Õpime kiiresti sõitma ehk mis on tähtis

Siin kategoorias leiad erinevaid lihtsamaid ja keerulisemaid nippe ja artikleid kuidas oma mudelit paremaks putitada.
Vasta
Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Õpime kiiresti sõitma ehk mis on tähtis

Postitus Postitas lauri » 07.12.2008 17:36

Väike ülevaade mingi suvalise USA võistluse lõpptulemustest. Tähelepanuväärne on "error" tulp ehk siis parim ja keskmise ringiaja vahe. Sisuliselt võib paramusjärjekorra ka selle "error" väärtuse järgi ritta panna. See näitab väga hästi, et stabiilne sõit on kõige a ja o.

Kes mõtleb sellele "error" väärtusele hea eestikeelse termini välja, on tubli :wink:

Pilt

parima ja keskmise ringiaja suhte kaudu saab ka päris kergelt mõistetava "õnnestumise protsendi" ehk siis näiteks:
parim ring 10.000s
keskmine ring 10.378s
õnnestumise protsent 96,36%

Ehk siis üks asi, mida tasub vaadata, arvutada ja arvesse võtta trennis ja võistlustel. Võistluste finaalsõitude esimene ring tuleb tavaliselt välja jätta, sest starditakse häälemärgi peale.

Arutelu sel teemal RCTech foorumis - tasub lugeda.

Käverile sai juba mainitud, et ta võiks selle kuidagi kavalalt treening-tarkvara sisse kirjutada. Mingid absurd ringiajad peab muidugu suutma välja noppida.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Umx
Postitusi: 22
Liitunud: 29.05.2007 07:53
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Umx » 07.12.2008 19:48

Meil kunagi matemaatika-õpetaja ütles (seda küll kalkulaatoril mõnel puhul ilmuva sõna "error" peale):

"Error tähendab "lollakas!""
[url=http://sg01.atlascopco.com/SGSite/default_prod.asp?cookie%5Ftest=1]Tehnikamüüja[/url]

Kasutaja avatar
saarlane
Postitusi: 128
Liitunud: 13.04.2008 19:37

Postitus Postitas saarlane » 07.12.2008 20:24

Päris kõvad teooriad teil.
errori kohta võiks öelda äkki hälve? Mingist otsast nagu läheb teemasse.

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 07.12.2008 20:45

Lauri - et mismõttes nüüd siis? See tabel ongi ju errori järgi sorditud, tegelikku lõppkohta näitab viimane tulp. OK, esimesed 2 tüüpi on küll samad, aga ülejäänud järjestus on ju ikka erinev. Errori järgi eespool olevad tüübid on küll oma finaalides suhteliselt eesotsas olnud, see on ka loogish. Aga võitmiseks on vaja sõita ikka kiiresti ja stabiilselt.

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 07.12.2008 20:58

See on sorditud jah "errori" järgi ja võistluse tulemused tagumis(t)es tulbas. Loomulikult pole nii, et kellel väiksem "error", see võidab. Üdini aeglane ja väikese "erroriga" mees ongi stabiilselt aeglane :wink: Kuid kui tulemusi nii analüüsida, siis on seos tulemusel ja "erroril" väga tugev.

Olen ise nii VRC kui meie kohalikke modi ja stock tulemusi nii võrrelnud. Mõtlesin seda ideed lihtsalt teistega ka jagada. Ehk on kellelegi kasu.

Tasub seda RCTech foorumi teemat lugeda. Ma ei hakanud kõiki ideid siin eesti keeles ümber rääkima.

Kui sõitjad süüdistavad mootorit, autot või jumal teab mida selles, et ollakse aeglased, siis tuleks kõigepealt just seda "errorit" uurida! Ehk siis kui su "error" on suur võrreldes teistega, tuleks esmajärjekorras sõituoskust/stabiilsust suurendada! Kui sinu "error" on suhtliselt väike, siis võib põhjust tehnikast otsida või tuleks lihtsalt kiiremini sõita.

Loomulikult on stabiilselt kiire mees stabiilselt aeglasemast mehest kokkuvõttes eespool.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

motokrosser
Postitusi: 892
Liitunud: 22.09.2005 13:01

Postitus Postitas motokrosser » 07.12.2008 22:00

Krt, pealkirja lugedes lootsin ma, et siin müüakse puldi sisse väikseid hiinlasi. :(

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 07.12.2008 22:48

motokrosser kirjutas:Krt, pealkirja lugedes lootsin ma, et siin müüakse puldi sisse väikseid hiinlasi. :(
väikest hiinlast pole vaja, nanobot aitab ka.

error siinkontekstis == hälve ?
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 07.12.2008 22:54

Hälve on kõrvalekalle mingi suuruse keskmisest, standardsest või normaalsest väärtusest.

Sobib. Eks järgmistel võistlustel näeb, millise hälbega võidetakse :lol:
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

ollo
Postitusi: 1613
Liitunud: 27.07.2005 14:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ollo » 08.12.2008 09:13

Seos stabiilsuse ja kiiruse vahel on jah vägagi olemas. Selles on tegelikult ka point, miks tuleks auto seadistada selliseks, et temaga on hea rahulik sõita, kuigi parim ringiaeg võib tulla teravama seadega parem. Ühest või mõnest kiirest ringist pole kasu, kui igal kolmandal ringil oled katusel või risti rajal. Mida parem on juht, seda teravam võib auto olla.
Viimase võistluse finaalide TS-10 parim "error" oli Ristol viimases finaalis 1.007, TM-10 Priidul 0.823. Alla selle meie võistlustel eriti lihtsalt ei tule ka... kuigi võiks ju.

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 08.12.2008 10:02

lauri kirjutas: Sobib. Eks järgmistel võistlustel näeb, millise hälbega võidetakse :lol:
Et siis järgmisel võistlusel näeb millised hälvikud võidavad ?

:twisted:

no hard feelings
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
JazZ
Fast Hobbies
Postitusi: 1104
Liitunud: 10.06.2005 13:23
Asukoht: Pärnu
Has thanked: 9 korda
Been thanked: 1 kord
Kontakt:

Postitus Postitas JazZ » 08.12.2008 11:16

Mina ei tea enam kas ma tahangi võita... (mitte et mul lootust oleks)
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 08.12.2008 13:21

Kel hälve kõige väiksem, sel käsi kõige täpsem!
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
M&M
RC-EST
Postitusi: 411
Liitunud: 17.06.2005 08:25
Asukoht: Pärnu mnt 40.km suure puu juurest paremale
Kontakt:

Postitus Postitas M&M » 08.12.2008 15:39

Error=aveg lap-fast lap, ehk siis tundub see error olema stabiilsus ise mille järgi too tabeli pingerida on koostatud.
Esimese mehe sõit on olnud küllaltki stabiilne al´a 0,216 sekundit on olnud ringide vahed.
Xray XT8/Cobra/MAMBA
SANWA M11

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 08.12.2008 21:27

M&M kirjutas: ehk siis tundub see error olema stabiilsus
tee või tina, aga hälve kõlas paremini.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 08.12.2008 22:23

stabiilsus võiks olla sama asi protsentuaalsel kujul - näiteks 95% stabiilsus (avg ja best lap suhe väljendatuna protsentides)

error ehk best lap ja avg lap vahe - hälve sobib hästi :wink:
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 10.12.2008 15:09

võiks skaala järgi kah mingi tabel olla. Nimelt huvitab, kas suurema skaala mudeliga on kergem sõita?
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

Kasutaja avatar
asterix
hpi.ee
Postitusi: 1383
Liitunud: 10.06.2005 13:11
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas asterix » 10.12.2008 15:11

küsimus ei ole skaalas vaid kui 'hälvik' sa oled, nimetaksin pigem kui stabiilne sa oled :)
[ HPI | HotBodies | Edit | LRP | FUTABA | Mugen| Sanwa]
---------------------------
http://www.hpi.ee/
http://www.hpi.ee/gallery/
Mugen MBX-5T prospec with Ninja JX21-B01 / Futaba 4PK | Align Trex500 / Futaba 7C 2.4

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 10.12.2008 15:28

ma olen vägagi hälvik, sest harrastan mudelismi....samas suht stabiine (hälvik)....siiski kohati labiilne....aga mind huvitas hoopis muu(loe veel mu eelmine post - ei hakka kordama). Sisetunne ütleb, et suurema skaalaga on kergem sõita?
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

Kasutaja avatar
lauri
pistik.com
Postitusi: 2612
Liitunud: 10.04.2006 20:40
Kontakt:

Postitus Postitas lauri » 10.12.2008 17:32

Eks võta ja arvuta. Excelis või Calcis tabel teha ja kopi-peist andmed sisse. Kui eesti suure skaala offrõudereid vaadata, siis nemad on tõenäoliselt kõige suurema hälbega üldse :lol:

Ega seda hälbe arvutamist leiva peale määrida ei kannata. Ehk siis üritame nüüd ikkagi mõista, mida see hälbe number iseloomustab ja milleks see hea on. Tegu pole oomiseadusega, mis alati hea on ;)
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]

Kasutaja avatar
RandoM
Postitusi: 4203
Liitunud: 23.08.2005 21:47
Kontakt:

Postitus Postitas RandoM » 11.12.2008 10:13

Põhimõtteliselt detailidesse süvenema ei hakka aga viimati kui sõitsin oli nii:
Võidab see kes on esimesena finišis.

Ja isegi maailma parima tulpdiagrammi tegemine ei too tagasi 6,9 sekundilist kaotust.
"Võidusõidu autol käivad võidusõidu tükid"

Balti MV võitja 2007;2009.

saue HOBIzone
droonipood.ee
random videos from random events

Kasutaja avatar
Zebra1188
Postitusi: 1246
Liitunud: 07.10.2006 10:05
Asukoht: Keila
Kontakt:

Postitus Postitas Zebra1188 » 11.12.2008 10:35

:D jutt jumala õige Rando. Muu ei loe...
HB Cyclone D4
HB Cyclone TC

HPI & Hotbodies Team
---------------------------
Never knock on Death's door: ring the bell and run away! Death really hates that!

h6bekuul
Postitusi: 461
Liitunud: 02.07.2007 09:39
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas h6bekuul » 11.12.2008 10:42

eksite kodanikud_targutajad!
võidab hoopis keegi teine...
http://www.hot.ee/h6bekuul/
_________________________

Kasutaja avatar
kpihus
Postitusi: 1396
Liitunud: 04.04.2006 09:34
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus » 11.12.2008 10:46

RandoM kirjutas:Põhimõtteliselt detailidesse süvenema ei hakka aga viimati kui sõitsin oli nii:
Võidab see kes on esimesena finišis.

Ja isegi maailma parima tulpdiagrammi tegemine ei too tagasi 6,9 sekundilist kaotust.
ei kaotust tagasi ei too, aga vähemalt saab süü millegi kaela veeretada. Ega siis süü ei saa ju ometi õhku rippima jääda.
[url=http://www.geopeitus.ee/?p=200][img]http://www.geopeitus.ee/ug/gpnupp.gif[/img][/url]

Vasta