Vesijahutus Elektrimootorile
Vesijahutus Elektrimootorile
eBays peaks seda kraami juba palju liikvel olema
Kas keegi kohalikest on kah seda süsteemi katsetanud?
Kas keegi kohalikest on kah seda süsteemi katsetanud?
- Grim Reaper
- Postitusi: 1209
- Liitunud: 02.12.2006 00:45
Paatidel nii nitro kui eleketrimootori puhul on vesijahutus kasutusel. Pole vaja ka eraldi veepumpa, veesurve saadakse propelleri juurest. Paatidel ju kere täielikult hermeetiliseks tehtud ja mootori ainus jahutus ongi vesi.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
- Grim Reaper
- Postitusi: 1209
- Liitunud: 02.12.2006 00:45
tekib ainult üks küsimus...
Milleks?
Milleks?
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
- Grim Reaper
- Postitusi: 1209
- Liitunud: 02.12.2006 00:45
Kui mootoril pole õlitust siis on temp tõusmine ainuke asi mis annab märku, et asi on hapu. Võta see ära ja jääd igavesti mõistatama miks su mootor suri...
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Vesijahutuse ainus mõte on minu meelest siis, kui pole võimalik mootorile õhuvoolu juhtida või siis on vaja mootor võimalikult kompaktseks saada. Vesijahutus annab võimaluse soojus mujale juhtida ja radiaator mujale, sobivamasse kohta, paigutada.
Kui nüüd nitro peale mõelda, siis oleks teoorias võimalik vesijahutuse puhul mootori temperatuur konstantsemana hoida! Seda siis nii, et vastavalt mootori temperatuurile automaatselt muuta jahutusvedeliku voolamise kiirust ja seeläbi kontrollida ka mootori temperatuuri. Käivitades mootori ei töötaks jahtusvedeliku pump ja mootor saavutaks kiirelt töötemperatuuri, siis hakkaks pump tööle, et hoida soovitud temperatuuri.
Kokkuvõttes oleks nitro puhul veel üks asi, mis võiks katki minna või korrektselt mitte töötada.
Kui nüüd nitro peale mõelda, siis oleks teoorias võimalik vesijahutuse puhul mootori temperatuur konstantsemana hoida! Seda siis nii, et vastavalt mootori temperatuurile automaatselt muuta jahutusvedeliku voolamise kiirust ja seeläbi kontrollida ka mootori temperatuuri. Käivitades mootori ei töötaks jahtusvedeliku pump ja mootor saavutaks kiirelt töötemperatuuri, siis hakkaks pump tööle, et hoida soovitud temperatuuri.
Kokkuvõttes oleks nitro puhul veel üks asi, mis võiks katki minna või korrektselt mitte töötada.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
- eerikkarts
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 24.01.2006 21:59
Vesijahutus elektrimootorile on täiesti mõte seal ei ole eriti midagi reguleerida eriti brushlesse. Üldiselet selliste voolude juures mis brushless autod arendavad temperatuur tõuseb lineaarselt kuni ülekuumenemiseni ja magnetid kaotavad oma magnetjõud. Seega kui tahad pikemalt sõita pead ka paremini mootorit jahutama
- Grim Reaper
- Postitusi: 1209
- Liitunud: 02.12.2006 00:45
-
- Postitusi: 892
- Liitunud: 22.09.2005 13:01
Elektrimootori kuumenemine on otseselt seotud tema kasuteguri ja võimsusega. Seega mingi mootori ebaloomulik ülekuumenemine võib tuleneda ainult kolmest asjast : väga suur koormus mootoril, väike kasutegur või halb jahutus.
Harjadega mootori puhul on ehk harjad kulunud või kollektor must? Brushless mootori puhul on veelgi lihtsam - mootori ülekuumenemine sõltub reeglina AINULT liiga suurest koormusest ja sealjuures halvast jahutusest.
Harjadega mootori puhul on ehk harjad kulunud või kollektor must? Brushless mootori puhul on veelgi lihtsam - mootori ülekuumenemine sõltub reeglina AINULT liiga suurest koormusest ja sealjuures halvast jahutusest.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
To sum it up:
Kui tunned et sul on vesijahutuseks vajadus, siis:
a) sa sõidad paadiga
b) su autol on midagi väga valesti tehtud
Kui tunned et sul on vesijahutuseks vajadus, siis:
a) sa sõidad paadiga
b) su autol on midagi väga valesti tehtud
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
- eerikkarts
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 24.01.2006 21:59
- Grim Reaper
- Postitusi: 1209
- Liitunud: 02.12.2006 00:45
Khm... sa ju ei ole eriti onroadi sõitnud, eksole See, mida need mootorid saavad oma n.ö. "normaalse" kasutuse juures, ongi LIIGA SUUR KOORMUS. Kuubis. Ka brushlessid. Kui keskmine tarbitav võimsus on ~300W (4200 mAh akud tühjaks 6 minutiga, tegelikkuses veel kiiremini) ja kasutegur _keskmiselt_ ütleme 70% (me ei sõida kogu aeg max efficiency alas, see on pidev stop'n'go), siis sellel pisikesel mootoril eralduv soojus on 90W! Need asjad lähevad kuumaks, usu mind, ja see ei ole mitte hea.lauri kirjutas:Elektrimootori kuumenemine on otseselt seotud tema kasuteguri ja võimsusega. Seega mingi mootori ebaloomulik ülekuumenemine võib tuleneda ainult kolmest asjast : väga suur koormus mootoril, väike kasutegur või halb jahutus.
Harjadega mootori puhul on ehk harjad kulunud või kollektor must? Brushless mootori puhul on veelgi lihtsam - mootori ülekuumenemine sõltub reeglina AINULT liiga suurest koormusest ja sealjuures halvast jahutusest.
Ainus asi, mis elektriauto juures on veel sitem, kui suur kuumus, on vesi. Ma arvan, et see on üks oluline põhjus, miks vesijahutust MITTE kasutada, lisaks kaalule.
Küll aga kasutatakse õhkjahutusradikaid koos nende külge permanentselt installeeritud ventikatega, nagu nt. see:
http://www.rcmart.com/catalog/product_i ... s_id=22935
ja mootoreid jahutatakse enne sõitu Peltier' elementidega:
http://rc-mushroom.com/product_info.php ... ts_id=9904
Vee asemel võime ju kasutada mõnd elektrit mitte juhtivat, ning korrodeerumist mitte soodustavat vedeliku.ollo kirjutas: Ainus asi, mis elektriauto juures on veel sitem, kui suur kuumus, on vesi. Ma arvan, et see on üks oluline põhjus, miks vesijahutust MITTE kasutada, lisaks kaalule.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
Üks üsna efektiivne ja kiire mootori jahutusvahend on nn "air duster" ehk suruõhu(tegelikult gaasi) pudel. Eks neid on erinevaid, kuid see, mille kohta kindlalt tean, on müügil hobikeskuses. (võimalik osta ka Hansab-ist)
Kui keerata pudel tagurpidi ja pideva surtsuna lasta, tõmbab sekundiga mootori jäässe. ettevaatust näppudega, kui käsi ette jääb, on tegemist tõsise külmakahjustusega. Kuidas kuri külm kuumale mootorile mõjub, seda ei oska öelda.
Kui keerata pudel tagurpidi ja pideva surtsuna lasta, tõmbab sekundiga mootori jäässe. ettevaatust näppudega, kui käsi ette jääb, on tegemist tõsise külmakahjustusega. Kuidas kuri külm kuumale mootorile mõjub, seda ei oska öelda.
Jooksed rajal autoga kaasa ja jahutad mootorit ? See võib isegi päris koom ollaIndrek_s kirjutas:Üks üsna efektiivne ja kiire mootori jahutusvahend on nn "air duster" ehk suruõhu(tegelikult gaasi) pudel. Eks neid on erinevaid, kuid see, mille kohta kindlalt tean, on müügil hobikeskuses. (võimalik osta ka Hansab-ist)
Kui keerata pudel tagurpidi ja pideva surtsuna lasta, tõmbab sekundiga mootori jäässe. ettevaatust näppudega, kui käsi ette jääb, on tegemist tõsise külmakahjustusega. Kuidas kuri külm kuumale mootorile mõjub, seda ei oska öelda.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
jah jah.kpihus kirjutas:Jooksed rajal autoga kaasa ja jahutad mootorit ? See võib isegi päris koom ollaIndrek_s kirjutas:Üks üsna efektiivne ja kiire mootori jahutusvahend on nn "air duster" ehk suruõhu(tegelikult gaasi) pudel. Eks neid on erinevaid, kuid see, mille kohta kindlalt tean, on müügil hobikeskuses. (võimalik osta ka Hansab-ist)
Kui keerata pudel tagurpidi ja pideva surtsuna lasta, tõmbab sekundiga mootori jäässe. ettevaatust näppudega, kui käsi ette jääb, on tegemist tõsise külmakahjustusega. Kuidas kuri külm kuumale mootorile mõjub, seda ei oska öelda.
tegelikult pidasin silmas enne sõitu ja sõitude vahel...muidu ei jõua mootor maha jahtuda nii kiiresti.
- Grim Reaper
- Postitusi: 1209
- Liitunud: 02.12.2006 00:45
Mootori jahutus on olemas küll.Grim Reaper kirjutas:see esimene link mis anti mootori jahutuse kohta paistab t2itsa norm olevat.... AGA .... kuda ma selle peaks mini-z awd peale istutama ??? ruumi ju pole selle jaoks .... v6i siis lihtsalt costum made ventika peale installima
Ventika peab ise peale aretama. Väikeseid ventikaid saab oomipood/tevalo-st väga soodsa hinnaga
- Grim Reaper
- Postitusi: 1209
- Liitunud: 02.12.2006 00:45
need vesijahutusega pocetbiked on teise mootorigatikut6mme kirjutas:ma ei tea kuidas rc peal on, aga igatahes pocetbikedel on nii, et vesijahutusega on 3x kiirem
ma ei ole aru saanud millest see tuleb, mootor peaks enamvähem sama suur olema, aga nii see on, et vesijahutusega on palju kiirem kui õhljahutusega
- Grim Reaper
- Postitusi: 1209
- Liitunud: 02.12.2006 00:45