1:8 Elektri Offroad

Üldine off-road autode arutelu

Moderaator: petrolhead

Vasta
Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

1:8 Elektri Offroad

Postitus Postitas lauri » 18.08.2009 21:57

Tänasel päeval 1:8 elektri offroadi sõitjaid juba kümmekond. Uuriks veidi maad ja pajataks kogemustest. Kes millega sõidab (mootor, regu, aku, ülekanne) ja kuidas rahul on? Ühesõnaga jagaks muljeid, arvamusi ja tarkusi.

Kas maailmas/meil on ka juba mingid ideed klassi "suunamise" osas tekkinud? Näiteks kui pikad on finaalsõidud, kas akude pinge/mahtuvus on piiratud jne?

3-generatsiooni LiPo tundub päris paljulubav. Tohib täis laadida kuni 5C vooluga ehk reaalselt saaks aku 20-30 minutiga kenasti laetud. Hetkel neid akusid juba erinevate brändide alt saada (Hyperion jt).

Igatahes mina vaatan ja uurin siin asja, hetkel kõik väga keeruline - mida võtta, mida jätta, mis on parem, mis on halvem. Avastasin, et näiteks LRP/NOSRAM uus varsti välja tulev SXX8 ei toetagi üle 4S LiPo - veider!

Näiteks... miks ei võiks 1:8 buggy peal SEDA AKUT kasutada? 5S ja 5000mAh on rohkem energiat kui 4S 6000mAh, annab välja 150A (2.7kW), maksab tonni ja kaalub 768g.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

akaver
Postitusi: 584
Liitunud: 20.09.2006 09:55
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas akaver » 19.08.2009 10:55

Mida ma olen keskmiselt märganud võistlustingimustes mööda maailma ringi vaadates:
Aku peab olema kõvas kestas, max 4s. (enamik kasutavad siis kahte onroadi 2s akut).
Sõiduaeg 10-12 minutit.
Muud tehnilised tingimused - 1:8 buggy.
Viimati muutis akaver, 19.08.2009 12:00, muudetud 1 kord kokku.
akaver
http://shop.akaver.com

Kasutaja avatar
T6nuT
Postitusi: 521
Liitunud: 27.08.2008 22:25
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas T6nuT » 19.08.2009 11:53

Ahhoi,
1/8 elekter on jah levima hakanud.
Ise kasutan hetkel Tekini combot.
Tekinile saab toppida järgi kuni 6s Lipo ja on suti parem kui Mamba kuna Tekin on sensored. Ka kasutasin EKV 2 etapil Speed passioni mootorit, paljud küsisid kas kuumaks ei lähe ja nii, aga pidas kenasti vastu.
Akudeks on mul 2x nosrami 2s 5300mAh LiPod mis annavad välja 40C voolu.
Autoks on Xray XB8 ja sellel on stock spur ja pinion siis vastavalt rajale- 12 ja 13.
kõik on ilus ja tore aga overkill on niikuinii.
Sõiduoskuse taha jääb kõik kinni praegu :lol:

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Postitus Postitas tony012 » 19.08.2009 12:50

Mamba Monsteri puhul on soovituslik 2200 mootori puhul 5S 6000mAh akud... vähem soojakadu jne... ja kestvuselt umbes võrdne siis 4S 8000mAh akudega...

Kui on 2650, siis on soovituslik 4S konf...

Praktika näitas, et kui 2200 Mamba süsteemi toiteks olid 4S 5000 mAh, siis olenemata ülekandest kestsid need akud umbes 8 min... või vähem...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 19.08.2009 15:24

Tõnis, sul ju truggy... see ilmselgelt sööb rohkem.

Niipalju kui eile uurida jõudsin, siis 4S ja hardcase akud on liiga piiripeal. HardCase ju EFRA piiranguga kuni 5500mAh lubatud ainult. Ei taha uskuda (loodan) et siiski 4S peale asja piirama keegi kuskil ei hakka :wink: 5S või isegi 6S ja 5000-5500mAh tunduks igati mõtekam. Tänu kõrgemale pingele vool 20% väiksem. (NB Mina räägin buggyst)

Üks variant aku hardcase'iks muuta on ka see hardcase auto külge monteerida, pehme aku sisse, hardcase kaas peale. Kokkuvõttes kergem (kinnitus=hardcase) ja sama hea.

Aga milline neist regu+mootor süsteemidest siis hetkel hea ja äge on?
CC MMM, Tekin RX8 jne jne jne
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
T6nuT
Postitusi: 521
Liitunud: 27.08.2008 22:25
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas T6nuT » 19.08.2009 16:41

Ma olen kuulnud teatud allikate käest, et järgmine aasta piiratakse akud 4s peale.
P.S 6s on tõeline overkill
Aga regu soovitan ikka Tekinit.
Ma muidu kasutasin BMV'l 2050 mootorit ja ka EMV'l aga mootor on nii võimas, et mootori kinnitus tuleb koguaeg lahti.
Aga edu valimisel!

proff95
Postitusi: 188
Liitunud: 18.09.2008 10:17
Asukoht: Rapla maakond

Postitus Postitas proff95 » 19.08.2009 16:55

Ansmann racingul on 1/8 elektri bagi ja tragi.
Tunduvad päris huvitavad.
Link:http://www.ansmann.de/cms/racingroot/rc ... er-18.html

Saabu
Postitusi: 325
Liitunud: 30.07.2008 14:49
Asukoht: Tartu / Raadi

Postitus Postitas Saabu » 19.08.2009 17:01

proff95 kirjutas:Ansmann racingul on 1/8 elektri bagi ja tragi.
Tunduvad päris huvitavad.
Link:http://www.ansmann.de/cms/racingroot/rc ... er-18.html
Ei tea küll otseselt nende kohta midagi rääkida aga muidu ansmann suht hea pill :D
Team Associated RC18MT Brushless / Hot Bodies Cyclone D4

Kasutaja avatar
tony012
Postitusi: 786
Liitunud: 29.12.2006 12:22

Postitus Postitas tony012 » 19.08.2009 17:18

Ilmselt see 4S jah bagi teema... Meil ju Tõnu sõitis 2650 mootoriga ja 4S 5000 asjaga kenasti 10 min ära... Samas Kustil vist ei õnnestunud...

Tragile jah ikka nats suurem mootor ja sellega seoses siis ka rohkem volte vaja pardale, just kestmise pärast... Meie konverseioonide isa Karlov ju neid uurinud ja väljamaal kaa soovitatakse tragile alates 5S asju...

Hardcase on rohkem vast ikka onroad teema, kus nö paberautod ja mingit erilist akukasti ei ole... 1:8 autode peal ju kõigil plastmassist kastid, kuhu siis aku sisse saab panna ja seegi kast asub tugeva põhjaplaadi küljes, ejk siis see hardcase tundub natuke mõttetu...

Kui nüüd klassireeglite peale hakata mõtlema, siis meil ilmselt oleks ikka suht vara hakata el bagisi ja el tragisi laiali lööma... ehk siis mingi 4S piirangu ja ka hard case piirang oleks suht jama...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tõnu2 » 19.08.2009 18:00

Ma kasutan CC MMM 2650 kombot ja 4S 4900 pehmet lipot. Laitses kulus umbes voolu 4300 kui sõitsin 10 min pluss kolm ringi. Kõige rohkem kulus voolu Tartus. Kümme min ja 4800. Praegu on kõige nõrgem koht pistikud mis tikuvad üles sulama. Muu tehnika kannatab igasugust kuritarvitamist.
Jaan sõidab täpselt sama mootori ja reguga aga 8000 akuga tragi ja toimib väga hästi. Ka kiiruses pole puudust.
Jõudu on juba 4s-iga liigselt. Ma küll enam karmimat akut ei tahaks. Ilma regust piiramata on väga raske maaga kontakti leida. Lisa plussiks 4s korral ka aku väike kaal ja mõõdud.

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 19.08.2009 18:50

Jõudu on igal juhul piisavalt ja liigagi palju. Nagu näha, siis 4S puhul ongi võimsuse saavutamiseks voolud suured, 5S puhul saaks sama võimsuse väiksema vooluga. See tähendab: võib olla veidi madalama C-väärtusega aku, pistikud ja juhtmed kestavad paremini, võimsusevaru on suurem.

Ehk siis esimene probleem oligi mul see, et kui arvutada ja vaadata, saaks 5S-iga auto liikuma: odavamalt ja lihtsamalt. 5S akupakk maksab tonni, 2x2S Hardcase "onroad" akud maksavad üle tonni tükk ehk kokku üle kahe tonni. Autot liigutavad edasi sama edukalt. Seega kuni piiratud pole, tundub hetkel, et mõtekam oleks 5S valida. Keegi vaidleb vastu?

VÄGA loodan, et me siin omavahel mingeid tobedaid piiranguid ei hakka välja mõtlema. Või kui keegi tahakski 4S peale piirata, sooviks kuulata, mis on argument? Powerit on nii 4S kui 5S puhul liiga palju.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
velts
Postitusi: 110
Liitunud: 11.08.2008 17:33
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas velts » 19.08.2009 19:01

Ma kujuta kyll praegu ette , kust 5S min. 30C 5000 mAh LiPo t 1000 krooniga osta saaks
Viimati muutis velts, 20.08.2009 17:23, muudetud 1 kord kokku.
velts

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 19.08.2009 19:39

Teema algataja teksti tuleb tähelepanelikumalt lugeda :lol:
Baltic champion 2015 Large scale 2WD
KONTAKT:555 628 95

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 20.08.2009 07:36

ROAR (USA föderatsioon) on oma reeglites piiranud 4S peale:
http://www.roarracing.com/downloads/200 ... e_Book.pdf (lk. 61)

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tõnu2 » 20.08.2009 08:21

Ma kasutan seda http://www.hobbyking.com/hobbycity/stor ... ipoly_Pack akut. Ainult natuke vanem versioon mis annab välja 20c. Selle raha eest parim. Kaalub vähe ja kujult ideaalne bagile paigaldamiseks.
http://live.hot.ee/gallery/show_gallery ... ?id=310457 siit näha ka kuidas istub bagi peale. Aku ja mootori kinnitused tegi Eerik Karlov. Kasutja eerikkarts.

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 20.08.2009 13:12

Tõnu, kas 4S 4900mAh 20C on piisav sinu buggy peal? Oled mõnda suurema C-arvuga akut ka proovinud, nö punchi vahet ei ole märgata? Mahtuvusest ka piisab või pead selle peale mõtlema ja vaeva nägema ülekande/gaasinäpuga, et jaguks? 700-800 krooni aku eest pole just palju :lol: 2x2S onroadi hardcase akude kasutamine tundub nüüd tõepoolest mõttetu juba (rahalises plaanis).

Kuramuse piirajad... piiraks äkki Eestis 2S peale, et voolud 300A oleks, saaks juhtmetele ventikaid peale monteerima hakata 8)
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
parmaat
Postitusi: 140
Liitunud: 14.04.2008 22:54
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas parmaat » 20.08.2009 14:21

ärge hakkae midagi piirama, klass pole veel jalgu allagi saanud. Endal ka huvi kunagi tegelema hakata, kui just Bajast elektrikonversiooni ei tee :)

Kasutaja avatar
Tõnu2
Postitusi: 668
Liitunud: 29.04.2007 20:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tõnu2 » 20.08.2009 17:19

Suurema C- ga akut pole proovinud aga iseg selle pool aastat kasutatud 20C akuga on võimeline kohapealt õhku tõusma hüppes kui ainult pidamist on. Mahutavuse pärast pidin näppu tagasi hoidma ainult Tartu rajal. Mida rohkem näppu tagasi hoitsin seda kiiremad ringi ajad tulid.

Kasutaja avatar
velts
Postitusi: 110
Liitunud: 11.08.2008 17:33
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas velts » 20.08.2009 17:23

1/8 Elektrikate puhul kehtib reegel slower=faster :D
velts

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 21.08.2009 08:40

ütlen ka oma tagasihoidliku arvamuse ka vahele.
Tegeliku 20C vs 30C punchi vahe olematu, see eest suurema C aku kuumeneb vähem ja annab tõenäoliselt ka tegeliku aku mahtuvuse välja.
Bagil voolud on mõnevõrra väiksemad tänu massile, tegelikult 20C akust on piisav reeglina kui muud valida pole.
Bagid arendavad Maximum voolu ca 100-120A seega mu rusika reegel aku peab olema vähemalt 20C mahtuvuse juures 5000mah'i 4S 'i puhul mis annab 100A aku nominaal voolu
Ehk siis mudeli arendatav max vool võiks olla ~võrdne aku nominaal vooluga

Jah praktika on näidanud et Deansid, paganama neid võtaks, ei taha kuidagit vastu pidada. Tundub loogiline kah, arvestatud nad ju 60A'le
4mm bulletid mõningates tingimustes sulavad ka lahti.
Heaks alternatiiviks pistikute kohapealt oleks 5mm bulletid polaarsuskaitsega: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... tor_(Pair)
< need tegelikult ikka 5mm, Mina lähen kindlasti nende peale üle.

Kinnituseks võin ütelda et väga madala KV mootorid väiksemal pingel töötavad ebaeffektiivsemalt.

Teine asi mida võin kinnituseks ütelda et bagile 4S 5ah akust on reeglina piisav 10min sõiduks. Sõltub sõudustiilist ja rajast, aga eks ta nibin nabin ole...

Reeglite kohalt ma pole veel norm hinnaga häid kõvakesta akusid kohanud, seega reegleid väänama hakkata, kõvakesta kohapealt, ei tohiks... veel vähemasti mitte.

Heade akude soovituse kohalt, heitke pilke uute põlvkonna Hyperion LiPo akudele, eeskujulik võimsus ja seejuures suurepärane laadimise vool kuni 5C vs vana 1C. Hind ei ole teab mis kosmoses kah. Akusid saab laadida ca 15-20min muidugi ka vastava laadijaga >vaata Hyperion laadijaid mille võimsus vähemalt sinna 250W kanti

Veel jutuks et tragile pole vaja ilmtiungimatta 5S akut, kuid jah kõrgem pinge tagab madala voolu.
See minu arvamus ja ei pretendeeri absoluutse tõele. Et mootor saavutaks ikka oma tipp effektiivsuse siis reeglina peaks ta nominaal pingel saavutama ligikaudu 40000RPM'i
Seega mu arvamuse järgi et tragi hästi liiguks 4S akuga siis sinna ka vaja mootorit sinna 2700KV kanti või 2200@5S
Mis muidugi ei tähenda et saa ei saa jooksutada madala KV'ga mootorit madalamal pingel. Arendad pisut väiksemat jõumomenti<samas mõnel ongi seda vaja...

Kasutaja avatar
Toomased
Postitusi: 307
Liitunud: 07.09.2008 08:51
Asukoht: Laagri

Postitus Postitas Toomased » 21.08.2009 15:33

tony012 kirjutas:Ilmselt see 4S jah bagi teema... Meil ju Tõnu sõitis 2650 mootoriga ja 4S 5000 asjaga kenasti 10 min ära... Samas Kustil vist ei õnnestunud...

Tragile jah ikka nats suurem mootor ja sellega seoses siis ka rohkem volte vaja pardale, just kestmise pärast... Meie konverseioonide isa Karlov ju neid uurinud ja väljamaal kaa soovitatakse tragile alates 5S asju...

Hardcase on rohkem vast ikka onroad teema, kus nö paberautod ja mingit erilist akukasti ei ole... 1:8 autode peal ju kõigil plastmassist kastid, kuhu siis aku sisse saab panna ja seegi kast asub tugeva põhjaplaadi küljes, ejk siis see hardcase tundub natuke mõttetu...

Kui nüüd klassireeglite peale hakata mõtlema, siis meil ilmselt oleks ikka suht vara hakata el bagisi ja el tragisi laiali lööma... ehk siis mingi 4S piirangu ja ka hard case piirang oleks suht jama...
Kustil ei õnnestunud jah.Aga tal on üsna raske näpp kah :lol: Ja ta ei saanud ju jätta juhust kasutamata et sai sirgel Randost mööda kihutada. :lol: :lol: :lol: Tegelikult tuleb veidi regu seadistada,ülekandega katsetada ja talle sõnad peale lugeda enne võistlust.Siis ma usun,peaks 4S 5300 tal ka kestma.Tal oli esimene sõit selle mootori ja reguga,nii et katsetamisruumi on kõvasti. :D
yokomo b-max 2, team associated b4.1, team associated rc8

Taits
Postitusi: 591
Liitunud: 12.11.2005 22:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Taits » 21.08.2009 19:36

Kui 4S-ga tarbite 100A voolu umbes, siis kas arvate, et kui panete 5S, siis jääb see sinna ka püsima? Mina kaldun arvama, et A siis aina kasvavad ja pistikud sulavad. Tegelikult saan ma poindist aru küll, et 5S saab kergemini x võimsuse kätte kui 4S ja seetõttu asjad soojenevad ka vähem. Sel juhul peaks vist regu piirama hakkama, et 5S ei läheks näiteks 150A(täiesti suvaliselt öeldud numbrid).
Burn more fuel!

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 21.08.2009 20:33

See on tõsi kui ülekannet ei muudeta tõstes pinget

Voolutarve on väiksem suurema pinge puhul kui vähemalt ülekandega säilitatakse max konstantne kiirus ehk siis kui muudetakse pinget peab korrigeerima ka ülekannet
Ehk siis näit ülekanne mõlema puhul häälestatud 65km/h
2200KV mootor@4s tarbib rohkem kui 2200KV@5S

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 27.08.2009 02:13

Jäi silma ka näiteks: Zeppin Racing 5000mAh 4S aku - 54$+16$ shipping (olen sealt korduvalt tellinud)
http://www.rc-mushroom.com/product_info ... s_id=16875

Ehk siis reaalselt 4S 5000mAh aku koju kätte ~750krooniga. Kui sobilik ta 1:8 offroadile on, veel ei tea. Kuid ehk keegi tahab järgi proovida.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 30.08.2009 13:24

Kena:
Pilt

Kusjuures kiidavad ikkagi Tekin'it, väidetavalt on vastupidavusprobleemidest jagu saadud ja CC Mamba Monsteriga enam ei kannata võrrelda ehk nagu öö ja päev. Näiteks kasutatakse regu ka ilma ventikata (ei kuumene väga).
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
edvin
Postitusi: 612
Liitunud: 05.01.2008 14:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas edvin » 30.08.2009 15:16

Vahepeal on kõvasti vett merre voolanud. Kas arvamus pidurdamise kohapealt on muutnud? St. kas läbi keskdifri mootoriga pidurdamine või servoga pidurdamine annab sõitmisel parema tulemuse?

Taits
Postitusi: 591
Liitunud: 12.11.2005 22:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Taits » 30.08.2009 21:40

Olen minagi Tekini RX8 ja T8 peale hammast ihunud. Auto on täitsa olemas kuhu see peale keerata, kui vaid oleks seda krõbisevat rämpsu, mida mõned inimesed rahaks nimetavad.
Burn more fuel!

Vasta