Aku mahtuvus stock klassis
Aku mahtuvus stock klassis
Oskab keegi arvutada/arvata mis on piisav lipo mahtuvus stock klassis edukalt kulgemiseks? Ja palju modis võiks olla?
- JazZ
- Fast Hobbies
- Postitusi: 1104
- Liitunud: 10.06.2005 13:23
- Asukoht: Pärnu
- Has thanked: 9 korda
- Been thanked: 1 kord
- Kontakt:
Stocki ma pole lipoga sõitnud, nimhi läks tagasi umbes 2500mah'i (13.5T)
Modis läks liposse tagasi kõige rohkem 2200mah'i (5.5T), aga selle järgi ära väga vaata, sõita ma ei oska.
RandoM sõitis ka vist modit lipoga?
Modis läks liposse tagasi kõige rohkem 2200mah'i (5.5T), aga selle järgi ära väga vaata, sõita ma ei oska.
RandoM sõitis ka vist modit lipoga?
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Nu Jazz siin eelmisel korral vist mõõtis, et modifiedis läks mingi 2000-2500 mAh sõiduga. Kui natuke kiiremini sõita, peaks ikka teisele poole 3300't saama, arvestades, et viimati aastal 2006 sõideti 6 purgi ja brushlessiga, siis 3300 mAh jäi kohati väheks. Kui keegi tahab vaielda, et NiMH mAh ja LiPo mAh on erinevad asjad, siis selle väite võib välja ütlemata jätta ja mõelda, mida te koolis füüsikatunni ajal tegite.
Aga mingi tõde on kindlasti selles, et ka LiPo pinge kukub tühjenedes ja 5000 mAh aku keskmine pinge temast 3000 mAh välja tõmmates on tõenäoliselt kõrgem, kui tehes sama 3200mAh akuga. Sellest küljest on suurem aku kindlasti parem. Ma ei ole nii LiPo guru, et teada, kas erinevatel LiPo akudel on ka erinev pinge, nagu NiMH purkidel on, või on need kõik ühe vitsaga löödud.
Minu autole lähevad igatahes Core 5000 mAh hardcase'd peale... eks siis paistab, mis juhtuma hakkab
Aga mingi tõde on kindlasti selles, et ka LiPo pinge kukub tühjenedes ja 5000 mAh aku keskmine pinge temast 3000 mAh välja tõmmates on tõenäoliselt kõrgem, kui tehes sama 3200mAh akuga. Sellest küljest on suurem aku kindlasti parem. Ma ei ole nii LiPo guru, et teada, kas erinevatel LiPo akudel on ka erinev pinge, nagu NiMH purkidel on, või on need kõik ühe vitsaga löödud.
Minu autole lähevad igatahes Core 5000 mAh hardcase'd peale... eks siis paistab, mis juhtuma hakkab
- JazZ
- Fast Hobbies
- Postitusi: 1104
- Liitunud: 10.06.2005 13:23
- Asukoht: Pärnu
- Has thanked: 9 korda
- Been thanked: 1 kord
- Kontakt:
On küll erineva pingega akusid. Samas ma ei ole näinud et volte oleks peale märgitud. Kõvematel (loe: kallimatel) on lihtsalt peale kirjutatud et hoiab koormuse all pinget paremini. Paraku minu kogemus näitab, et see ei ole alati nii...ollo kirjutas:Ma ei ole nii LiPo guru, et teada, kas erinevatel LiPo akudel on ka erinev pinge, nagu NiMH purkidel on, või on need kõik ühe vitsaga löödud
Kui Sa ütled et tarbitakse üle 3300mah'i, siis minu loogika ütleb et lipo peaks vähemalt 4600mah olema (üle 80% ei ole soovitav lipost välja imeda).
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Ma tõtt öelda ei mäletanud enam, mis akudega 2006 EM Saksamaal sõideti... praegu hakkasin mõtlema, et äkki olid juba suuremadki kui 3300.
Ja nii ongi, tegelikult olid need 4200'd.
Ühesõnaga, modifiedi ikka miinimum 5000 mAh aku. Stockis võib elada ilmselt ka 3000 mAh'ga.
Ja nii ongi, tegelikult olid need 4200'd.
Ühesõnaga, modifiedi ikka miinimum 5000 mAh aku. Stockis võib elada ilmselt ka 3000 mAh'ga.
Mina sõitsin 5 minutiga akust ära 2800mAh oma parima tulemusega, muidu 2600 ümber. Akuks Fullymaxi 5400mAh kõvakestaga LiPo. Mootoriks oli nosrami bonded rootoriga 5.5.
Alla 5000 akut ei ole mõtet omandada. Kaalupiiri mahtumisega probleeme ei ole ja pikemat aega kõrgem pinge on alati ainult positiivne nähtus.
Alla 5000 akut ei ole mõtet omandada. Kaalupiiri mahtumisega probleeme ei ole ja pikemat aega kõrgem pinge on alati ainult positiivne nähtus.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Mina olen sõitnud oma sõidud kõik 27T harjadega mootoriga ning üle 2100mAh pole akust välja suutnud võluda (reaalselt 4200mAh LiPo). Brushlessi kasutegur on iga kell parem, 17.5T mootor peaks võimsuses veidi ka alla jääma. Tõenäoliselt 17.5T mootoriga üle 2000mAh ei kulu (2S LiPost).
Siiski kehtivad NiMH ja LiPo puhul samad füüsika reeglid, aga kuna LiPo pinge on kõrgem (keskmine pinge sõidu ajal), siis sama energiahulga kättesaamiseks LiPost (kõrgema pingega) tuleb välja võtta vähem mAh! Ehk siis 3300mAh NiMH-akust saad kätte vähem energiat kui 3300mAh 2S LiPo-st. Kui 3300mAh NiMH-ist ei piisa, siis 3300mAh LiPost piisab. Parandage, kui eksin, pole tühjakslaadimis graafikuid käepärast, et täpselt arvutada.
Stock klassi jaoks tuleks minu loogika järgi võtta SUURIMA võimaliku mahtuvusega LiPo aku sellise arvestusega, et saaks auto kaalu 1405 grammi
Kui keegi leiab, oleks abiks:
LiPo discharge graafik keskmise vooluga ~20A/3-5Ah
NiMH discharge graafik keskmise vooluga ~20A/3-5Ah
LiPo discharge graafik erinevate aku temperatuuride juures ~20A/3-5Ah
Siiski kehtivad NiMH ja LiPo puhul samad füüsika reeglid, aga kuna LiPo pinge on kõrgem (keskmine pinge sõidu ajal), siis sama energiahulga kättesaamiseks LiPost (kõrgema pingega) tuleb välja võtta vähem mAh! Ehk siis 3300mAh NiMH-akust saad kätte vähem energiat kui 3300mAh 2S LiPo-st. Kui 3300mAh NiMH-ist ei piisa, siis 3300mAh LiPost piisab. Parandage, kui eksin, pole tühjakslaadimis graafikuid käepärast, et täpselt arvutada.
Stock klassi jaoks tuleks minu loogika järgi võtta SUURIMA võimaliku mahtuvusega LiPo aku sellise arvestusega, et saaks auto kaalu 1405 grammi
Kui keegi leiab, oleks abiks:
LiPo discharge graafik keskmise vooluga ~20A/3-5Ah
NiMH discharge graafik keskmise vooluga ~20A/3-5Ah
LiPo discharge graafik erinevate aku temperatuuride juures ~20A/3-5Ah
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
- JazZ
- Fast Hobbies
- Postitusi: 1104
- Liitunud: 10.06.2005 13:23
- Asukoht: Pärnu
- Has thanked: 9 korda
- Been thanked: 1 kord
- Kontakt:
Kõva kestaga? Palju ta maksab siis? 300 eeku?!antia kirjutas:Krt, 3200 Lipo maksab 1000 EEK vähem kui 5000 Lipo. Zebra & Lauri kogemuse järgi võiks stockis ka sellest piisata.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Tuleb jällegi mängu see poolfabrikaatide teema.
Odav võib olla, aga enamasti siiski ei ole parim võimalik. Aga kui raha ja pealehakkamist on siis jumalaeest, katseta.
Odav võib olla, aga enamasti siiski ei ole parim võimalik. Aga kui raha ja pealehakkamist on siis jumalaeest, katseta.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Kõva kestaga, 700.- (3200 mAh) vs 1700.- (5000 mAh). Uljaspea müüb 3000 mAh vabsee 550.-ga.JazZ kirjutas:Kõva kestaga? Palju ta maksab siis? 300 eeku?!
Keegi oinas võiks ju olla kes katsetab, ma ei tea kas see just mina peaks olema Vaatan mis tuju tuleb. Jazzi kogemus vähemalt ütleb et kõrgem hind ei garanteeri midagi...
- JazZ
- Fast Hobbies
- Postitusi: 1104
- Liitunud: 10.06.2005 13:23
- Asukoht: Pärnu
- Has thanked: 9 korda
- Been thanked: 1 kord
- Kontakt:
Ma ei rääkinud mah'idest, aga jah, ega hind ei garanteeri siin maailmas midagi.antia kirjutas:Keegi oinas võiks ju olla kes katsetab, ma ei tea kas see just mina peaks olema ;) Vaatan mis tuju tuleb. Jazzi kogemus vähemalt ütleb et kõrgem hind ei garanteeri midagi...
3200mah akust ei tohiks üle 2500mah'i välja imeda, nii et läheb kahtlaseks...
5000mah akut peaks ollo käest 1465.- eekuga saama.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Vähemalt umbes aasta-paar tagasi toodeti ENAMIK LiPo akusid reaalselt kolmes suures tehases (sellest räägiti vaikselt RC Groupsis). Näiteks ka KOKAM pidavat kõigi kolme tehase akuelemente oma akupakkides kasutama. Seega... ka odav ja bränditu aku võib olla sama hea, kui Kokam või mistahes teine "garanteeritult hea" aku. Loomulikult huupi ostes või tellides võid täieliku jama saada. Ka on Kokam jt. "garanteeritult heade" akupakkide elemendid valitud, bränditu aku puhul võib vedada, et elemendid on piisavalt võrdsed. Võibolla on vahepeal asi arenenud ja tänapäeval suudetakse ebakvaliteetseid akusid ka uutes tehastes toota
Kui LiPo aku element ise-enesest on korras ja kestab tarbitavat voolu (stock-klassis pole see mingi probleem), siis ei näe mina põhjust seda mitte tarbida. Küll aga tasub ka odava kraami puhul otsida/lugeda kasutaja-hinnanguid. 40$ eest võid saada täieliku jama või siis täpselt sama aku, mis 2x kallim ja brändisildiga.
Kuna stock-klass on piiratud mootoriga klass, siis minu arusaama järgi mängivad pisiasjad suurt rolli. Parim lubatud 17.5T mootor, suurima mahtuvusega LiPo aku nii, et auto kogukaal 1400g kanti jääks jne.
LiPo kasutamisel tuleb ikkagi jälgida seda, et aku PINGE ei langeks alla kriitilise. Loodetavasti suudab seda teha regu. Vajadusel saab eraldi kasutada LiPo-protectorit (eraldi seadeldis, mis käib lipo külge ja regu/vastuvõtja vahele). Mina olen seni kasutanud peast arvutamist
Stock klassis 3000mAh LiPoga sõitmine pole mingi küsimus. 17.5T mootoriga tarbid sealt tõenäoliselt umbes 50% mahtuvusest. Küll aga võrdse piloodi ja võrdse autoga konkurendilt tappa, kui tema kasutab 5500mAh LiPot. Temal on sõidu ajal keskmiselt kõrgem pinge ehk tema suudab vaibale rohkem "võimsust maha panna". Vahe on väike, kuid kindlasti mängib rolli. Võibolla tema veel soojendab ka akut ja saab veel ekstra +0.1 kuni 0.3V.
Tänapäeva LiPode puhul räägitakse vahest ka "sissetöötamise" vajadusestt ehk siis mõned esimesed tsüklid madala vooluga laadida/tühjakslaadida. Väidetavalt pidi LiPodes olema säilivuse pikendamiseks mingi keemia, mis esimeste tsüklite juures sealt lahkub. Kui esimesed tsüklid madala vooluga teha, pidi hea olema... kuulujutt
Zeppin 3500mAh 2S for 1/10 - 38$
Intellect 3600mAh 2S for 1/10 - 39$
Kumbki pole suvaline no-name! Alates 1. detsembrist ei lisanduks hinnale ei tollimaksu ega KM-i (siis on tollivaba piir 150)
Kui LiPo aku element ise-enesest on korras ja kestab tarbitavat voolu (stock-klassis pole see mingi probleem), siis ei näe mina põhjust seda mitte tarbida. Küll aga tasub ka odava kraami puhul otsida/lugeda kasutaja-hinnanguid. 40$ eest võid saada täieliku jama või siis täpselt sama aku, mis 2x kallim ja brändisildiga.
Kuna stock-klass on piiratud mootoriga klass, siis minu arusaama järgi mängivad pisiasjad suurt rolli. Parim lubatud 17.5T mootor, suurima mahtuvusega LiPo aku nii, et auto kogukaal 1400g kanti jääks jne.
LiPo kasutamisel tuleb ikkagi jälgida seda, et aku PINGE ei langeks alla kriitilise. Loodetavasti suudab seda teha regu. Vajadusel saab eraldi kasutada LiPo-protectorit (eraldi seadeldis, mis käib lipo külge ja regu/vastuvõtja vahele). Mina olen seni kasutanud peast arvutamist
Stock klassis 3000mAh LiPoga sõitmine pole mingi küsimus. 17.5T mootoriga tarbid sealt tõenäoliselt umbes 50% mahtuvusest. Küll aga võrdse piloodi ja võrdse autoga konkurendilt tappa, kui tema kasutab 5500mAh LiPot. Temal on sõidu ajal keskmiselt kõrgem pinge ehk tema suudab vaibale rohkem "võimsust maha panna". Vahe on väike, kuid kindlasti mängib rolli. Võibolla tema veel soojendab ka akut ja saab veel ekstra +0.1 kuni 0.3V.
Tänapäeva LiPode puhul räägitakse vahest ka "sissetöötamise" vajadusestt ehk siis mõned esimesed tsüklid madala vooluga laadida/tühjakslaadida. Väidetavalt pidi LiPodes olema säilivuse pikendamiseks mingi keemia, mis esimeste tsüklite juures sealt lahkub. Kui esimesed tsüklid madala vooluga teha, pidi hea olema... kuulujutt
Zeppin 3500mAh 2S for 1/10 - 38$
Intellect 3600mAh 2S for 1/10 - 39$
Kumbki pole suvaline no-name! Alates 1. detsembrist ei lisanduks hinnale ei tollimaksu ega KM-i (siis on tollivaba piir 150)
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
kas neid mõõte kuidaki standartiseeritakse kah või ongi nii uisapäisa?
http://cgi.ebay.de/Lipo-Lithium-Akku-25 ... 286.c0.m14
http://cgi.ebay.de/Lipo-Lithium-Akku-25 ... 286.c0.m14
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________
_________________________
Igaks otstarbeks oma... 1:10 onroad elektri auto puhul on tähtis, et see sinna ära mahuks Kuna autod tänaseni 5 või 6-cell NiMH SubC jaoks tehtud, siis sinna minev 2S LiPo peab enamvähem sama mõõtu olema, et ära mahuks. Mõnel autol on sellest hoolimata vaja upper deck'i veidi ülespoole shimmida, et kõva kestaga 2S LiPo(mis on 1:10 onroadi jaoks tehtud) ära mahuks.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Kui uuest aastast 1400g ka veel tuleb, siis mina seda kohe kindlasti "täis" ei saa.. juba hetkel on peaaegu kõik võimalik välja vahetatud, et kaalus säästa.(ainult kruvid ei ole veel titaanid ). ja ainult mingi 15g tina peal, et oleks ~1505g..
Aga vahe on Lipodel ikka päris suur... Rando juurest ostetud akuga (Fullymax or something) oli algul hea aeglaselt sõitma õppida ja nüüd normaalse akuga saab ehk kiiremini sõita.
Aga vahe on Lipodel ikka päris suur... Rando juurest ostetud akuga (Fullymax or something) oli algul hea aeglaselt sõitma õppida ja nüüd normaalse akuga saab ehk kiiremini sõita.
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
HB Cyclone TC
HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!
Minul küll selle kaaluga probleemi ei ole, kuna hetkel mingi 80-90gr juba peale liimitud ja kohe vahetan veel amorditornid ja kergema vastu välja. Tuleb lihtsalt kerge aku muretseda, minu aku kaalub 232g. Kiiruse mitte saavutamine hetkel ei ole tingitud mitte akust vaid regust. Loodan, et äkki tuleb regu enne pühapäeva ära eks siis ole näha.
Fullymax 5400mah kõvakestaga 288g aku ja 1420g sõidukaal ilma küsimusteta (Team Associated TC5). Hiiglaslik mootoriradikas ja ventikas ka veel küljes, mille peaks kaalupiirist alla minemiseks ilmselt küll eemaldama. Protoformi lightweight kere, millel on värvi ilmselt 0,15g jagu. Komponente selliselt ümber paigutada, et regu-mootor ja aku väljund ei asuks auto täiesti eri nurkades saaks veel ilmselt 10g alla. Titaaniumkruvidega võiks ka veel dieeti pidada, aga ma täpselt ei saagi aru miks või milleks. Seda enam, et odavad ei kannata kriitikat ja kvaliteetsed maksavad parema jala ja vasaku käe, ning toimivad parimal juhul sama hästi kui terasest
(Ma tegelikult ei saa isegi päris täpselt aru kuidas see nüüd nii sai minna)
(Ma tegelikult ei saa isegi päris täpselt aru kuidas see nüüd nii sai minna)
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events