1. leht 1-st

MT klass järgmisel aastal?

Postitatud: 27.08.2005 21:52
Postitas ranno
Viimasel Tartu võistlustel kuulsin oma tolmuse kõrvaga ja läbi müra kõlakat, et MT klassis tulevad järgmine aasta mingid karmimad reeglid ja eraldi võistlusklass neile kaob ära?? Ekki oskab keegi kommenteerida?

Postitatud: 28.08.2005 10:34
Postitas tomkar
Seda, et eraldi võistlusklass ära kaoks pole ma küll kuulnud kuid on mõte olnud mingid reeglid MT masinate kohta teha. Üldiselt, et mitte jalgratast leiutada, on plaanis olnud mujal kasutatavatest reeglitest midagi üle tuua. Esimene, mida mina tooks on minimaalne põhja kõrgus. Muidu on masinad kõik sellised madalad ja asi meenutab pigem kilpkonnade ralli kui MT etappi. See teeb ka sõitmise natuke keerulisemaks ja seega põnevamaks.

Postitatud: 28.08.2005 12:16
Postitas antia
Miks peaks eraldi võistlusklass ära kaduma, bagidega me ju konkureerida ei suuda ja nagu ma aru saan tuleb tegijaid vaikselt juurde hoopis?

Mingid reeglid on ju ka EAMK http://www.modelcar.ee/57.php lehel olemas, min kõrgusest pole seal küll juttu. Võiks vaadata ka mis naabrid ja muu maailm teeb, enne kui hakata jalgratast leiutama.

Postitatud: 28.08.2005 17:26
Postitas ranno
Kuulsin, et äkki tehakse sarvnaselt nagu Lätis et MT-d sõidavad buggy club klassis... aga see on kõigest kuulujutt..

Postitatud: 28.08.2005 20:45
Postitas asterix
See on nn. vabaklass kus kõik koos sõidavad. Lätis pole lihtsalt monstereid :p
Mina ikka pooldan seda, et monsteritel on oma sõit ja pagidel oma.

Postitatud: 28.08.2005 22:27
Postitas frank40
Ei tea kust te seda juttu kuulsite või kuidas(ilmselt olid kõrvad väga mustad, aga siis ei peaks ju midagi kuulma).
Minu arvamus on küll selline et baggysid ja monstreid koos rajale ei peaks lastama! Monstrid sõidavad baggydest ju lihtsalt üla ja siis on küll kilpkonna tunne elevandi all.
Tartus proovime küll nii edsi kimada nagu varem!(see on minu arvamus) FR

Postitatud: 29.08.2005 18:33
Postitas RandoM
See kõikvõimas NSR infoallikas (Naised Saunas Rääkisid), MT reeglid on praegu täitsa kehtivana olemas, kõik ettepanekud, kuidas ja miks neid muuta (või siis korralik reeglite kogumik) on alati oodatud, minu või Olevi aadressil. Minimaalset põhjakõrgust ma ei sätestaks, sest praegusel kujul on meil tegu ikkagi rajasõidu mitte üle takistuste roomamisega, ning ei näe tarvidust kiiruseid alla võtta (seega asja ebahuvitavamaks muuta), pigem peaksite püüdlema ikka selle poole et rajale võimalikult kähku ring peale saada. Kui MT'le teha mingi eraldi takistusrada vms siis palun.

Postitatud: 29.08.2005 21:24
Postitas ollo
Minimaalse kliirensi nõue on suht jura juba selle tõttu, et kliirens kui selline on nii pehmete vedrude ja rehvidega aparaadil suht kõikuv suurus. Mingi 1-2cm kõikumist ei ole vist üldse keeruline saavutada. Ei näe mina ka sel asjal pointi, seda enam, et nagu Rando ütles - ei maksa unustada, et tegemist on kiirusvõistlusega :)

Postitatud: 29.08.2005 21:33
Postitas tomkar
Tegelikult olen lugenud min kliirensi nõuet paljudest välismaistest reeglitest. Kontroll on kah väga lihtne: peale sõitu on "õige kõrgusega" klots, mis peab masina alt läbi mahtuma. Seda omakorda peale seda kui masin on vastu maad vajutatud ja siis lahti lastud - st. ta peab ise sinna maale tõusma. Ma ei tea kuidas teistele tundub kuid mulle, kes ma hetkel MT klassi sõidan tundub see igatahes mõistlikum reegel ja lihtsamini aru saadav kui mõningased ajad tagasi palju boleemikat tekitanud summuti teema. See, et selline reegel kiirust maha võtab on loomulik kuid ega tegu polegi bagidega. See, et monster on kõrge, ongi monstri omapära.

Postitatud: 30.08.2005 23:02
Postitas ollo
Minuarust monstri omapära on see, et tal on mõttetult suured ja koledad rattad all, mitte see, kui kõrgel ta istub :lol:
Mul isiklikult on sügavalt ükskõik, kas reeglites on min. kliirensi nõue sees või mitte, aga kui on, siis 1)peab see olema lihtsalt ja konkreetselt kontrollitav, 2)seda oleks soovitatav vahel ka kontrollida ja 3)kontrolli mitteläbinud auto tuleb armutult maha võtta (ehk DSQ selles sõidus, peale mida ta tehnilist ei läbi).

Tomkar, mul on selle "lihtsa" kontrolli suhtes veel küsimusi. Kas see test peab õnnestuma iga kord? Kui jah, siis mitu korda võib tehnilises kontrollis proovida, kas üks, kaks, kümme, sada või niipalju kui viitsivad? Kui ei, siis kui suur peab olema läbimise %? Kaks kolmest? Kolm viiest? Kuus kümnest? Kümme kümnest? Mis saab, kui auto ei läbi kliirensi mõõtmist, võistleja esitab protesti ja kordusmõõtmisel pool tundi hiljem, kui auto on jahtunud 20 Celsiuse kraadini, läbib kontrolli? Mis siis, kui tehnilise tegijad proovivad peale seda läbimist korra veel ja jälle ei läbi? Selle pealtnäha lihtsa kontrolli juures on väga palju vaieldavat, mida ei taju, kui ei ole enne sarnase teemaga kokku puutunud. Ja vaieldavaid asju üritatakse reeglites vältida.

Loomulikult on võimalik ehitada auto "turvaliselt" kõrgeks, nii 2cm üle normi, et läbib kliirensi mõõtmise 100% iga kord. Aga siis võidab sõidu keegi teine, kellel on auto täpsemalt seatud. 5mm kliirensis on RÄME vahe, usun et seda tead sa isegi. Seega - kui tahad kiiresti sõita, pead riskima sellega, et auto ei läbi tehnilist. Ei ole minu arust hea point...

Et üleüldse on meil tehnilise kontrolliga suht kehvasti (ja mitte ainult offroadis), on meie amatöörliku taseme juures suht mõistetav. Üks lisareegel, mida nagunii ei hakata kontrollima, ei tee midagi paremaks.

Minu isiklik arvamus.

Postitatud: 31.08.2005 08:00
Postitas ranno
jah... siin üks link Soome foorumi vastava teema juurde.. http://rc10.fi/viewtopic.php?t=12163&start=330, et, et.... kui võtta siis juba kõik reeglid üle, mitte valikuliselt. Kuigi nagu selle hooaja lõpp tulemused näitasid pole meil veel vahet, kes / mis setingutega sõidab, pigem loevad veel sõiduoskused. Au teile.. :) sest üldse on tehnilise kontrolliga nagu ta on.. talvel oli suur dilemma summutid.. nüüd pole keegi tulnud mu summutit vaatama / silitama.. aga, eks antagu varakult teada, kui mingeid muutusi tuleb..

To: ollo Monstri rattad pole suured ja koledad nad on just parasjagu mõõdus ja mahuvad kenasti pihku :wink: on-roadi rattad on hoopis nii tillukesed, et enne vaata kolm korda, kui saad aru kus autol rattad asuvad :wink:

Postitatud: 31.08.2005 09:19
Postitas tomkar
Ma üritasin kah enne seda leida aga ei suutnud. Seal on muidugi üks huvitav ebakõla: Standard Monstertruck'i all on
Esimerkkejä hyväksytyistä autoista on: HPI Savage, Traxxas Revo and ....
aga samas on paagi suuruse kohta kirjutatud
3,1ksm - 4,6ksm moottorikoon autoissa 150cc
. Ebakõla seisneb selles, et Savage tehase paak on 160cc. :roll:

Postitatud: 31.08.2005 11:15
Postitas ranno
Siis paneb kohtunik savage meestele võistluse ajaks, mahu vähendamiseks kruusa paaki :wink:

Postitatud: 31.08.2005 11:34
Postitas tomkar
Losi LST'l paak vabsee 171cc, tundub, et seda punkti ei kannataks kyll yle võtta.

Postitatud: 31.08.2005 22:13
Postitas Külaline
Olgu nende kiirusvõistluse reeglitega kuidas tahes, praegu on asi meil veel nii värske, et mingit erilist ülepingutamist veel ei toimu. Kui enamust hakkab midagi häirima, alles siis tuleks reeglid ette võtta.
Tegelt tahtsin hoopis tähelepanu selle osutada, et MT võistlused võiks ka huvitavamaks teha ja näiteks mingi uue ala juurde panna, vedamine või takistussõit.

Postitatud: 01.09.2005 20:11
Postitas asterix
See nn. monsterite neljavõistlus on peast läbi käinud küll. Meie põhjanaabrid on sellist asja ka korraldanud. See muidugi eeldab ka seda, et juurde tuleb ehitada raja kõrvale ka üht-teist. Vedamise võistlus ei eelda midagi, seo midagi savagele sappa (näiteks õlle kast) ja vead, ainult lisa pudeleid juurde. Trial ehk ronimine eeldab juba spetsiaalset osa.
Soomlastel on selline võistlus : 1. Õllekasti vedamine 2. Mäkke tõus 3. Trials ja 4. Raja võistlus. Kõik jõukatsumised lähevad arvesse et selgitada välja parim.

Postitatud: 21.11.2005 13:36
Postitas tomkar
Leidsin veel mõned näited MT klassi definitsioonidest:
THE UNITED STATES MONSTER TRUCK CHAMPIONSHIPS reeglid.
RC Pro Series
Ja enne nimetatud ROARi MT klassi uuenduse leiab siit.
Head lugemist.

Postitatud: 21.11.2005 18:56
Postitas kapa
no nendelt reeglitelt ei lugenud küll välja MT kõrgus-reeglist :wink:

Postitatud: 21.11.2005 20:39
Postitas tomkar
Jah, ma oln varem selles reegli sõnastusest valesti aru saanud. Mootor peab teatus kõrgusele siiski jääma kui põhi on vastu maad surutud. See kord sain sellest nii aru.