Ei lähe käima

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Ei lähe käima

Postitus Postitas Alo.K » 04.04.2008 21:14

Et siis selline probleem, et mootor ei lähe korralikult käima, korraks võtab nagu hääle üles, aga pöördeid üles ei võta ega midagi, küünalt kontrollisin ja oli korras, kütust peaks ka peale tulema, kuna samade karburaatori seadetega sai sõta küll.
Ehk oskab keegi pakkuda milles võiks viga olla?

Tänud vastajatele...

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas R0mm » 04.04.2008 21:19

Osta uus küünal ja proovi uuesti. See kui ta sul küünlatoite otsas hõõgub, ei tähenda veel, et ta töökorras on. Juhul kui uue küünlaga ka ei toimi, siis peab juba edasi otsima milles probleem võib olla. Ja osta siis ikka uus küünal, mitte kasutatud.

Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Postitus Postitas Alo.K » 04.04.2008 21:44

R0mm kirjutas:Osta uus küünal ja proovi uuesti. See kui ta sul küünlatoite otsas hõõgub, ei tähenda veel, et ta töökorras on. Juhul kui uue küünlaga ka ei toimi, siis peab juba edasi otsima milles probleem võib olla. Ja osta siis ikka uus küünal, mitte kasutatud.
Eino küünal on 2 päeva vana, kas tõesti võib viga selles olla?

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 04.04.2008 21:57

Küünal võib ka 3 minutiga läbi põleda.

Otsisin kiirelt, kas ehk eestikeelset lugemist leidub - leidus:
http://www.hobi.ee/content/view/113/46/
http://www.hobi.ee/content/view/108/46/
http://www.hobi.ee/content/view/111/46/
http://www.hobi.ee/content/view/35/46/
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Postitus Postitas Alo.K » 04.04.2008 22:17

lauri kirjutas:Küünal võib ka 3 minutiga läbi põleda.

Otsisin kiirelt, kas ehk eestikeelset lugemist leidub - leidus:
http://www.hobi.ee/content/view/113/46/
http://www.hobi.ee/content/view/108/46/
http://www.hobi.ee/content/view/111/46/
http://www.hobi.ee/content/view/35/46/
Tänud linkide eest, targemaks sain kohe kõvasti...

Kasutaja avatar
TarMoH
Postitusi: 239
Liitunud: 02.10.2006 19:04
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas TarMoH » 05.04.2008 04:27

Karpa seaded paigast ? Kas auto töötab ainult siis, kui küünlatoide peal?

Kui töötab nii, et küünlatoidet peal pole ja pöördeid ülesse ei võta, siis on su karpa paigast ära, kui see teine variant, siis on kas viga küünlas või on mootoris sees mingi jama. Satui võib karpa paigast ära olla ;) Kõike saab.

Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Postitus Postitas Alo.K » 05.04.2008 08:45

TarMoH kirjutas:Karpa seaded paigast ? Kas auto töötab ainult siis, kui küünlatoide peal?

Kui töötab nii, et küünlatoidet peal pole ja pöördeid ülesse ei võta, siis on su karpa paigast ära, kui see teine variant, siis on kas viga küünlas või on mootoris sees mingi jama. Satui võib karpa paigast ära olla ;) Kõike saab.
Küünlatoide on jah peal ja pöördeid ei võta üles...
Niiet esimesed kaks asja mis tuleks teha oleks see kõige ülemine kruvi rohkem lahti keerata ja küünal ära vahetada?

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 05.04.2008 09:19

Kõigepealt vaata, et summutiühenduste tihendid oleks korras (mootor-kollektor,kollektor-summuti) ja paagikorgi tihend samuti. Õhulekkeid selles süsteemis olla ei tohi. Survevoolik summutist paagikorki peab samuti olema terve. Paagis ei tohi olla pragusid.
Mootoril mingi kompressioon ikka eksisteerib? st. kui hoorattast ringi ajad, siis kusagil peaks üks oluliselt raskem koht olema...
Kui need elementaarsed asjad on kontrollitud, siis hakkad karburaatorit näppima. Keerad veerand pööret korraga ja testid.
Kuidas ta sul pöördeid üles ei võta? Kas sureb välja ("jääb kuivale") või uputab ära (hakkab hullult podistama ja loobib põlemata kütust suures koguses summutist välja? Esimesel juhul tuleks peanõela keerata lahti (ehk vastupäeva), teisel juhul kinni (päripäeva). Võid muidugi ka proovida, kummale poole keerates läheb paremaks. Kui ei ole päris kindel, siis alati alusta lahtikeeramisest, rikas segu on mootori tervisele alati parem, kui lahja.

Kasutaja avatar
Zebra1188
Postitusi: 1246
Liitunud: 07.10.2006 10:05
Asukoht: Keila
Kontakt:

Postitus Postitas Zebra1188 » 05.04.2008 09:22

Mina keeraks natuke alumist ja ülemist segukruvi kinni.. Ennem mootor töötas, kas külmema või soojema ilmaga normaalselt? Mootori seadistust mõjutab oluliselt temperatuur... Arvan, et sul karpa paiast lihtsalt.
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC

HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!

Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Postitus Postitas Alo.K » 05.04.2008 09:28

Zebra1188 kirjutas:Mina keeraks natuke alumist ja ülemist segukruvi kinni.. Ennem mootor töötas, kas külmema või soojema ilmaga normaalselt? Mootori seadistust mõjutab oluliselt temperatuur... Arvan, et sul karpa paiast lihtsalt.
Mootor töötas eile õhtul, vahepeal poos ülesse, keerasin rikkamaks ja sai sõita korralikult, aga siis jäi lihtsalt seisma.
Kui ringi ajada siis vedelikku ei pritsi välja, sammuti ei tule kallutades summutit välja.
Tihendid on korras ja peavad..

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 05.04.2008 09:34

Mootor on iseenesest lihtne asi, kui mehaaniliselt on kõik korras, siis on vaja õhku, kütet ja süüdet, vaja EI ole liiva ja õhulekkeid.
Kui kruvide keeramine ei aita, siis tuleb proovida küünalt vahetada, ega seal suurt muud keerulist ei ole. Erineva ilmaga on karpa seaded tiba erinevad küll, aga see vahe ei tohiks olla palju üle segukruvi ühe täisringi ühele või teisele poole.

Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Postitus Postitas Alo.K » 05.04.2008 12:26

Nüüd sain masina käima, aga probleem selles, et kui gaasi ei anna ja kui on 5-10 sek seisnud jääb seisma lihtsalt, ujutab üle?
A ja ehk teab keegi kust saaks kruve masinale? Baltic Boldis on küll neid müügil, aga nendel seal vist 100-s karpides, mudelipoes ka, aga ühe kruvi hind on miski 10 kr'i ligidal :shock:
Ehk teab keegi kus müüakse kaalukaupa kuuskante ja ristpäid kruve?(vaja kuna osad kruvid on üle keeratud ja neid suht sitt kinni/lahti saada)

Kasutaja avatar
Zebra1188
Postitusi: 1246
Liitunud: 07.10.2006 10:05
Asukoht: Keila
Kontakt:

Postitus Postitas Zebra1188 » 05.04.2008 12:58

Baltic Boldist saab ka ühekaupa osta.. kuigi mingi a'la 10tk korraga võtta on tagavara ka olemas :)
Karpa võib sul juba liiga kinni ka olla.. proovi natuke lahti tagasi keerata ... a'la veerandi kaupa.
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC

HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 05.04.2008 22:59

Kruve/polte/mutreid saad ka hobbyboxist (Paldiski mnt 125) täitsa ühekaupa ja ilma viltuvaatamiseta (Baltic Bolt on siiski hulgimüügiettevõte teatavasti)

Samuti võid mudeliga näiteks esmaspäev läbi astuda ja võime sulle diagnoosi panna, ning retsepti kirjutada.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Postitus Postitas Alo.K » 05.04.2008 23:38

Tänud positiivsete vastuste eest !
Ehk astun tõesti HobbyBoxist läbi lähipäevadel ;)

Kasutaja avatar
R0mm
Postitusi: 1804
Liitunud: 05.05.2007 07:04
Asukoht: Tallinn
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas R0mm » 06.04.2008 06:22

Balti polt pole mingi hulgimüüja ja väga edukalt saab sealt väikseid koguseid ilma et keegi viltu vaataks. Loomulikult võid kiloga ka võtta, aga see pole kohustuslik. Ise kasutan nende teenuseid ligi aasta sest ma ei saa mitte aru miks peaks mudelipoes sama poldi või mutri eest kohati 100 korda kallimat hinda maksma. Mudelipoode võib muidugi ka erinevaid olla, kuid ühe mudelimargi esiduspoes on kruvide hinnad ikka väga valusad.

Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Postitus Postitas Alo.K » 06.04.2008 20:01

R0mm kirjutas:Balti polt pole mingi hulgimüüja ja väga edukalt saab sealt väikseid koguseid ilma et keegi viltu vaataks. Loomulikult võid kiloga ka võtta, aga see pole kohustuslik. Ise kasutan nende teenuseid ligi aasta sest ma ei saa mitte aru miks peaks mudelipoes sama poldi või mutri eest kohati 100 korda kallimat hinda maksma. Mudelipoode võib muidugi ka erinevaid olla, kuid ühe mudelimargi esiduspoes on kruvide hinnad ikka väga valusad.
Sellepärast saigi ka uuritud, kas saab ka soodsamalt kuskilt ;)
A ja nüüd üks küsimus veel:
et palju seda õhufiltrit õlitama peab ja kas peab ainult sisemist svammi või ka välimist?

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 06.04.2008 20:39

õlitatakse sisemist ja niimoodi, et ta oleks igalt poolt õline, aga ei tilgu. Õli peab püüdma tolmu kinni, aga mitte ise filtrist mootorisse levima.
Suht levinud meetod on peale õlitamist kaltsu või majapidamispaberi sisse kuivaks pigistamine (mingit voodilina väljaväänamisjõudu ei ole vaja rakendada).
Ja õlitamiseks kasutatakse spetsiaalset svammfiltri õli, mitte suvalist saasta. Suuremas koguses saab seda osta näiteks mootorrattavidinatega kauplevatest poodidest, mina kasutan Valvoline filtriõli. Müüakse liitrises kankus, maksab 1xx krooni ja jagub enamvähem sajaks aastaks.

PS: ka K&N jms. metall- või paberelementidele mõeldud õlid on selles kontekstis saast.
PPS: svammfiltrid ei ole väga hästi pestavad, eriti kui nad on korraliku õliga õlitatud. Valvolinel on küll ka filtripesuaine, 5 liitri kaupa müüakse ja hind on vist 3xx raha, aga mõistlik on ikka vähemalt 1-2 töötunni järel uus filter panna ja mitte üritada vana pesta. See on vale koht säästmiseks.

Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Postitus Postitas Alo.K » 06.04.2008 22:43

ollo kirjutas:õlitatakse sisemist ja niimoodi, et ta oleks igalt poolt õline, aga ei tilgu. Õli peab püüdma tolmu kinni, aga mitte ise filtrist mootorisse levima.
Suht levinud meetod on peale õlitamist kaltsu või majapidamispaberi sisse kuivaks pigistamine (mingit voodilina väljaväänamisjõudu ei ole vaja rakendada).
Ja õlitamiseks kasutatakse spetsiaalset svammfiltri õli, mitte suvalist saasta. Suuremas koguses saab seda osta näiteks mootorrattavidinatega kauplevatest poodidest, mina kasutan Valvoline filtriõli. Müüakse liitrises kankus, maksab 1xx krooni ja jagub enamvähem sajaks aastaks.

PS: ka K&N jms. metall- või paberelementidele mõeldud õlid on selles kontekstis saast.
PPS: svammfiltrid ei ole väga hästi pestavad, eriti kui nad on korraliku õliga õlitatud. Valvolinel on küll ka filtripesuaine, 5 liitri kaupa müüakse ja hind on vist 3xx raha, aga mõistlik on ikka vähemalt 1-2 töötunni järel uus filter panna ja mitte üritada vana pesta. See on vale koht säästmiseks.
Sai ostetud mingi spetsiaalne filtriõli poest ( krt maksis pea 100 kr'i ja ainult 50ml sees)
Filtreid sai ka paar tükki varuks ostetud, aga see 1-2 reegel vist päris koguaeg ei kehti? No kui on ikka sitaks sopane siis tuleb vahetada jne.

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 06.04.2008 22:46

Välimist reeglina ei pea õlitama. Taoline sismine+välimine filter ongi nö two-stage air filter ehk kahe-etapiline filter. Välimine hoiab suurema mustuse eemal ja sisemine filtreerib välja peened osakesed. Kui aga sõita väga tolmustes oludes, tasuks ka välimist filtrit seestpolt õlitada. Mina olen õlitanud seda vist Asso õhufiltri õliga, mis on tavalisest paksem. Mõnedel meestel lausa spets välimise filtri õli, mis on nagu lima. Nipp on selles, et välimist õhufiltrit väljaspoolt kindlasti õliseks teha ei tohi, muidu ei tee ta oma tööd ja kogub mustust enda külge.

Tegelikult on sel teemal välismaa foorumites kõvasti vaieldud. Suvel tolmu sees sõites võib välimist filtrit seestpoolt ka õlitada.

Õhufilter on nii nagu küünalgi. Kuigi võib kesta kaua, siis tegelikult on ta kulumaterjal - varu neid kuhjaga. Targem on 50kr maksev õhufilter uus panna, kui vanaga sõita ja mootor kohviks lasta, sest filter enam mustust kinni ei pea.

Sisemist õhufiltrit ei soovitata kunagi pesta. Välimist õhufiltrit võid pesta, sest tema töö on eemal hoida suurem mustus ja kui seal sees väikesed osakesed ongi, siis pole selles suurt probleemi. Välimist õhufiltrit võid ka eraldi vahetada, kui ta väga mustaks on läinud aga sisemine tundub veel ok.

RB brändil on 10tk ja 20tk õhufiltrite komplektid, millel ka õhufiltri õli kaasas (hästi vedel).
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Taits
Postitusi: 591
Liitunud: 12.11.2005 22:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Taits » 07.04.2008 12:56

Lauri, mis mõtet on välimist pesta, kui neid elemente müüakse nagunii koos? Või saab osta sisemist ja välimist eraldi?
Burn more fuel!

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 07.04.2008 13:02

Välimist pesta on see mõte, et välimist vahetad ju tihedamalt, kui sisemist. Oleks välimisi eraldi ja odavalt müüa, siis ei peseks jah. Vähemalt mina olen nii teinud. Kui välimine on paksu poriga koos, siis panen uue välimise, kui sisemine veel ok tundub.

Suvel kuiva ja tolmuga pole mõtet välimist eraldi vahetada, siis juba mõelmad uued.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Alo.K
Postitusi: 43
Liitunud: 23.01.2007 20:40

Postitus Postitas Alo.K » 20.04.2008 22:44

Ei hakanud uut teemat tegema, küsimus siis järgmine, et kas selle pullstarteri asemele võib panna lihtsalt alumiiniumplaadi?

Siia

Kasutaja avatar
TarMoH
Postitusi: 239
Liitunud: 02.10.2006 19:04
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas TarMoH » 20.04.2008 23:47

Jah, võib küll.

Vasta