C5 X3m speed project
C5 X3m speed project
Tere taas,
plaan siis ehitada ühest oma Carson C5 mudelist üks kiire auto.
nimelt esimene number mis pähe tuli oli 150km, see saab ka olema esimene eesmärk täitmiseks!
võibolla loll aga siiski mõte, sedaenam, et kergesti testitav, on see, et spur ja pinion omavahel ära vahetaga;
a. esimene probleem (mitte primaarne) kohalt ära saamine
b. ka mootoril jätkub jõudu, kui spur ja pinion vahetuses, selle ülekande lõpuni vedamiseks.
jään ootama soovitusi vedrustuse setupi kohta (ka. amordiõli)
ning üks asi mida mina ei mõista on see, et kuidas töötab RC mudelite käigukast, mõtteid/soovitui kas oleks vaja kasutada või mitte!?
iba ja ilgumine palun endateada jätta, asjalikke soovitusi ja nõuandeid aga ootan suure huviga!
peace,
Allan
plaan siis ehitada ühest oma Carson C5 mudelist üks kiire auto.
nimelt esimene number mis pähe tuli oli 150km, see saab ka olema esimene eesmärk täitmiseks!
võibolla loll aga siiski mõte, sedaenam, et kergesti testitav, on see, et spur ja pinion omavahel ära vahetaga;
a. esimene probleem (mitte primaarne) kohalt ära saamine
b. ka mootoril jätkub jõudu, kui spur ja pinion vahetuses, selle ülekande lõpuni vedamiseks.
jään ootama soovitusi vedrustuse setupi kohta (ka. amordiõli)
ning üks asi mida mina ei mõista on see, et kuidas töötab RC mudelite käigukast, mõtteid/soovitui kas oleks vaja kasutada või mitte!?
iba ja ilgumine palun endateada jätta, asjalikke soovitusi ja nõuandeid aga ootan suure huviga!
peace,
Allan
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779
Get connected: 527 2779
Ma arvan, et sa peaks alustama just sellesama kiirusega ja lähtuvalt sellest arvutama välja milline peab olema su ülekanne, et too kiirus saavutada. ma millegipärast arvan, et spurr ja pinion vahetusse panna, siis on asi väga paigast ära ja teoreetilised kiirused ilmselt kordades suuremad kui 150 kmh (sealjuures ma ei tea üldse kui palju sul pinionil-spurril hambaid on. Peaks lähtuvalt kiirusest seega välja arvutama need X ja Y väärtused. Kahjuks mata on mul piisavalt nõrk, et seda teemat enam edasi mitte arutada.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
to Reigo:
topeltmootor on vajalik siis kui selgub, et jõudu jääb väheks, aga see selgub vast peale esimesi katseid:)
to R0mm: nõus, et arvutada võik natukene, kuid ühtegi valemit pole jõudnud välja otsida, mäletan vaid, et eelmise aasta ühel võislusel käisid mundrimehed stalkeriga raja ääres ja lühema sirge peale (st eelmine aasta oli Pärnus sirge lühem kui nüüd on 2 korda olnud) mõõdeti Tõnu 1:5-lt 74km/h kui ma ei eksi, ülekanne võis olla äkki mingi 22-24/40-44 äkki? seeg avõiks ju proovida, olemasolevate vahenditeda, 24 ja 40 on mul olemas, kui proovida nendega, alustuseks isegi ei hooli kohalt minemasaamise suhtes, kasvõi lükates tõmmates vms...
topeltmootor on vajalik siis kui selgub, et jõudu jääb väheks, aga see selgub vast peale esimesi katseid:)
to R0mm: nõus, et arvutada võik natukene, kuid ühtegi valemit pole jõudnud välja otsida, mäletan vaid, et eelmise aasta ühel võislusel käisid mundrimehed stalkeriga raja ääres ja lühema sirge peale (st eelmine aasta oli Pärnus sirge lühem kui nüüd on 2 korda olnud) mõõdeti Tõnu 1:5-lt 74km/h kui ma ei eksi, ülekanne võis olla äkki mingi 22-24/40-44 äkki? seeg avõiks ju proovida, olemasolevate vahenditeda, 24 ja 40 on mul olemas, kui proovida nendega, alustuseks isegi ei hooli kohalt minemasaamise suhtes, kasvõi lükates tõmmates vms...
FG EVO 07 _ MCD RR V4 Competition _ Asso 12R5 _ Asso RC18R "4wd 1/12" _ Mini Z MR02 F. F50 Stock _ VRC
Get connected: 527 2779
Get connected: 527 2779
Kõik räägivad kiirusest, ma siis räägin käigukastist. Nimelt selline siis kõige tüüpilisem käigukast. Vähemalt, mida ma näinud ja katsunud olen. Töötab siis sedasi, et alguses veab suurem hammasratas, nr 259. Teise hammaka sisse on monteeritud see jublakas kus põhirolli mängivad keel ja vedru. Nimelt alguses käivad nad niisama kaasa, kuid kui pöörded kasvavad siis keel tahab ennast välja suruda, vedru hoiab teda tagasi. Selle vedruga timmitakse siis käiguvahetust. Samas pole sellelt pildilt näha teist olulist tegelast, kelleks on tift. See on hammaka nr 261 sees kinni. Pöörded kasvavad keel liigub välja ja takerdub tifti taha. Toimubki käiguvahetus. Nüüd tuleb mängu järgmine oluline tegelane. Kuidas esimene käik välja saada? Selle jaoks on see ühesuunalaager. Ja nii lihtne see kõik ongi.
Burn more fuel!
Kui su eesmärk on maksimaalne tippkiirus, siis paigalt saamine pole ju probleem. Lükka, tõmba, veereta mäest alla, mida iganes Edasi peedistad sidurit täiega ja ongi hoog sees. 2. käigu lisamine ainult tippkiiruse saavutamiseks tundub suht pointless.
- esimese asjana tuleb ülekanne panna selline, et ka teoreetiliselt saaks 150km/h kätte. Mis mootori pöörete juures seda saavutada tahad, on juba keerulisem teema. Väga kõrgetel pööretel pole kindlasti enam powerit. Tuleb siingi mingi sweet-spot leida. Keegi ehk oskab täpsemat nõu anda näiteks pöörete osas. Siis arvutad veidi ja ongi vajalik ülekande arv teada.
- Kas vajalik spur/pinion on üldse hangitav ja kas mahub vahele? Vajadusel suurema diameetriga tagarattad. Õhemad rattad, et takistust vähendada?
- edasi siis juba veeretakistuse vähendamine, õhutakistuse vähendamine
- milline see sidur on? läbilibisemise ohtu pole, kui hoog suur ja takistus ka.
Ja fail-safe peab kindlapeale õigesti seadistatud ning toimiv.
- esimese asjana tuleb ülekanne panna selline, et ka teoreetiliselt saaks 150km/h kätte. Mis mootori pöörete juures seda saavutada tahad, on juba keerulisem teema. Väga kõrgetel pööretel pole kindlasti enam powerit. Tuleb siingi mingi sweet-spot leida. Keegi ehk oskab täpsemat nõu anda näiteks pöörete osas. Siis arvutad veidi ja ongi vajalik ülekande arv teada.
- Kas vajalik spur/pinion on üldse hangitav ja kas mahub vahele? Vajadusel suurema diameetriga tagarattad. Õhemad rattad, et takistust vähendada?
- edasi siis juba veeretakistuse vähendamine, õhutakistuse vähendamine
- milline see sidur on? läbilibisemise ohtu pole, kui hoog suur ja takistus ka.
Ja fail-safe peab kindlapeale õigesti seadistatud ning toimiv.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
kuidas projekt edeneb?
Pmst võibolla loll idee aga:
ehk on mõtekas panustada kõrgematesse käikudesse?
Näiteks 6 käiguline käigukast - Ma ei tea küll kas on õige isend aga: http://www.ehobbies.com/tam72005.html
Kui jõudu väheseks jääb siis teine mootor juurde.
Pmst võibolla loll idee aga:
ehk on mõtekas panustada kõrgematesse käikudesse?
Näiteks 6 käiguline käigukast - Ma ei tea küll kas on õige isend aga: http://www.ehobbies.com/tam72005.html
Kui jõudu väheseks jääb siis teine mootor juurde.