Esisilla kokkujooks

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta
Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Esisilla kokkujooks

Postitus Postitas Wakim » 03.10.2005 16:49

Mul esisilla kokkujooksu õigeks panemisega igavene jama.Sellel alal algaja ka ja ei tea neid ümber nurga trikke.Vb väga lihtne aga mul ei kuku välja.Ehk keegi viitsid natukene seletada?

Tänud.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 03.10.2005 16:53

alusta sellest mis on sinujaoks õige...

Imho on esisislla kokkujooks üpris ebaõige asi (auto keerab kehvemini) kui võrrelda kerge lahkujooksuga. Seadistamine käib tõrnbackelite keeramisega (need metallroolivardad)
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 03.10.2005 16:58

Kurat unustasin mainida mis auto on, Hpi savage 25

Ei no selge see et igalühel oma. Küsimus peitub lihtsalt selles et kuda seda timmida kõige paremini ja mugavamalt.Kuda need rattad peaksid asetsema?Viimati kui sõitsin siis kippus võsa poole triivima.No tean kust seda keerata.Tunde järgi keeran vä?

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 03.10.2005 17:06

ära tunde järgi keera, vaata silmaga :)

Üldine reegel, mida rohkem kokkujooksu seda suurem sirgestabiilsus, mida rohkem löahkujooksu seda parem ja äkilisem pööramine (auto hakkab enne pöörama kui kokkujooksuga). Igal juhul peaks olema kokkujoks sätitud nii et kurvi sisemine ratas keerab rohkem kui välimine (ackerman), see kuipalju rohkem jällegi tunde järgi.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 03.10.2005 17:11

No seda küll jah.

Aga kui tõsta auto üles siis tal rattad hoopis teises asendis kui siis kui ta maha paned.

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 03.10.2005 17:11

Minu teada liigitatakse juhitavus üldiselt: ülejuhitavuseks ja alajuhitavuseks.
Ülejuhitavuse korral auto rohkem nagu "otsib teed" ja reageerib rohkem roolile. Ülejuhitavus saavutatakse esisilla lahkujooksuga
Alajuhitavuse korral reageerib rool vähem ja masin on sirgetel stabiilsem. Masin saadakse alajuhitavaks esisilla kokkujooksuga.
Kui palju üle/alajuhitavust ja seega kokku/lahku jooksu kellelegi sobib on juba isiklik katsetamine ja meeldivuse küsimus.
See on minu senine arusaam esisilla reguleerimisest kokku/lahkujooksu kohapealt.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 03.10.2005 17:14

Sellele olen juba pihtsa saand, täpselt sama nagu päris autol.
Aga kui ma tõstan auto üles rattad alt ära reguleerin, rattad alla, panen maha, siis ei olegi selline tulemus nagu soovisin. Vb käitun valesti.Aga kuda ma saan reguleerida nii et nii palju jama ei ole.

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 03.10.2005 17:17

selle nimi on bumpsteering, ning sisuliselt tähendab see auto konstruktsiooniviga (või valesti kokkupanemise viga :P), samas täielikult bumpsteerist vabaneda on pea võimatu, bumpsteer tekib siis kui roolihoova kinnituspunkt on liiga madalal/kõrgel (vaatad autot läbi eest, siis peaks roolihoob olema paralleelne alumis õõtshoovaga, liikudes ei tohi tema nurk õõtshoova suhtes oluliselt muutuda. Seadistada saab kinnituspunktide liigutamisega distantspukside abil.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 03.10.2005 17:21

:shock: Keeruline jutt mis jooksutas juhtmed kokku.
Kas kuidagi puust ja punasemalt ei saaks seletada.

Vb ka valesti kokku pandud, ise esisilda pole kokku pand.
Viimati muutis Wakim, 03.10.2005 17:23, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 03.10.2005 17:22

Ja kui veel hästi täpselt vaadata siis selleks, et bumpsteering 0 oleks peaks ka ülemine õõts olema paralleelne alumisega ja sama pikk jne jne ... ühesõnaga peaks eest vaadates olema esimene õõtsade komplekt ja nende kinnitused moodustama rööpküliku (vastas-küljed paralleelsed ja ühepikkused), milles roolivarras on omakorda paralleelselt alumise (ja ka ülemise) õõtsaga.

Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 359
Liitunud: 21.06.2005 08:47
Asukoht: talin

Postitus Postitas ranno » 03.10.2005 17:23

Loe autoga kaasasolnud manuali ja seal peaks see bumpsteeringu vea parandamine arvatavasti kirjas olema. Seda peaks saama üsna minimaalseks viia. Seadistamise kohta hetkel parim materjal mu meelest on: http://www.modelcar.ee/rcch/ ja kindlasti leiad internetist kaevates tippvõistlejate seadistulehti... noh siuksed lehed kus nad kirjeldavad, mis rajatingimused on ja mis seadistusi nad kasutanud on, nagu vedrude jäikused, kasutatud amordiõlid, rataste kaldenurgad, kasutatud spurgearid jne... uuri...

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 03.10.2005 17:24

Lühidalt, sileda maa peal sõites ei tohiks bumpsteering sind küll puude poole kiskuda:P Vähemalt mitte nii palju kui sul masin õietu koos on.
Lihtne küsimus: roolivarras kinnitub sul roolilati alumise või ülemise poole külge?

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 03.10.2005 17:35

Nüüd hakkan ma juba aru saama küll, milles asi ja viga.

Tomkar'i küsimusele jään vastuse võlgu, kuna auto eemal minust.Ja hetkel juppideks ka, Ootan millal asterix juppe saadab :)

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 03.10.2005 18:37

Sellel pildil on umbes keskel näha kuidas rooli varras kinnitub rooli lati alumise poole külge ja ega ta teisele poole eriti mahugi. Samuti peavad roolivarda otsad savagel osutama ette poole.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 03.10.2005 18:47

Vot nii mul oli jah, hetkel atuo lahti, aga paraleelne asi ei old. Aga kuda ma seda timmin, paraleelseks?

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 03.10.2005 18:52

paned selle poole kruvide vahele distantspuksid (mutrid, seibid, mida iganes) mida vaja tõsta on
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 03.10.2005 18:54

Selge, ükskord kui kokkupanema hakkan siis uurin vaatan.

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 03.10.2005 18:54

Sellelt pildilt on näha, et ka ratta poolel peab olema rooli varras kinnitatud alla poole (pildil on masin tagurpidi asendis).

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 03.10.2005 18:57

Vot nüüd täpselt ei mälet aga vist mul seal ei oltki allpool.

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 03.10.2005 18:58

Hea kui viga leitud.

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 03.10.2005 19:19

veab võsa poole? kas sul veavad mõlemad rattad koos võsa poole, seda saab puldist otseks keerata.. enne kui teaduslikumalt sildade geomeetriasse süveneda.

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 03.10.2005 19:26

Ei no seda ma tean et puldist saab, ja saab ka servo peal hammastes rooli värki reguleerida, asi oli lihtsalt selles, et rattad hoidsid liiga lahku üks rohkem kui teine. Ja reguleermisest ei saand ma aru.

antia
Postitusi: 1114
Liitunud: 29.07.2005 14:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antia » 03.10.2005 19:29

.. siis pead ikka süvenema :)

Kasutaja avatar
Wakim
Postitusi: 415
Liitunud: 30.08.2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas Wakim » 03.10.2005 19:44

Peab jah.

Tomkar: oligi selle viga, käisin vaatasin järgi.Loodan et homme saan oma juppide paki kätte ja hakkan asjaga tegelema.

Vasta