Silma jäi et mõningate hülside väljalaske ülemine serv on kaarja kujuga, näiteks selline STS 0,21 mootori hüls:
http://www.twf8.ws/new/tech/engine/sts/ ... db-029.jpg
Mõne hülsi puhul on üleval keskel suisa järsk sisselõige. Milleks selline kuju on vajalik? Kas reaalses elus on selline kuju tõesti vajalik? See et kogu port on suunatud allapoole, sellest saan aru aga kaarja kuju mõtekusest mitte.
Uitmõte: Mida kõrgemal on väljalaske ülemine serv, seda vähem on madalate pöörete puhul momenti. Et saada ühtlasemat momendi jaotust?
EDIT: Laiendan küsimust. Kas kõikide portide alumine serv peab olema kolvi pinnaga tasa alumises asendis? Mu toorikutel on kõikide portide alumine serv kolvi pinnast ca 0,5mm kõrgemal.
Miks on väljalaskepordi ülemine serv kaarja kujuga?
Tänud vastuse eest!
1. Krt. allapoole suunatud väljalaskeporti on näpuvahel jube niru teha. kuidagi ei saa hinnata kas ülemine serv on hülsi sisepinnal õigel kõrgusel. Risti oleks lihtsam metalli närida. Mis juhtub kui väljalaskeport ei ole suunatud mitte kergelt alla, vaid oleks risti? Sellel ei tohiks vist väga põhimõttelist negatiivset mõju olla? Samas väljalasekanali ülemine pind on mootoriplokis ka allapoole suunatud.
2. Aga igal juhul selline olukord nagu siin fotol näha, vajaks lisaks timingu muutmisele ka mõningast pordi alumise pinna töötlemist?
Mida Sa mõttelise teljega silmas pidasid?frank40 kirjutas:portide alumised servad kas on tasa või pigem allapoole olenevalt kanali asukohast, mõttelise telje suhtes.
1. Krt. allapoole suunatud väljalaskeporti on näpuvahel jube niru teha. kuidagi ei saa hinnata kas ülemine serv on hülsi sisepinnal õigel kõrgusel. Risti oleks lihtsam metalli närida. Mis juhtub kui väljalaskeport ei ole suunatud mitte kergelt alla, vaid oleks risti? Sellel ei tohiks vist väga põhimõttelist negatiivset mõju olla? Samas väljalasekanali ülemine pind on mootoriplokis ka allapoole suunatud.
2. Aga igal juhul selline olukord nagu siin fotol näha, vajaks lisaks timingu muutmisele ka mõningast pordi alumise pinna töötlemist?