Vesijahutus Elektrimootorile

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta
Kasutaja avatar
Indrek_s
Postitusi: 252
Liitunud: 05.10.2006 08:43
Asukoht: Tallinn

Vesijahutus Elektrimootorile

Postitus Postitas Indrek_s » 04.03.2007 02:14

eBays peaks seda kraami juba palju liikvel olema
Kas keegi kohalikest on kah seda süsteemi katsetanud?

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 04.03.2007 11:24

Paatidel kasutatakse :)

BTW see lahendus on võimalik ka nitro mootoritele, sest paadi nitro mootorid on kah vee särgiga.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 04.03.2007 12:09

palju umbes sihuke asi maxta v6ib ??? kas seda ka mini-z peale saab aretada ??

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 04.03.2007 12:41

Paatidel nii nitro kui eleketrimootori puhul on vesijahutus kasutusel. Pole vaja ka eraldi veepumpa, veesurve saadakse propelleri juurest. Paatidel ju kere täielikult hermeetiliseks tehtud ja mootori ainus jahutus ongi vesi.

PiltPilt
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 04.03.2007 13:15

kui see aretada nitro autodele .... on selline asi ka v6istlustel lubatud ??

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 04.03.2007 13:27

tekib ainult üks küsimus...
Milleks?
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 04.03.2007 13:29

kui seadistus on vale (ei oska seadistada :D ) et siis see p22staks vb :D

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 04.03.2007 13:30

Kui mootoril pole õlitust siis on temp tõusmine ainuke asi mis annab märku, et asi on hapu. Võta see ära ja jääd igavesti mõistatama miks su mootor suri...
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 04.03.2007 13:41

:lol: :lol:

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 04.03.2007 15:20

Vesijahutuse ainus mõte on minu meelest siis, kui pole võimalik mootorile õhuvoolu juhtida või siis on vaja mootor võimalikult kompaktseks saada. Vesijahutus annab võimaluse soojus mujale juhtida ja radiaator mujale, sobivamasse kohta, paigutada.

Kui nüüd nitro peale mõelda, siis oleks teoorias võimalik vesijahutuse puhul mootori temperatuur konstantsemana hoida! Seda siis nii, et vastavalt mootori temperatuurile automaatselt muuta jahutusvedeliku voolamise kiirust ja seeläbi kontrollida ka mootori temperatuuri. Käivitades mootori ei töötaks jahtusvedeliku pump ja mootor saavutaks kiirelt töötemperatuuri, siis hakkaks pump tööle, et hoida soovitud temperatuuri.

Kokkuvõttes oleks nitro puhul veel üks asi, mis võiks katki minna või korrektselt mitte töötada.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 04.03.2007 16:35

Vesijahutus elektrimootorile on täiesti mõte seal ei ole eriti midagi reguleerida eriti brushlesse. Üldiselet selliste voolude juures mis brushless autod arendavad temperatuur tõuseb lineaarselt kuni ülekuumenemiseni ja magnetid kaotavad oma magnetjõud. Seega kui tahad pikemalt sõita pead ka paremini mootorit jahutama

Kasutaja avatar
kaval
Postitusi: 1221
Liitunud: 12.02.2006 21:38
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas kaval » 04.03.2007 17:18

eesti kevadise ilmaga on off-road mudelitel vesijahutus sunniviisiliselt peal :wink:
allar 562 91 000
Savage25sl/LRP ; Venom VMX-450,
ULL ON RÄÄKINUD !!!

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 04.03.2007 18:29

vaatasin et need pildid mis siin on on see vesijahutus m6eldud rohkem 1/10 v6i 1/8 on road masinatele .... ei tia kas selliseid ka mini-z'le myyakse v6i tehakse ??

motokrosser
Postitusi: 892
Liitunud: 22.09.2005 13:01

Postitus Postitas motokrosser » 04.03.2007 21:05

Ega ilmselt ei teha.Ja ilmselt sull asi ei ole ikkagi jahutuses.Ilmsest on sul midagi muud metsas.

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 04.03.2007 22:09

Elektrimootori kuumenemine on otseselt seotud tema kasuteguri ja võimsusega. Seega mingi mootori ebaloomulik ülekuumenemine võib tuleneda ainult kolmest asjast : väga suur koormus mootoril, väike kasutegur või halb jahutus.

Harjadega mootori puhul on ehk harjad kulunud või kollektor must? Brushless mootori puhul on veelgi lihtsam - mootori ülekuumenemine sõltub reeglina AINULT liiga suurest koormusest ja sealjuures halvast jahutusest.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 04.03.2007 23:04

To sum it up:

Kui tunned et sul on vesijahutuseks vajadus, siis:

a) sa sõidad paadiga
b) su autol on midagi väga valesti tehtud :)
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
eerikkarts
Postitusi: 1005
Liitunud: 24.01.2006 21:59

Postitus Postitas eerikkarts » 04.03.2007 23:32

Igaüks vaatab oma mätta otsast!
Rando raiub oma Lauri oma
Nitroautodel vesijahutust vist ei tulegi ainult elektriautodele on see teema aktuaalne.

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 04.03.2007 23:33

egas midagi :D rando .... teeme mingi s6idu kp v6i np ja siis vaata ise yle kas on midagi viltu v6i mitte .... or is it normal ?? :lol: :lol:

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 05.03.2007 10:23

lauri kirjutas:Elektrimootori kuumenemine on otseselt seotud tema kasuteguri ja võimsusega. Seega mingi mootori ebaloomulik ülekuumenemine võib tuleneda ainult kolmest asjast : väga suur koormus mootoril, väike kasutegur või halb jahutus.

Harjadega mootori puhul on ehk harjad kulunud või kollektor must? Brushless mootori puhul on veelgi lihtsam - mootori ülekuumenemine sõltub reeglina AINULT liiga suurest koormusest ja sealjuures halvast jahutusest.
Khm... sa ju ei ole eriti onroadi sõitnud, eksole :P See, mida need mootorid saavad oma n.ö. "normaalse" kasutuse juures, ongi LIIGA SUUR KOORMUS. Kuubis. Ka brushlessid. Kui keskmine tarbitav võimsus on ~300W (4200 mAh akud tühjaks 6 minutiga, tegelikkuses veel kiiremini) ja kasutegur _keskmiselt_ ütleme 70% (me ei sõida kogu aeg max efficiency alas, see on pidev stop'n'go), siis sellel pisikesel mootoril eralduv soojus on 90W! Need asjad lähevad kuumaks, usu mind, ja see ei ole mitte hea.

Ainus asi, mis elektriauto juures on veel sitem, kui suur kuumus, on vesi. Ma arvan, et see on üks oluline põhjus, miks vesijahutust MITTE kasutada, lisaks kaalule.
Küll aga kasutatakse õhkjahutusradikaid koos nende külge permanentselt installeeritud ventikatega, nagu nt. see:
http://www.rcmart.com/catalog/product_i ... s_id=22935
ja mootoreid jahutatakse enne sõitu Peltier' elementidega:
http://rc-mushroom.com/product_info.php ... ts_id=9904

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 05.03.2007 10:44

ollo kirjutas: Ainus asi, mis elektriauto juures on veel sitem, kui suur kuumus, on vesi. Ma arvan, et see on üks oluline põhjus, miks vesijahutust MITTE kasutada, lisaks kaalule.
Vee asemel võime ju kasutada mõnd elektrit mitte juhtivat, ning korrodeerumist mitte soodustavat vedeliku.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
Indrek_s
Postitusi: 252
Liitunud: 05.10.2006 08:43
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_s » 05.03.2007 10:45

Üks üsna efektiivne ja kiire mootori jahutusvahend on nn "air duster" ehk suruõhu(tegelikult gaasi) pudel. Eks neid on erinevaid, kuid see, mille kohta kindlalt tean, on müügil hobikeskuses. (võimalik osta ka Hansab-ist)
Kui keerata pudel tagurpidi ja pideva surtsuna lasta, tõmbab sekundiga mootori jäässe. ettevaatust näppudega, kui käsi ette jääb, on tegemist tõsise külmakahjustusega. Kuidas kuri külm kuumale mootorile mõjub, seda ei oska öelda.

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 05.03.2007 10:56

Indrek_s kirjutas:Üks üsna efektiivne ja kiire mootori jahutusvahend on nn "air duster" ehk suruõhu(tegelikult gaasi) pudel. Eks neid on erinevaid, kuid see, mille kohta kindlalt tean, on müügil hobikeskuses. (võimalik osta ka Hansab-ist)
Kui keerata pudel tagurpidi ja pideva surtsuna lasta, tõmbab sekundiga mootori jäässe. ettevaatust näppudega, kui käsi ette jääb, on tegemist tõsise külmakahjustusega. Kuidas kuri külm kuumale mootorile mõjub, seda ei oska öelda.
Jooksed rajal autoga kaasa ja jahutad mootorit ? See võib isegi päris koom olla ;)
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
Indrek_s
Postitusi: 252
Liitunud: 05.10.2006 08:43
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_s » 05.03.2007 11:20

kpihus kirjutas:
Indrek_s kirjutas:Üks üsna efektiivne ja kiire mootori jahutusvahend on nn "air duster" ehk suruõhu(tegelikult gaasi) pudel. Eks neid on erinevaid, kuid see, mille kohta kindlalt tean, on müügil hobikeskuses. (võimalik osta ka Hansab-ist)
Kui keerata pudel tagurpidi ja pideva surtsuna lasta, tõmbab sekundiga mootori jäässe. ettevaatust näppudega, kui käsi ette jääb, on tegemist tõsise külmakahjustusega. Kuidas kuri külm kuumale mootorile mõjub, seda ei oska öelda.
Jooksed rajal autoga kaasa ja jahutad mootorit ? See võib isegi päris koom olla ;)
8) jah jah.

tegelikult pidasin silmas enne sõitu ja sõitude vahel...muidu ei jõua mootor maha jahtuda nii kiiresti.

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 05.03.2007 11:45

see esimene link mis anti mootori jahutuse kohta paistab t2itsa norm olevat.... AGA .... kuda ma selle peaks mini-z awd peale istutama ??? :lol: :lol: ruumi ju pole selle jaoks .... v6i siis lihtsalt costum made ventika peale installima

Kasutaja avatar
Indrek_s
Postitusi: 252
Liitunud: 05.10.2006 08:43
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_s » 05.03.2007 12:34

Grim Reaper kirjutas:see esimene link mis anti mootori jahutuse kohta paistab t2itsa norm olevat.... AGA .... kuda ma selle peaks mini-z awd peale istutama ??? :lol: :lol: ruumi ju pole selle jaoks .... v6i siis lihtsalt costum made ventika peale installima
Mootori jahutus on olemas küll.
Pilt

Ventika peab ise peale aretama. Väikeseid ventikaid saab oomipood/tevalo-st väga soodsa hinnaga

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 05.03.2007 12:40

seda m6tlesingi et ostan mingi ventika ja aretan ise peale .... ei tia kas leiab mingi ultra 6hukese :D selle alu heat shink peaks ka 2ra rebima

tikut6mme
Postitusi: 64
Liitunud: 22.12.2006 22:14

Postitus Postitas tikut6mme » 05.03.2007 16:08

ma ei tea kuidas rc peal on, aga igatahes pocetbikedel on nii, et vesijahutusega on 3x kiirem :wink:
ma ei ole aru saanud millest see tuleb, mootor peaks enamvähem sama suur olema, aga nii see on, et vesijahutusega on palju kiirem kui õhljahutusega :wink:

matu
Postitusi: 106
Liitunud: 19.10.2006 19:26

Postitus Postitas matu » 05.03.2007 16:13

tikut6mme kirjutas:ma ei tea kuidas rc peal on, aga igatahes pocetbikedel on nii, et vesijahutusega on 3x kiirem :wink:
ma ei ole aru saanud millest see tuleb, mootor peaks enamvähem sama suur olema, aga nii see on, et vesijahutusega on palju kiirem kui õhljahutusega :wink:
:D need vesijahutusega pocetbiked on teise mootoriga

Kasutaja avatar
Grim Reaper
Postitusi: 1209
Liitunud: 02.12.2006 00:45

Postitus Postitas Grim Reaper » 05.03.2007 18:00

arvan et teema k2ib ikkagi rc yle mitte pocketbike kohta .... ja neil on ka 3+x suurem moto kui rc ja suurem CC

tikut6mme
Postitusi: 64
Liitunud: 22.12.2006 22:14

Postitus Postitas tikut6mme » 05.03.2007 20:48

a ei ole poole suurem, cc on õhkjahutusel 49 ja vesijahutusel 30 kui mälu ei peta :wink:
kw on jah vesijahutusel kergelt suurem, mingi 4 oli vist, vb 5
õhkjahutusel 3

Kasutaja avatar
tomkar
hpi.ee
Postitusi: 2917
Liitunud: 10.06.2005 12:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tomkar » 05.03.2007 21:01

tikut6mme kirjutas:a ei ole poole suurem, cc on õhkjahutusel 49 ja vesijahutusel 30 kui mälu ei peta :wink:
kw on jah vesijahutusel kergelt suurem, mingi 4 oli vist, vb 5
õhkjahutusel 3
OT lõpetada... :!: :evil:
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB

tikut6mme
Postitusi: 64
Liitunud: 22.12.2006 22:14

Postitus Postitas tikut6mme » 05.03.2007 21:26

ok, sry! :cry:

Vasta