvide osas - roheline ja punane ei sobi kokku. Siinkohal pean selgitama, et punane värv on oma paadi ohutuse parast, et kui ta kummuli on, mida ikka ette võib tulla, on ta paremini nähtav ja lootus, et tast üle ei sõideta, suurem.
Mini Eco põhjasid on valminud kolm. Parempoolsed on ebaõnnestunud. Vasakpoolne on siis esimene "valmis" põhi.
Alguse on saanud ka projekt FSR-V 27, ehk siis paat 27 cm2 bensiinimootroriga, millest on siis valminud esialgu laenatud vormist võetud paadipõhi.
Pildil see suur.
Sellised on siis mõõtudelt meie kandis sõidetav kõige suurem ja kõige väiksem paadiklass
Harjutasin valamist kahe värviga ja tehnoloogiliselt, võib öelda, tuli see ka välja. Tulemuse visuaalne kvaliteet sõltub maalriteibi asetamise täpsusest.
Märkusi on tehtud värvide osas - roheline ja punane ei sobi kokku. Siinkohal pean selgitama, et punane värv on oma paadi ohutuse parast, et kui ta kummuli on, mida ikka ette võib tulla, on ta paremini nähtav ja lootus, et tast üle ei sõideta, suurem.
Mini Eco põhjasid on valminud kolm. Parempoolsed on ebaõnnestunud. Vasakpoolne on siis esimene "valmis" põhi.
Re: Mini ECO projekt
Esimese vormist võetud põhja tegin imeõhukesest klaasriide matist (30 g m2) mida panin 3 kihti ja polüestervaigust.
Paraku osutus tulemus väga hapraks ja juba vormist väljavõtmisel tekkisid praod.
See põhi jääb aluseks, millele ülemist poolt kujundama hakata.
Et raskuskeset võimalikult all hoida, ei ulatu ülemine kere pool kõrgemale alumisest.
Kõigepealt ruum kus tehnika ja aku paiknema hakkab.
Paraku osutus tulemus väga hapraks ja juba vormist väljavõtmisel tekkisid praod.
See põhi jääb aluseks, millele ülemist poolt kujundama hakata.
Et raskuskeset võimalikult all hoida, ei ulatu ülemine kere pool kõrgemale alumisest.
Kõigepealt ruum kus tehnika ja aku paiknema hakkab.
Re: Mini ECO projekt
Teki moodustamiseks tühimik kaetud vahuga ja vaht lihvitud katmiseks vineeriga.
Re: Mini ECO projekt
Mudeli ja "krae" katsin esialgu eraldi mudelilakiga. Esimest lihvimist/viimistlust lihtsam teha.
Re: Mini ECO projekt
Pilt peale ülemise poole mudelilt vormi maha võtmist.
Mis peamine, vorm on terve.
Kartsin hullemat, sest olin mudelil pinnakatte mõnest kohast aluspinnani maha lihvinud. Selliste kohtade pealt kipub eriti kinni jääma.
Planeeritud tähtajani on nädal. Ees ootamas töine nädalavahetus.
Mis peamine, vorm on terve.
Kartsin hullemat, sest olin mudelil pinnakatte mõnest kohast aluspinnani maha lihvinud. Selliste kohtade pealt kipub eriti kinni jääma.
Planeeritud tähtajani on nädal. Ees ootamas töine nädalavahetus.