Küsimus seadistamisest
Moderaator: petrolhead
Küsimus seadistamisest
Algaja küsimus seadistusest oleks see, et mis mu autol viimaste võistluste ajal valesti võis olla kui kurvist välja kiirendamisel või ka lihtsalt sirgel järsul kiirendamisel kippus külge ette viskma nagu tagaveoline auto.. diffrites ees taga ühesugune õli või on mingid kalded pekkis või mis..
Kui ma eelmine kord proovisin sinu autot, siis mulle tundus et esimesed rattad ei taha kuidagi maas püsida, nagu oleks esimesed rattad tõesti kiirendamisel maast lahti. Mulle vähemalt tundus nii.
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4
Mul oli sama probleem esimeses eelsõidus ja üldse varem. Päris täpselt asi algas tugevamate siduri vedrude paigaldamisega aga see selleks. Seda effekti mina vähendasin endal selliselt, et suurendasin tagumiste rataste kokkujooksu - nii, et jooksevad rohkem kokku, mitte aga pole paralleelsed. Ma ei tea kas see on õige lähenemine aga mulle tundus, et sain enda masina stabiilsemaks. Üldiselt ma juba väga ootan endale saabuvaid turnbuckleid, millega saab paremini sildasi reguleerida. Need omavad otsades erisuunalisi keermeid jne.
Mis puudutab noka tõstmist, siis äkki tõesti võimalik, seda saan ainult veel ülekande hammakatega korrigeerida, sest tagavedrustus on praktiliselt maximumi peal kange ja seda pean ka süüdlaseks miks mul hakkas auto iga paagitäie sõidu järel amordiotste kinnitusi lõhkuma..
Sissejooks oli mul imeõrnalt (kohapeal mõõta ei saanud) peale keeratud, äkki siis peaks rohkem.. peaks millalgi septembris ilusa ilmaga tagasi minema ja ühe korraliku testpäeva tegema.. et kus ainult katsetaks ja möllaks...
Küsimus ka diffri õlidest, et äkki peaks ka nendega miskit ette võtma, et esi ja taga sillas eri viskoossusega õli kasutama, et siis milles mis.. kuna nende vahetus on suht suur ettevõtmine siis eelnevad soovitused teretulnud..
Sissejooks oli mul imeõrnalt (kohapeal mõõta ei saanud) peale keeratud, äkki siis peaks rohkem.. peaks millalgi septembris ilusa ilmaga tagasi minema ja ühe korraliku testpäeva tegema.. et kus ainult katsetaks ja möllaks...
Küsimus ka diffri õlidest, et äkki peaks ka nendega miskit ette võtma, et esi ja taga sillas eri viskoossusega õli kasutama, et siis milles mis.. kuna nende vahetus on suht suur ettevõtmine siis eelnevad soovitused teretulnud..
Esi ja tagumise diffri õlide viskoossuse erinevuse kohta olen märganud, et kui pannakse erinevad siis paksem alati ette. Ise kasutan ees 3000 ja taga 1000. Arvan, et talveks panen ette 5000 ja taha 3000. Need on ofna õlide numbrid. Diffri õli on aga asi, mis talvel on küll suhteliselt hädavajalik, suvel pole nii hull. Talvel jääd lihtsalt kinni kohe kui diffrid on lahtised ja mõlemi silla ühe ratta alt pidamine kaob. Mannetu oli marssida masina juurde, mis on 4x4 veoline aga kinni ja pööritab vaid pooli oma rattaid.
Põhimõtteliselt peaksid kõigepealt aru saama, kas su probleem on noka tõstmises või milleski muus. Ma ise pakun pigem seda viimast.
Kindlasti ette jäigem difriõli (5000? 7000?), see stabiliseeerib kiirendusel asja oluliselt (kui üks esiratas ongi maast jahti, siis teine ikka veab ja üritab autot otseks vedada). Tagumine differ hoitakse reeglina suht vedel (1000-2000).
Noka tõstmise vältimiseks saab veel tagasilla geomeetriat näppida (kui saab), esiamordi pikenemist piirata, esiotsa (või kogu autot) madalamaks lasta, tagaamorti/vedru jäigemaks... või siis lihtsalt päästikusõrme pehmemaks treenida
Tagumise kokkujooksu lisamine on stabiliseerimisel ka abiks, 2-3 kraadi (per pool) võiks seda küll olla, väga libedaga isegi kuni 6, aga see on juba tõeline ekstreem. Samas peab arvestama, et kokkujooks surendab hõõrdejõude, seega vähendab sirgekiirust ja võib suurendada rehvide kulumist.
"Mingid kalded" tasub ka muidugi üle vaadata (ees kasutatakse reeglina pisut vähem negatiivset külgkallet kui taga), ja erinevaid rollcentereid (ülemise õõtsa asendeid/pikkusi) proovida, kui need on seadistatavad. Külgkallete täpsus "tänu" vedelatele rehvidele küll offroadis nii suurt tähendust ei oma, kui siledal rajal, aga ikkagi.
Ette võib ka stabikat proovida lisada (või tagumist eemaldada, kui on).
Tegelikult (vaadates su kommentaare) on veel ka see variant, et su tagavedrustus on liiga jäik ja tagaotsa viskab konarustel lihtsalt sellepärast minema. Amordid/vedrud peaksid ees/taga olema ikka suht balansis, mitte väga erinevad. Kaalujaotusega tuleb muidugi arvestada, raskemale sillale võib olla mõistlik panna tiba jäigem vedru/amort.
Casterit ja kickupi võib ka proovida vähendada, kui saab.
Kindlasti ette jäigem difriõli (5000? 7000?), see stabiliseeerib kiirendusel asja oluliselt (kui üks esiratas ongi maast jahti, siis teine ikka veab ja üritab autot otseks vedada). Tagumine differ hoitakse reeglina suht vedel (1000-2000).
Noka tõstmise vältimiseks saab veel tagasilla geomeetriat näppida (kui saab), esiamordi pikenemist piirata, esiotsa (või kogu autot) madalamaks lasta, tagaamorti/vedru jäigemaks... või siis lihtsalt päästikusõrme pehmemaks treenida
Tagumise kokkujooksu lisamine on stabiliseerimisel ka abiks, 2-3 kraadi (per pool) võiks seda küll olla, väga libedaga isegi kuni 6, aga see on juba tõeline ekstreem. Samas peab arvestama, et kokkujooks surendab hõõrdejõude, seega vähendab sirgekiirust ja võib suurendada rehvide kulumist.
"Mingid kalded" tasub ka muidugi üle vaadata (ees kasutatakse reeglina pisut vähem negatiivset külgkallet kui taga), ja erinevaid rollcentereid (ülemise õõtsa asendeid/pikkusi) proovida, kui need on seadistatavad. Külgkallete täpsus "tänu" vedelatele rehvidele küll offroadis nii suurt tähendust ei oma, kui siledal rajal, aga ikkagi.
Ette võib ka stabikat proovida lisada (või tagumist eemaldada, kui on).
Tegelikult (vaadates su kommentaare) on veel ka see variant, et su tagavedrustus on liiga jäik ja tagaotsa viskab konarustel lihtsalt sellepärast minema. Amordid/vedrud peaksid ees/taga olema ikka suht balansis, mitte väga erinevad. Kaalujaotusega tuleb muidugi arvestada, raskemale sillale võib olla mõistlik panna tiba jäigem vedru/amort.
Casterit ja kickupi võib ka proovida vähendada, kui saab.