Putuka reeglite muutmisest
Moderaatorid: ollo, harg, eikeikeik, nRainer
Putuka reeglite muutmisest
Tundub et nende putuka reeglid on väga vabad. Ainsad tõsisemad piirangud on kere kuju ja kliirens. Minu meelest võiks keset hooaega meie putukate reeglid ka oluliselt lihtsamaks ja vabamaks lasta. Mul lihtsalt pole piisavalt raha et harjadega mootoritega jamada.
TSM18 tehniskie noteikumi
1. Šasija
1.1. 1/18 mēroga 4 riteņu piedziņas šasija.
1.2. Minimālais klīrenss 3mm (tiek pārbaudīts pirms starta).
2. Virsbūves
2.1. 1/18 mēroga sedana vai kupejas tipa virsbūve
3. Motors
3.1. oglīšu vai bezoglīšu motors.
4. Akumulatori
4.1. 2/3A izmēra maksimums 6 elementu Ni-Mh vai maksimums 3 elementu Li-Po.
5. Riepas
5.1. Gumijas vai porgumijas riepas.
6. Brauciena ilgums
6.1. 8 minūtes
TSM18 tehniskie noteikumi
1. Šasija
1.1. 1/18 mēroga 4 riteņu piedziņas šasija.
1.2. Minimālais klīrenss 3mm (tiek pārbaudīts pirms starta).
2. Virsbūves
2.1. 1/18 mēroga sedana vai kupejas tipa virsbūve
3. Motors
3.1. oglīšu vai bezoglīšu motors.
4. Akumulatori
4.1. 2/3A izmēra maksimums 6 elementu Ni-Mh vai maksimums 3 elementu Li-Po.
5. Riepas
5.1. Gumijas vai porgumijas riepas.
6. Brauciena ilgums
6.1. 8 minūtes
Re: Baltic Onroad Cup
Keset hooaega ei muudeta klassireegleid. See oleks võrdlemisi absurd. Selliseid otsuseid kannatab teha järgmiseks hooajaks. Meie puhul siis suvesarjaks.
Re: Baltic Onroad Cup
Las olla se reeglite muutmine absurd! Aga need reeglid on ka ise absurdsed! Lubatud on vaid 2 harjadega mootorit, samas kui enamikel tõsiselt võetavatel tootjatel on ka brushless mootorid RTR komplektidel peal. Kui reeglid jäävad ajale jalgu, tuleb nad ära muuta!meph kirjutas:Keset hooaega ei muudeta klassireegleid. See oleks võrdlemisi absurd. Selliseid otsuseid kannatab teha järgmiseks hooajaks. Meie puhul siis suvesarjaks.
Re: Baltic Onroad Cup
eehhh... see ei puutu nüüd küll enam kuidagi Balti sarja teemasse, aga pakkugu keegi siis parem variant. Vaba mootor putukal ei ole minu arvates väga mõistlik, olles näinud mis kiirusi need juhitamatud vidinad on võimelised vaba mootoriga arendama.
Re: Baltic Onroad Cup
Mis 1/18 mudeli tootjal brushless rtr valikus on?
Ja värdjaputuka klass näitas jah, mis vabade reeglitega juhtuma hakkab... samas omast kogemusest võin õelda, et kui kasutusele võtta novaki brushless süsteem, mootor piirata 13,5 keeru peale ja lubada ainult 2s lipo, siis jäävad kiirused veel üsna mõistlikkuse piiridesse.
See eemaldaks pideva mootorikulu iseenesest.
Samas jälle poleks enam odavklassiga tegemist. Seda siis alustamise kohapealt.
Ja värdjaputuka klass näitas jah, mis vabade reeglitega juhtuma hakkab... samas omast kogemusest võin õelda, et kui kasutusele võtta novaki brushless süsteem, mootor piirata 13,5 keeru peale ja lubada ainult 2s lipo, siis jäävad kiirused veel üsna mõistlikkuse piiridesse.
See eemaldaks pideva mootorikulu iseenesest.
Samas jälle poleks enam odavklassiga tegemist. Seda siis alustamise kohapealt.
Re: Baltic Onroad Cup
Minu (veel lihvimata) ettepanekud putukareeglite muutmiseks:
Kere: sedaan või touring või midagi bagilaadset. Pannika kere keelatud (aga vaatame kuidas Kullo rajal käitub 1/18 Scalpel pannikas).
Kaalupiiri ei ole (mida raskem, seda stabiilsemaks ebastabiilne putukas muutub).
Mootor: harjadega (kasvõi avatava tagakaanega) või harjadeta kuni 5500kv mootor (Asso ei taha kahjuks öelda mitme keerused nende RTR autode brushless mootorid on. Kuni 5500kv sisse mahuvad kõikide tootjate kõige rahulikumad mootorid ära).
Kliirens min 3mm.
Foamide koohapealt mul arvamus puudub.
Aku 6 purgine nimh või 2S lipo.
Kere: sedaan või touring või midagi bagilaadset. Pannika kere keelatud (aga vaatame kuidas Kullo rajal käitub 1/18 Scalpel pannikas).
Kaalupiiri ei ole (mida raskem, seda stabiilsemaks ebastabiilne putukas muutub).
Mootor: harjadega (kasvõi avatava tagakaanega) või harjadeta kuni 5500kv mootor (Asso ei taha kahjuks öelda mitme keerused nende RTR autode brushless mootorid on. Kuni 5500kv sisse mahuvad kõikide tootjate kõige rahulikumad mootorid ära).
Kliirens min 3mm.
Foamide koohapealt mul arvamus puudub.
Aku 6 purgine nimh või 2S lipo.
Viimati muutis edvin, 29.12.2010 22:51, muudetud 1 kord kokku.
Re: Baltic Onroad Cup
Arvan ka,et putuka reeglid tuleks lätlaste reeglitega võimalikult sarnasteks muuta.Mootori piirangul pole vist erilist mõtet,sest kiirem mootor muudab aparaadi juhitamatuks ja kas meie tehniline kontroll suudab neid kv-si või keerdude arve pisikeste kinniste mootorite puhul tuvastada.
Statistikat vaadates,kui võisteldi veel TM18 ja TS18 klassides,siis parim TM võitis parimat TS putukat keskmiselt 2 ringiga.Suvel oli vahe veelgi väiksem.TS sõitis siis enamuses asso mootoriga. Praegused LRP mootorid on hulga kiiremad.Originaal asso mootoriga ei sõida vist enam keegi?
Statistikat vaadates,kui võisteldi veel TM18 ja TS18 klassides,siis parim TM võitis parimat TS putukat keskmiselt 2 ringiga.Suvel oli vahe veelgi väiksem.TS sõitis siis enamuses asso mootoriga. Praegused LRP mootorid on hulga kiiremad.Originaal asso mootoriga ei sõida vist enam keegi?
Durango DEX 210
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport
Asso B 6.1
Serpent 411
Serpent 411 Sport
Re: Baltic Onroad Cup
Ma arvan, et õigustega isikud peaksid teema poolitama... kus siis putukateema oleks eraldi tõstetud...
Aga putukareeglitest rääkides saaks selle putukaklassi igal juhul elavamaks, kui lasta putukate mootor vabaks...
Keredest ma mitte ei määraks, et sedaan ja kupee... vaid keelaks "pannikad... see annaks endiselt võimaluse ka putukamonstrite ja putukabagidega sõitmiseks... mis on ju jälle klassile lisaboonuseks...
Ja see, et ta niiväga juhitamatuks kohe brushlessiga muutub, no ma ei tea... ma arvan, et putukaklassis sõitva kontingendi jaoks on ka 1:10 juhitamatu ja kui need putukad anda praeguste modisõitjate kätte, siis nad jällegi on peale pisikest seadistamist sõidetavad...
Minu modiputukas oli rohkem sõidetav näiteks, kui minu poolt algeliselt koostatud 1:10 stock...
PS Tulles tagasi Baltic Cup juurde, siis minumeelest oleks EAMK esindajatel veidike tööd teha selle nimel, et meie regioonis (baltikum) sõidetaks enamvähem sarnaseid klasse, mitte, et igas riigis mõeldakse välja mingi kogus erilisi klasse... Ilmselgelt pisikese tegelejaskonnaga regioon ei peaks võistlema 1:10 mõõtkavas näiteks 5 erineva klassi reeglite järgi...
Onroad võõra inimesena pakuks, et väljund peaks olema nendel sõitjatel, kes tahaksid EM käia modi touringus, ehk siis 4wd modi klass võimalikult sarnane EFRA sarnane võiks kindlasti olla...
Samamoodi võiks olla võimalik seda klassi ka aeglasemalt sõita, ehk siis stock, et neid modi sõitjaid kusagilt ikka kasvaks...
Ja kui juurde lisada 1:12 pann talveks tuppa ja suveks võibolla siis 1:10 pann, siis oleks ju uhke küll... Suvel veel ju nitrotouring kaa olemas...
Putukas võiks olla vabalt olemas, aga kõige põhilisem piirang võiks üldse olla võistleja max 13 aastane vanus... ja võib enamvähem kindlalt väita, et see reegel välistaks peaaegu kindlalt igasuguse tehnilise piirangu vajaduse... Ja kui keegi ütleb, et siis jörg läheb ja võidab ajaviiteks kõik putukavõistlused, siis mina arvan, et kui sellises vanuses võistleja sõidab sellisel tasemel, nagu ta praegu sõidab, siis talle see putukaklassi esikohtade korjamine küll pinget ei paku...
Aga putukareeglitest rääkides saaks selle putukaklassi igal juhul elavamaks, kui lasta putukate mootor vabaks...
Keredest ma mitte ei määraks, et sedaan ja kupee... vaid keelaks "pannikad... see annaks endiselt võimaluse ka putukamonstrite ja putukabagidega sõitmiseks... mis on ju jälle klassile lisaboonuseks...
Ja see, et ta niiväga juhitamatuks kohe brushlessiga muutub, no ma ei tea... ma arvan, et putukaklassis sõitva kontingendi jaoks on ka 1:10 juhitamatu ja kui need putukad anda praeguste modisõitjate kätte, siis nad jällegi on peale pisikest seadistamist sõidetavad...
Minu modiputukas oli rohkem sõidetav näiteks, kui minu poolt algeliselt koostatud 1:10 stock...
PS Tulles tagasi Baltic Cup juurde, siis minumeelest oleks EAMK esindajatel veidike tööd teha selle nimel, et meie regioonis (baltikum) sõidetaks enamvähem sarnaseid klasse, mitte, et igas riigis mõeldakse välja mingi kogus erilisi klasse... Ilmselgelt pisikese tegelejaskonnaga regioon ei peaks võistlema 1:10 mõõtkavas näiteks 5 erineva klassi reeglite järgi...
Onroad võõra inimesena pakuks, et väljund peaks olema nendel sõitjatel, kes tahaksid EM käia modi touringus, ehk siis 4wd modi klass võimalikult sarnane EFRA sarnane võiks kindlasti olla...
Samamoodi võiks olla võimalik seda klassi ka aeglasemalt sõita, ehk siis stock, et neid modi sõitjaid kusagilt ikka kasvaks...
Ja kui juurde lisada 1:12 pann talveks tuppa ja suveks võibolla siis 1:10 pann, siis oleks ju uhke küll... Suvel veel ju nitrotouring kaa olemas...
Putukas võiks olla vabalt olemas, aga kõige põhilisem piirang võiks üldse olla võistleja max 13 aastane vanus... ja võib enamvähem kindlalt väita, et see reegel välistaks peaaegu kindlalt igasuguse tehnilise piirangu vajaduse... Ja kui keegi ütleb, et siis jörg läheb ja võidab ajaviiteks kõik putukavõistlused, siis mina arvan, et kui sellises vanuses võistleja sõidab sellisel tasemel, nagu ta praegu sõidab, siis talle see putukaklassi esikohtade korjamine küll pinget ei paku...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Re: Putuka reeglite muutmisest
Kas foam peaks ka olema lubatud? Kas Sauel on vahe mäekõrgune? Minu tagasihoidliku kogemuse põhjal on poisid hirmsasti hädas putuka tagasilla "pidamatusega". Äkki peaks olema foam lubatud, poistel lihtsam sõita? Tõsi, see annaks kohe eelise otse poest väljaveeretatud autode ees aga samas lootusetult kipakalt käituv "pein in äss" auto pigem hirmutab poisse ära. Seega lubaks foamid? Stabiilse autoga on lihtsam õppida. Rahalises mõttes on foam muidugi kallis.
Re: Putuka reeglite muutmisest
Edvin: seade on vale. Assol pole mina tundnud, et külge viskaks. Pigem alajuhitavus kui ülejuhitavus.
EKV Suvekarikas 2009.a 1.koht 1/18 stock
Re: Putuka reeglite muutmisest
Kogemused foamiga värdjaputukast näitavad, et foamrehviga autot on kordades raskem seadesse saada kui kummirehviga autot. Kummirehv annab sõiduvigasid kordades rohkem andeks kui foam.
Ehk siis minu arvamus oleks, et foam kindlasti jäägu keelatuks.
Ja spinnimise kohapealt ütleks ka, et autoseade lihtsalt vale. Putukas on võimalik vägagi normaalselt käituma panna.
Ehk siis minu arvamus oleks, et foam kindlasti jäägu keelatuks.
Ja spinnimise kohapealt ütleks ka, et autoseade lihtsalt vale. Putukas on võimalik vägagi normaalselt käituma panna.
Re: Putuka reeglite muutmisest
Minu ettepanek:
4.1.2 TS-18
-kere on vaba, kuid keelatud on nn. “Pan Car” tüüpi kered, rattad ei pea olema kaetud
-piiratud mootor ja rehvid
-piiratud sõiduaku
-sõidetakse asfalt- ja vaiprajal
4.1.2.1 Lubatud kasutada harjadega ja harjadeta mootoreid. Harjadeta mootorite pöörete lubatud ülempiir on 5500Kv.
4.1.2.2 Lubatud on kasutada kuni 6 elemendilisi NiMH/NiCd akusid või 2S LiPo sõiduakusid.
4.1.2.7 ja 4.1.2.8 jäävad välja
4.1.2 TS-18
-kere on vaba, kuid keelatud on nn. “Pan Car” tüüpi kered, rattad ei pea olema kaetud
-piiratud mootor ja rehvid
-piiratud sõiduaku
-sõidetakse asfalt- ja vaiprajal
4.1.2.1 Lubatud kasutada harjadega ja harjadeta mootoreid. Harjadeta mootorite pöörete lubatud ülempiir on 5500Kv.
4.1.2.2 Lubatud on kasutada kuni 6 elemendilisi NiMH/NiCd akusid või 2S LiPo sõiduakusid.
4.1.2.7 ja 4.1.2.8 jäävad välja