küsimus NiMH akudest
küsimus NiMH akudest
Kas tuleks ise koostatud akupakk siis parem kui näiteks see LRP 4200 mah valmis akupakk http://www.hpi.ee/?lang=est&m1=1&m2=37&tk=26&prod=20
Muidu elementidest ise koostada tuleks ju poole kallim ja saaks vist max 3800 mah. Käisin ka firmas kus akupakke koostavad seal arvas, et see 4200 mah ei vasta tõele, seal pakuti panasonic elementidega 3600 mah ja läheks maksma üle 1000 eeku.
Muidu elementidest ise koostada tuleks ju poole kallim ja saaks vist max 3800 mah. Käisin ka firmas kus akupakke koostavad seal arvas, et see 4200 mah ei vasta tõele, seal pakuti panasonic elementidega 3600 mah ja läheks maksma üle 1000 eeku.
- eerikkarts
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 24.01.2006 21:59
Aku mahtuvused vastavad küll tõele, lihtsalt laias tarbes ei ole suurt üle 3800mah akusid. Arvan see LRP võib hea olla küll. Mu teada kasutavad nad Intelecti purke. Ma pigem kahtleksin nendes akudes mis sulle koostatakse, sest ei tea mis sisetakistusega on ja see tähendab et tühjakslaadimise vool mida nad välja suudaksid and on suht olematu Sport mudelile. LRP aku mõeldud siiski ennekõige hobile ja eeldatavasti ka sport mudelitele.
Sa ära käi igasugustes lambifirmades, mis elus ainult akutrellidele akusid teinud on... veel vähem tasub neil seal midagi teha lasta
Lisaks sellele, et hinnad on kõrged, koostavad nad akupakke punktkeevitusega, mis on küll teoorias lõpp äge ja akusid ei kahjusta, aga selliseid voolusid kohe kindlasti läbi ei lase, nagu mudelirakendustes vaja on.
Mudeliakud peavad olema joodetud, mitte keevitatud. Kahjuks on ka enamus mudelifirmade pakutavaid odavaid stickpakke keevitatud, kuigi on ka erandeid, siis on tavaliselt eraldi ära märgitud, et tegu on joodetud stick pakiga (soldered stick pack). Konkreetse LRP paki kohta ma ei tea ja ei viitsi sinu eest LRP veebist otsida ka.
Lisaks joode vs. keevitus erinevusele on ise koostatud pakkidel veel mõned positiivsed omadused:
- enamasti tehakse neid sobitatud (matched) purkidest, ehk aku kõik purgid on sarnase mahtuvusega, mille tõttu pakk toimib koos paremini, saab täis ühel ajal ja tühjaks ühel ajal. Vähemalt esialgu... pikemas perspektiivis see kaob nagunii, sest purgid muutuvad aja jooksul.
- ise tehtud pakid on tüüpiliselt külg-külje kõrval (side-by-side), mis võimaldab neid lihtsamalt purgikaupa tühjaks laadida, näiteks sellise vidinaga, mis omakorda pikendab paki kasulikku eluiga. Lisaks istuvad külg-külje kõrval pakid autol selleks tehtud põhjaplaadi avadesse, mis aitab auto raskuskeset madalamale viia.
BTW, tänapäevased parimad NiMH akud on 4600 mAh. Reaalselt ka (vähemalt uuena).
Panasonicu viimane korralik aku oli muide 1700mAh NiCd ja see oli ~10 aastat tagasi. Peale seda on nad ainult pa$ka tootnud.
PS. kui sa täna tahad hakata võistlusautole akusid ostma, siis midagi peala LiPo ei soovitaks osta nagunii... kui lihtsalt hobi korras kärutamiseks, siis osta suvaline odav pakk, kui ära sureb, viska minema (loomulikult kasutatud akude kogumispunkti, mitte lihtsalt prügikasti) ja osta uus.
Lisaks sellele, et hinnad on kõrged, koostavad nad akupakke punktkeevitusega, mis on küll teoorias lõpp äge ja akusid ei kahjusta, aga selliseid voolusid kohe kindlasti läbi ei lase, nagu mudelirakendustes vaja on.
Mudeliakud peavad olema joodetud, mitte keevitatud. Kahjuks on ka enamus mudelifirmade pakutavaid odavaid stickpakke keevitatud, kuigi on ka erandeid, siis on tavaliselt eraldi ära märgitud, et tegu on joodetud stick pakiga (soldered stick pack). Konkreetse LRP paki kohta ma ei tea ja ei viitsi sinu eest LRP veebist otsida ka.
Lisaks joode vs. keevitus erinevusele on ise koostatud pakkidel veel mõned positiivsed omadused:
- enamasti tehakse neid sobitatud (matched) purkidest, ehk aku kõik purgid on sarnase mahtuvusega, mille tõttu pakk toimib koos paremini, saab täis ühel ajal ja tühjaks ühel ajal. Vähemalt esialgu... pikemas perspektiivis see kaob nagunii, sest purgid muutuvad aja jooksul.
- ise tehtud pakid on tüüpiliselt külg-külje kõrval (side-by-side), mis võimaldab neid lihtsamalt purgikaupa tühjaks laadida, näiteks sellise vidinaga, mis omakorda pikendab paki kasulikku eluiga. Lisaks istuvad külg-külje kõrval pakid autol selleks tehtud põhjaplaadi avadesse, mis aitab auto raskuskeset madalamale viia.
BTW, tänapäevased parimad NiMH akud on 4600 mAh. Reaalselt ka (vähemalt uuena).
Panasonicu viimane korralik aku oli muide 1700mAh NiCd ja see oli ~10 aastat tagasi. Peale seda on nad ainult pa$ka tootnud.
PS. kui sa täna tahad hakata võistlusautole akusid ostma, siis midagi peala LiPo ei soovitaks osta nagunii... kui lihtsalt hobi korras kärutamiseks, siis osta suvaline odav pakk, kui ära sureb, viska minema (loomulikult kasutatud akude kogumispunkti, mitte lihtsalt prügikasti) ja osta uus.
Mehed olid eBayst ja mujalt suutnud ~500-kr eest kuskil 3200-3800mAh 2S 7.4V kõvakestas LiPo akusid tellida Tunnustatud brändi aku mahtuvusega 5000mAh maksab kuskil 90-130$. Kui LiPo ohutusnõuded selgeks teed, siis on kokkuvõttes muretum ja odavam, kui NiMH-iga jamamine. Ollo käest saad ka turvalisemaks laadimiseks tehtud lipo-sacki ehk tulekindla kotikese paarisaja krooni est.
http://rc-mushroom.com/product_info.php ... s_id=15806
http://rc-mushroom.com/product_info.php ... s_id=15868
http://rc-mushroom.com/product_info.php ... s_id=15243
LiPo puhul pead muidugi veenduma, et regulaator LiPo aku puhul oskab õigel ajal shut-down teha, et aku liiga tühjaks ei saaks (jäädavalt rikneks). Tegelikult on olemas ka erali LiPo kaitsed, mis sama asja teevad. Minu puhul pole kumbagi - lihtsalt ei tarbi täislaetud akut üle 10-minuti mis garanteerib, et see tühjaks ei saa.
http://rc-mushroom.com/product_info.php ... s_id=15806
http://rc-mushroom.com/product_info.php ... s_id=15868
http://rc-mushroom.com/product_info.php ... s_id=15243
LiPo puhul pead muidugi veenduma, et regulaator LiPo aku puhul oskab õigel ajal shut-down teha, et aku liiga tühjaks ei saaks (jäädavalt rikneks). Tegelikult on olemas ka erali LiPo kaitsed, mis sama asja teevad. Minu puhul pole kumbagi - lihtsalt ei tarbi täislaetud akut üle 10-minuti mis garanteerib, et see tühjaks ei saa.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
See vist õige küll ja LiPo akudest ei teadnud nad seal midagi.ollo kirjutas:Sa ära käi igasugustes lambifirmades, mis elus ainult akutrellidele akusid teinud on... veel vähem tasub neil seal midagi teha lasta
Tänud. Tuleb siis kasutada neid nimh akupakke või LiPo peale üle minna.
Aga siiski võimalus veel teha NiMH AA 2700 akudest 6х6 paraleelselt (st. 12 elementi kokku) kas siis tuleks 5400 mah akupakk mis oleks juba äkki võrdväärne LiPo akule. Kuskil netis oli selliselt koostatud akupakk kah.
Aga siis kas selliselt koostatud 6х6 paraleelselt akupakki saab laadida. Näiteks auto akusi parleelselt laadida ei saa.
Halb idee ning kindlasti poleks ta lipoga võrdväärne.max t4 kirjutas:Aga siiski võimalus veel teha NiMH AA 2700 akudest 6х6 paraleelselt (st. 12 elementi kokku) kas siis tuleks 5400 mah akupakk mis oleks juba äkki võrdväärne LiPo akule. Kuskil netis oli selliselt koostatud akupakk kah.
Halb selle pärast, et AA akude C-rate on madal (ma pole kuskil näinud kuid aku konstrui viitab sellele - pikk ja peenike). Ta ei annaks tugevat voolu välja.
HPI, HotBodies, EDIT, LRP, 456MB
Ning lisaks on ühes massiühikus NiXX akus vähem energiat. Lipo massi energia suhe on isegi kuni 3-4 korda parem.tomkar kirjutas:Halb idee ning kindlasti poleks ta lipoga võrdväärne.max t4 kirjutas:Aga siiski võimalus veel teha NiMH AA 2700 akudest 6х6 paraleelselt (st. 12 elementi kokku) kas siis tuleks 5400 mah akupakk mis oleks juba äkki võrdväärne LiPo akule. Kuskil netis oli selliselt koostatud akupakk kah.
Halb selle pärast, et AA akude C-rate on madal (ma pole kuskil näinud kuid aku konstrui viitab sellele - pikk ja peenike). Ta ei annaks tugevat voolu välja.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]
- eerikkarts
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 24.01.2006 21:59
Aku tähtsaim parameeter on välja andev vool e C rate nagu nimetatakse. Standart akud suudavad välja anda 10C voolu ehk siis kümnekordset voolu aku mahtuvusest praktikas aga vähem, näit 3800mAh aku suudab välja anda 38A. Hobis enamus akusid peaksid suutelised rohkem kui 10c voolu välja andma ja tipp akud sedagi veel rohkem 100A+, sest nende sisetakistus on nii madalaks viidud.
Ma kunagi küünlatoitele ostsin 4500mah'ise aku TEVALOST selline suur jurakas, aga kõige naljakam et ta ei suutnud külmemat küünalt üles kütta. Mis siis ikka seatsin sammud hobipoodi ja 3500mah'ine aku küttis küünlad üles hetkega. Ja see küünlasüüde vist siiamaani elus.
Kokku joodetes AA akusid ei saavuta sa kindla peale selle võimsuse. Need annavad su mudelil mõtetut puuksu välja särtsu asemel
Mida rohkem purke seda rohkem metalli sul lisakaaluks, seda rohkem tõenäosust et mingisugune purkidest on vigane või nõrk. Ja pealegi tuleb sul kallim kui osta norm LiPo võ NiMh
Mata idee maha.
Ma kunagi küünlatoitele ostsin 4500mah'ise aku TEVALOST selline suur jurakas, aga kõige naljakam et ta ei suutnud külmemat küünalt üles kütta. Mis siis ikka seatsin sammud hobipoodi ja 3500mah'ine aku küttis küünlad üles hetkega. Ja see küünlasüüde vist siiamaani elus.
Kokku joodetes AA akusid ei saavuta sa kindla peale selle võimsuse. Need annavad su mudelil mõtetut puuksu välja särtsu asemel
Mida rohkem purke seda rohkem metalli sul lisakaaluks, seda rohkem tõenäosust et mingisugune purkidest on vigane või nõrk. Ja pealegi tuleb sul kallim kui osta norm LiPo võ NiMh
Mata idee maha.
Jalgratas on juba leiutatud. Ja toodetakse. Ja saab osta.
Üle 1000 eegu eest saab Eestist 5000+ mAh Lipo akusid osta. Täitsa poeletist valmis kujul. Renovaarist (ma arvan, et sa käisid Tondi akupoes) võib saatja ja vastuvõtja akusid osta, lisaks kõigele muule mudrule, aga ära ühtegi jõuakut neil küll koostada lase.
Ja tegelt ka LiPo on olevik, NiMH ja NiCd on aegunud tehnoloogiad.
Üle 1000 eegu eest saab Eestist 5000+ mAh Lipo akusid osta. Täitsa poeletist valmis kujul. Renovaarist (ma arvan, et sa käisid Tondi akupoes) võib saatja ja vastuvõtja akusid osta, lisaks kõigele muule mudrule, aga ära ühtegi jõuakut neil küll koostada lase.
Ja tegelt ka LiPo on olevik, NiMH ja NiCd on aegunud tehnoloogiad.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Balti MV võitja 2007;2009.
saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events
Renovaaris on tegelikult A123 akud olemas, kuid müüjad seda ise ei pruugi teada Lisaks ka Pb-akusid, mõningad üllatavalt hea hinnaga. Muud ei tasu sealt otsida.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
-
- Postitusi: 892
- Liitunud: 22.09.2005 13:01