lipo võimususest...?

Postita siia juhul kui ei leidnud muud sobivat kohta kuhu postitada.
Vasta
tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

lipo võimususest...?

Postitus Postitas tuhkur » 03.10.2008 08:30

Selline küsimus ,et mis lipoga juhtub kui teda liiga palju koormata või lasta ikkagi liiga tühjaks?

Kas on nii ,et mahtuvus säilib aga võimsus langeb?

Igatahes sai oma lama v4´le ostetud uus aku. mis on 900mah originaal on 800mah.

Aga uue akuga on ikka poole rohkem võimsust. Lükkad kangi nö põhja ja juba on kopter üleval. Originaal aku aga vaikselt kogub ennast.

Kui akut laen siis 600-700mah läheb ikka sisse...


Ok kui nüüd akusi vaatasin siis originaal on 10C ja uus on 15C kas sealt siis tulebki see vahe?

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 03.10.2008 11:31

Ise küsid - ise vastad :)

800'ne aku annab maksimaalselt välja 8A voolu
900'ne aku annab maksimaalselt välja 13,5A voolu
rohkem voolu = rohkem jõudu :)

Liiga tühjaks lastes võib LiPo järgmisel laadimisel lihtsalt põlema minna. Liiga palju koormates ei anna ta lihtsalt voolu välja, midagi hullu sellest ei tohiks juhtuda.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 03.10.2008 11:44

sellest võib siis järeldada ,et aku on ikkagi korras...?
Lihtsalt äbarik võrreldes uuega :D

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 03.10.2008 11:49

LiPo elementi ei tohiks alla 3.2V lasta kunagi. Vanasti räägiti ka 2.4V per element jne, aga tehnoloogiad ning aku ehitus on muutunud. Nagunii alla 3.2V sealt akust enam palju energiat kätte ei saa, mõne protsendi ehk kogumahtuvusest.

Kui lased aku pinge alla kriitilise piiri (reaalne kriitiline piir sõltub akust, aga ütleme et see on 3.0V näiteks elemendi kohta), siis aku rikneb jäädavalt. See ei pruugi kohe täiesti kasutuskõlbmatuks minna, kuid võib väheneda mahtuvus või ka "jõudlus". Kui akus on alla kriitilise piiri pinge, siis pidavat seal toimuma pöördumatu keemiline reaktsioon ning aku enam ei toimi akuna.

See on täiesti normaalne, et aku mahtuvus ajapikku väheneb. LiPo-de puhul on see isegi väga ok. LiPo aku halvenemine sõltub ka palju sellest, kuivõrd sa teda koormad. Kui koormad 10C akut 2-3C vooluga, siis halveneb tema vähem, kui teist samasugust akut 10C vooluga pidevalt koormates.

Onroad LiPo-de puhul on täiesti tavaline, et aku on veel heas olukorras ka peale 100 või isegi 150 tsüklit! Kindlasti ei anna ta siis enam 90 või 100% mahtuvusest, kuid võib-olla 70-80%!

Samas mõne aku puhul on öeldud, et isegi peale 50 tsüklit võib tema mahtuvus langeda 60% peale :!: Seda siis muidugi, kui koormad akut väga rajult... tarbid näiteks 25C akust pidevalt 25C!

Kui kasutatud 800mAh akule läheb 600-700mAh sisse, on ta veel väga nooruslik :wink:
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 03.10.2008 14:51

Tegelikult tehase specides on endiselt maksimum maha laadimine 2,45V, kuid seda väikse vooluga tühjendades ja ainukest purki. Aga mõtle Kui sa tühjendad näit 800mah akut 20 kordselt 16A pigistad tast välja, kuna lipol on see tuhjenemise kõver väga järsk siis on väga kerge tühjendada allapoole lubatud piiri ja veel muudab olukorda kui mitu purki ühendatud siis summaar pinge ei pruugigi teiste purkide vahel võrdne olla ja üks ongi üle tühjendatud seega et ohutult tunda on see piir 3V (+/- 0,2V).
Mida suuremad voolud mängus on seda suurema varuga pead tühjenemist piirama.
Ma olen Lama kopteril akusid tühjendanud 2,76V purgi kohta elab endiselt.

Soovitus niipea kui Lama ei suuda lennata max gaasil jäta lendamise pooleli, pole mõtet tuuritada asjatult ja rohkem akut tühjendada sest ta siis ongi sellel tühjenemise piiril.
Olen lugenud et Lama originaal laadija laeb akusid üle sellest ka aku lühike eluiga, pole seda teooriat veel kinnitanud eks ma vaatan mis pinge akul on kui ta Lama laadijast välja tuleb...

Hea paralleeli tõmmata on sisepõlemis mootoriga
Vool= Jõumoment
Pinge= Võimsus (hobused)
Sellest võibki järeldada aku mis suudab kiiremini ja lihtsamini voolu välja anda sellega ka saavutavad mootorid kiiremini maksimum jõumomendi.

Uks asi kuidas aru saada et sa akut ülekoormad on temperatuur, kui ta sul on kuum käe jaoks siis tõenäoliselt sa pigistad temast rohkem voolu välja kui ta arvestatud on. Siis on abiks akud suurema mahalaadimis vooluga 15-20c
Teine asi pinge lang, pinge vajub alla ja mootor ei saavuta vajalikke pöördeid normaalselt. e. võtab pöördeid aeglaselt ülesse
Näit 1000mah 10C aku maha laadida 15C'ga läheb ta mahtuvus väiksemaks võibolla 800 või 700mah'i.
C on vool akumahtuvusest näit. 1000mah-C on 1A seega 15C=15A
Sinu akusse läheb 600-700mah seega 10C teeb ca 6-7A

Ma olen Lama voolu mõõtnud harjavaba mootoritega ja vool oli sinna 3-4A kanti keskmiselt, tõenäoliselt harjaline mootor tarbib pisut rohkem seda voolu, võibolla 5-6A seega üsna lähedane oma stock aku piirvõimsusele.

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 03.10.2008 15:29

tänud vastuste eest...
sain asja veidi selgemaks.
Lama orig aku peale lendu on kergelt soe. Uus aku on jahedam.
Aga nagu aru sain siis on see ok.

Lama laadiat olen ise testinud ja ossilloskoobiga pingeid mõõtnud...

Mäletan seda ,et laadis veidi üle 4.2v max 4.3v täpselt enam ei mäleta.

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: lipo võimususest...?

Postitus Postitas tomkar » 03.10.2008 19:08

tuhkur kirjutas:Ok kui nüüd akusi vaatasin siis originaal on 10C ja uus on 15C kas sealt siis tulebki see vahe?
Sul oli vist tegelikult natuke ähmane see "C" tähendus.
C tähendab ühte "nimivoolu" (minu poolt välja mäeldud nimi), mis on akude puhul tema mahtuvus Ah'ides (mAh'id jaga 1000'dega). Tootjad kasutavad siis seda parameetrit kirjeldamaks kui palju nende aku on suuteline voolu välja andma.
Ilmselgelt 15C aku annab rohkem voolu välja (eriti kui ta veel suurema aH'dega kah on).
C tegurit akul mõjutavad tema materjalid konstruktsioon jms. Kindlasti on ta seotud kuidagi aku sisetakistusega... aga see selleks.

Nii olen vähemalt mina asjast aru saanud.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 20.10.2008 14:20

teatavasti akude mahtuvus külmaga kahaneb. Kas lipo kestvuse juures mängib suurt rolli välistemperatuur? näiteks 0 kraadi ja +20 ?
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 20.10.2008 15:23

Aku ei tea välistemperatuurist tuhkagi... akut huvitab ainult see, et tal endal soe oleks!

Jahe/külm lipo ai anna koormuse all voolu välja ning ka pinge langeb kiirelt ära. Juba 0-kraadi juures olevast LiPost ei saa sa energiat kätte. Külma LiPot ei tohi ka laadida... Külma 100% täis laetud LiPo aku-elemendi pinge kukub vähegi suurema koormuse all mõne hetkega 3V kanti.

Väikese koormusega pole katsetanud ja oma infot, kuigi peaks asjaga tegelema. Näiteks mida teeb vastuvõtja-servode LiPo aku külmas, kust keskmiselt üle 0.5C ei tarbi.

Kui akuga välja külma kätte lähed, siis soojusta see kenasti ära ja 20-30 minuti jooksul ta maha ei jahtu. Enamasti on LiPost tarbitav vool ka suur, niiet aku soojeneb kasutamise käigus.

Ürita aku temperatuur vähemalt +15-kraadi juures hoida ja pole probleeme.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 21.10.2008 08:38

ei mul ei ole veel akudesse usku...sellep ka otsingi miinuseid, et ei peaks hakkama soetama :P
aga hakkab juba vaikselt selgeks saama, et jeblimist on siiski liiga palju.
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas edvin » 21.10.2008 08:47

h6bekuul kirjutas:aga hakkab juba vaikselt selgeks saama, et jeblimist on siiski liiga palju.
Tohohh? Ainuke miinus on elektri puhul mu jaoks, et ma ei viitsi deans pistikuid joota ega puhastada.

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 21.10.2008 09:05

? lisaks termo- ja laadimiskotikesele on vaja veel puhastada midagi?
:)
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

tuhkur
Postitusi: 135
Liitunud: 29.05.2008 22:47
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas tuhkur » 02.01.2009 08:22

...küsiks nüüd sellist asja
Mis juhtub või kas üldse on lubatud järjestiku ühendada eri firma eri võimsusega akud?
Ehk siis akud li-po´d ja mõlemad 3S1P 2100mah aga üks on 15C ja teine 20C.
[size=75] Gaui EP550 // T-rex 450SE //Honey bee king II//Lama V4
CH 77/63 [/size]

Vasta