Baltic Karikas onroad

Teemad võistluste kohta
Vasta
ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Baltic Karikas onroad

Postitus Postitas ollo » 12.11.2008 10:06

Teravakõrvalisemad meist juba teavad, et on plaan sel aastal maha pidada Balti Karikavõistlused onroad elektrimudelitele. Klassidena on kavas:
-1:10 touring stock (lubatud 17.5+LiPo, 27t+LiPo, 17.5+6 cell, 27t+6 cell, 13.5+5 cell, mingi 19t juustmootor+5 cell). Ehk siis kombinatsioon saadaolevatest variantidest.
-1:12 4-cell modified
-1:18 stock (lätlased tahavad omale teha meie eeskujul sarnase klassi)
-1:18 open

Lisaks võib olla igasugu "kohalikke" klasse, Eestis teeme 1:10 offroadi ka...

Balti KV formaat oleks selline, et igas riigis toimub üks osavõistlus, koondtulemuste arvutamisel lähevad arvesse KÕIK 3 etappi.
Lätlased on pakkunud, et nemad võiksid teha esimese etapi 21. detsembril (pühapäev), kuidas see meile tundub? Eesti etapp saaks olema ilmselt veebruaris (kohalikust karikasarjast eraldiseisev võistlus), viimane Leedus Märts-aprill?

Avaldage oma arvamust. Igasugust. Ja viimane aeg on hakata 1:12 autosid ostma, et lätlasi-leedukaid lutitada :lol:

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Re: Baltic Karikas onroad

Postitus Postitas antia » 12.11.2008 10:20

ollo kirjutas:13.5+5 cell, mingi 19t juustmootor+5 cell.
Need variandid pidid ju uuest aastast ära kaduma. Kas see on tingitud lätlaste/leedukate erinevatest reeglitest?

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 12.11.2008 10:23

- 1:10 stock kaalupiirang - palju on ja kas sama kõigi mootor+aku komb. puhul?
- mäsasiomb mingi 19t juustmootor?
- 1:10 stock rehvipiirang? Mis rehviga sõidame, võib peab üle maailma erinevaid kokku tellima kolmeks võistluseks ;) ?

17.5T + LiPo saab tõenäoliselt 13.5T+5cell käest tappa :?

21. detsember tundub väga huvitav kuupäev võistluste pidamiseks, kuid samas - miks ka mitte!
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 12.11.2008 11:01

Lahe, päris huvitav... Kui 13.5T ja 5celliga sõita võib siis võiks ju isegi sõita, eeldusel et mu 13.5T mootor veel alles on kuskil ja toimib :P Eriti lahe oleks kui ollo ja Priit ei sõidaks :P Ei tegelt oli see nali, mis plaanid teil on?
1:12 tundub huvitav, palju selline arvestatav pann car maksab? Aga need on vist masendavalt kiired eks? Siis pole mul sellega vist midagi teha...
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 12.11.2008 11:18

Pilt
Maailma parim auto - 4300kr
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 12.11.2008 11:31

Ma maailma parimat ei taha, siis saaksid kõik aru et ma sõita ei oska tegelt :P
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 12.11.2008 11:52

anti: 13.5+5cell kaob eestis ära jah, aga lätis/leedus jääb. Nemad lipoga ei sõida. Seega jääb see variant ka balti karika etappidele.

lauri: 1:10 kaalupiir tuleb sama kõigile, oleme siin veeretanud seda numbrit ja viimati pakutud number oli 1450, mis tundus kõigile sobivat.
19t juustmootor on mingi LRP odavmootor,mida lätis kasutatakse, et algajad ei peaks omale hirmkallist BL süsteemi ostma. On selgelt aeglasem, kui 13.5 + 5cell.
1:10 rehvid: kummist, vaba. Arvestades,et mul LRP preglued rehviga on katus kerge tulema, siis pidamispuudus ei tohiks probleemiks olla.

Mis puutub 13.5@6V ja 17.5@7.4V võrdlusse, siis ma ei oleks nii kindel, et lipo+17.5 halvem on. Võtsin LRP lehelt data:
13.5 201W (@7.2V) 3200kV
17.5 153W (@7.2V) 2300kV

Arvestades, et elektrivõimsus on võrdeline pinge ruuduga (P=U^2/R), siis 13.5 võimsus @6V võiks olla 201*(6^2)/(7.2^2)=139,6W. Kes tahab, arvutab siia juurde ka 17.5 võimsuse 7.4V peal, ma rohkem ei viitsi. Isegi kui nii lihtne lähenemine mootori puhul vältimatult tõele ei vasta, ei ole mootorite vahe nii suur, et selle taha pugeda.
Pöörded on küll 13.5 kõrgemad (19200@6V vs. 17.5 17020@7.4V), aga selle jaoks ongi ülekanded leiutatud. 17.5 LiPoga tahab puhtalt pöörete järgi otsustades ~13% kiiremat ülekannet, kui 13.5+5cell. Tegelikkuses võib ilmselt vahe veelgi suurem olla, kui mu võimsusarvutused ka paika peavad.

Jazz: ma tahaks midagi kindlasti sõita, aga isegi ei tea veel, mida :D Pann tundub huvitav, aga kui sellest asja ei saa, siis miks mitte stocki töristada. LiPo + 17.5 ilmselt sel juhul.

Panniauto maksab vist suurusjärgus alla 200 € (BMI DB12R, lätis Ugis müüb), sinna on vaja lisaks kere, rehve, väikest servot, 4 cell akusid ja 4.5-6.5 mootorit. Sõltuvalt regulaatorist võibolla ka vastuvõtjale tibatillukesi akusid, umbes selliseid:
http://www.promatchracing.com/proddetail.php?prod=1028
Teised autovariandid, millega sõidetakse, on Associated, Corally, Hot Bodies... Corally on kallis, Hot Bodies vanem versioon tahtis palju ümbertegemist (tagasild, pool esivedrustust ja misiganes seal ära vahetati).

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 12.11.2008 12:07

Kas lisaks tehnilistele reeglitele ka korralduslikud reeglid olemas on? Et ei juhtuks nii nagu ükskord off-roadi baltikatel.

Kasutaja avatar
asterix
hpi.ee
Postitusi: 1383
Liitunud: 10.06.2005 13:11
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas asterix » 12.11.2008 12:08

[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4

Kasutaja avatar
asterix
hpi.ee
Postitusi: 1383
Liitunud: 10.06.2005 13:11
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas asterix » 12.11.2008 12:41

Hotbodies Cyclone 12 + SPHERE Competition (Brushless + Brushed
2007 Edition) + VECTOR X11 5.5T oleks huvitujatele hinnaks hetkel 6300.-
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 12.11.2008 12:46

Et see Corally SP12X on siis tegija jah? Pole ju kallis kui siin eesti poodide hindadega võrrelda... palun mulle sünnipäevaks kinkida see siis :)
Kas selle 1:12 4-cell modified klassi reeglid on ka kuskil mingil kujul olemas?
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 12.11.2008 12:51

asterix - ma ei tea kas su lingil on nüüd uus versioon või vana, aga ma pakun, et pigem vana... uus peaks olema Cyclone 12X vist:
http://www.redrc.net/2008/10/hot-bodies-cyclone-12x/

Vanal oli mingi 3-osaline tagavõll, mis läks katki ja oli raske... samuti esivõllid läksid liiga kergelt katki, sellepärast kasutasid paljud Asso esiotsa või vähemalt käänmikke ja võlle. Niipalju on mulle kusagilt silma jäänud.

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 12.11.2008 13:00

anti: korralduslikke reegleid kirjapandud kujul veel ei eksisteeri, aga sa võid vabalt rääkida, mis offroadi baltikatel juhtus, et teaksime sellest hoiduda :)

Jazz: 1:12 reeglid eksisteerivad näiteks EFRA rulebookis. Ma ei mäleta peast, kas sel aastal midagi muudeti ka seal (kaalupiirist oli vist juttu).

Corally SP12X on tegija küll, aga mitte kõik ei saa seda autot käima. Paljud kodanikud on loobunud Corally esivedrustusest ja kasutavad selle asemel Asso oma. Sealhulgas tegi seda David Spashett, kui ta 2006 MMi võitis :D Mille tulemusena Corally pakub praegu oma autodele konversioonikomplekti Asso-style esiotsa jaoks.

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 12.11.2008 13:17

ollo kirjutas:anti: korralduslikke reegleid kirjapandud kujul veel ei eksisteeri, aga sa võid vabalt rääkida, mis offroadi baltikatel juhtus, et teaksime sellest hoiduda :)
Aga palun:
http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=20 ... ti&start=0
akaver kirjutas:mis siis lätis toimus:
1) drivers meetingul lepiti kokku, et kes sõidab kahes klassis, peab olema ikkagi rajal tõstmas, või leidma endale asenduse.
2) rando sõitis bagi teise poolfinaali, millele järgnes kohe openi finaal. Kus kah rando teatavasti sõitis. Rando eest läks rajale Mariann, seda küll kahjuks valesse kohta.
3) Lätakad teatasid, et Rando ei olnud rajal tõstmas (mis sest, et oli samal ajal pukis). Karistuseks -3 ringi bagi finaalis. Rando võitis openi - jankol läks knuckle puruks, akaveril lagunes sidur, marekil tuli lahti servosaver.
4) Rando esitas protesti määratud karistuse vastu väites:
a) ta ei saa rajal tõsta, sellal kui ta on pukis. ehk tema arvates puudutas tõstmise kohustus seda, kui sa ise järgmises sõidus ei sõida, siis saad valida - kas valmistad end ette (ja arajal on asendaja) või oled ise rajal tõstmas.
b) tal oli siiski asendaja rajal, kes eksis koha valikul, täites mingi muu inimeseta koha. Ja kes läks 2min pärast sõidu algust õigele kohale, kui talle seletati, kus ta peaks olema.
5) selle asemel, et protesti arutada ja lahendada läks asi ära laadaks. olees ise korraldanud ca 8 aastat purjespordi suurvõistlusi, siis see oli ikka suisa naljakas. spordis demokraatiat ei ole, ja midagi eriti kaua ei arutata.
6) showd jagus nii et vähe polnud, bagi finaal lükkus edasi kurat teab kui kaua.
7) otsus jäi lõpuks siiski nii nagu alguses oli - randole -3 ringi finaalis.
8 ) suurest pingest panid korraldajad puusse softiga, lubatud 45min bagi finaali asemel oli 30. jälle show. võitja leedukas teatas, et tema on nõus ainult sellega, et kas jääb nii, või +15 min sõitu viitstardist. Leedukas võitis ca 37 sekiga esimese ürituse. Korraldaja otsus - ümbersõit. Leedukas saatis kõiki sinnakohta ja läks koju.
9) tehti rerun, nüüd siis 45 mintsa. cipans võitis, torger oli ees mingi 10 mintsa enne lõppu aga paar viga vihmasel rajal võtsid võidu.

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 12.11.2008 13:49

mis selle 1:12 pikkus/laius enamvähem on?
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 12.11.2008 16:57

Laius on vist 174mm max, teljevahet ma ei mäleta. Http://www.efra.ws/

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 14.11.2008 17:33

Ahjaa, väike pisiasi meenus... Kas saaks teha nii et nendel võistlustel mingi kohtunik ka oleks? Ja keegi hea inimene võiks äkki "neile" ka selgitada et ringiga saaja laseb kiirema mööda ja teistele tagant sisse ei sõideta?
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 14.11.2008 19:19

Suvel Lätis mõtlesin, et teist korda küll seal stocki sõita ei taha... see ei olnud normaalne, et tüüdib MEELEGA mööda ei lase, takistavad ja korduvalt sisse sõidavad. Aga loodame, et kui leedukad ka platsis, siis keeratakse kõigile võrdselt või käitutakse normaalselt :roll:

Ei tahaks sellisel võistlusel ka tehnika osas "aumeeste" mängule loota. Tore oleks kui mõõdetaks, kaalutaks ja uuritaks asju lähemalt. Kasvõi näiteks mis rootoriga mehed oma brushless mootoreid jooksutavad (võiks ROAR reegel olla ehk 12.2-12.51 mm) jne :roll:

Äkki on lootust, et tuleb näiteks est+lat+lit kohtuniketiim vms?

Vähemalt on nüüd detsembris ka üks onroadi võistlus!
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Arps
Postitusi: 539
Liitunud: 30.10.2006 23:25

Postitus Postitas Arps » 15.11.2008 21:34

Kuidas balti karikal 1/12 keredega saab olema? Läheb efra list või on vaba?
http://www.efra.ws/pages/homologation/p ... n%2008.pdf

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 15.11.2008 23:54

Mulle on öeldud, et 1:12 keredel ei nõuta EFRA homologeeringut. St. ka Parma Speed 8 ja PF Speed12 on näiteks lubatud.

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 18.11.2008 13:07

ollo kirjutas:Mis puutub 13.5@6V ja 17.5@7.4V võrdlusse, siis ma ei oleks nii kindel, et lipo+17.5 halvem on.
Minu peput küll eriti ei torgi, aga mulle jäi mulje et 13.5 keelati meil järgmisest aastast just selle pärast ära et kiirusi väiksemaks saada? Sain ma valesti aru või mis selle keelamise point siis on?

Ja tahaks Baltic Cup'i reegleid, et viimasel hetkel üllatusi ei tuleks, ollo äkki sorgib kedagi kes neid tegema peaks?
Google'i tõlke abil lugesin ma lätlaste kohalikest reeglitest näiteks välja et lipoga võib neil sõita küll, ainult 20 grammi lisa raskust tuleb panna...
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 18.11.2008 13:18

Ollo torgib ja teeb, aga mitte enne järgmist nädalat, lihtsalt ei ole aega.

LiPo ja 20 g lisaraskust Läti reeglites käis ilmselt 1:18 klassi kohta, meil on samamoodi.

13.5+5 cell... vs. 17.5+lipo - vaatame selle esimese võistluse ära, eks siis näeb. Mina olen mõlemat ühe sõidu väiksel rajal väga valede ülekannetega testinud, mõlemad olid aeglased :D Minu siinne arvutus ei põhine elukogemusel, vaid paari suurusjärgu võrra lihtsustatud teoorial.

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 18.11.2008 13:50

ollo kirjutas:Ollo torgib ja teeb, aga mitte enne järgmist nädalat, lihtsalt ei ole aega.
Ollo on tubli :)
ollo kirjutas:LiPo ja 20 g lisaraskust Läti reeglites käis ilmselt 1:18 klassi kohta, meil on samamoodi.
Võibolla tõesti, see oli eraldi alla kirjutatud ja ma ei suutnud tuvastada millise klassi kohta see käima peaks.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Vasta