1. leht 1-st

Pikalt seisnud mootori käivitamine

Postitatud: 13.03.2015 12:05
Postitas martinto
Tere,

Läbi juhuse tahte sain omale nitro mootoriga auto, täpsemalt Kyosho DST. Seoses sellega oleksid mõned küsimused ja loodetavasti saan siit abi :)
Lugu järgnev, mudel ja kütus on pikalt seisnud, umbes aasta garaazis. Kas on mingi võimalus, et poolik kanister kütust on selle ajaga "pahaks" läinud? Käima ma autot igaljuhul ei saanud.
Alguses proovisin karburaatori seadeid muutmata, kuna nii ta enne seismajäämist sõitis, ei midagi. Lõpuks otsisin välja manuali ja tegin karburaatorile nö. factory reseti(HSN ja LSN suletud asendist 2,5 pööret välja) aga ikkagi auto ei käivitunud. Proovisin ka teisi küünlaid, mis kaasa sain. Üks küünal on täiesti uus. Mul on mõistus otsas, mida edasi teha :?:


Asukoht Tallinn

Re: Pikalt seisnud mootori käivitamine

Postitatud: 13.03.2015 16:03
Postitas R0mm
1. kas küülatoide toimib? Näpuvahel peab küünla niit heledalt hõõguma hakkama kui toide talel otsa suruda.
2. kas küünal toimib? Test samamoodi nagu küülatoite test. Uus küünal on muidugi kõige parem, aga võib ka juhtuda, et uus on kohe tuksis.
3. kas mootor õhku saab? Teisisõnu see koht kuhu käib õhufilter peab olema vaba õhuvooluga.
4. kas kütus jõuab karburaatorisse? Seda näeb reeglina läbi kütusevooliku.
5. kas paak on terve ja kork peab õhku? Mootori töötamine tekitab paaki rõhu, mis suurub kütust mootorisse. Kui käivitamisel kütus torus ei liigu, siis on kas paak või voolikud katki. Rõhk paaki tuleb läbi summuti, seega käivitamise hetkel võib näpu summuti ette panna, siis läheb kõik tekkinud rõhk paaki. See aitab lihtsalt kütuse mööda voolikut karburaatorini, käima mootorit ei saa kui näpp summuti ees on.

Kui need punktid on kontrollitud ja korras, siis on kas mootor tuksis või kütus paha. Nitromootor on nii lihtne, et mingit erilist muud võimalust pole miks ta käima ei lähe.

Kütusega on nii, et kui ta on seisnud aastaotsa niiskes külmas garaažis, siis on ta ilmselt omadega õhtal, kuna kanistrisse kondenseerub vett ja metanool imeb endasse meeleldi vett. Metanool on kütuse põhikomponent. Veega saastunud kütusega pole mõtet enam mootorit tappa.

Võimalik ka see, et mootor on lihtsalt nii kulunud, et ei tahagi enam käia kusagile.

Re: Pikalt seisnud mootori käivitamine

Postitatud: 13.03.2015 16:53
Postitas martinto
Tänud kiire vastuse eest :P
1. Näpuvahel küünlatoide toimib ja niit hõõgub. Toite mõlemad akud laetud ja katsetasin mõlema akuga.
2. Küünla niit hõõgub, uuel märksa heledamalt, kui kasutatud küünaldel.
3. Peale vaadates ei näinud probleemi, miks ei peaks õhk mootorisse jõudma. Filtri element on korralik ja puhas. Tagavaraks veel üks uus.
4;5. Kütus jõuab mootorini. Võtsin vooliku karburaatori küljest lahti ja tõmbasin nööri, näpp summuti ees. Voolikust hakkas kütust tulema ja panin tagasi karburaatori külge. Näpp summuti ette ja tõmbasin nöörist veel 4-5 korda. Vabastasin summuti, küünlale toide peale ja kiired ning konkreetsed nööritõmbed, aga ei käivitunud. Ja nii mitu korda järjest väikeste pausidega.

Mootori liigse kulumise ma hetkel välistaks, sest mudel on rohkem seisnud, kui sõitnud. Visuaalselt korralik ja puhas, kere terve, rehvid kulumata, põhja all vähene kulumine. Tõenäoliselt ongi temaga läbi aetud sellest 5l kütusest pool ja ülejäänud poole sain ma kaasa. Kardan, et see on ikkagi halvaks läinud. Konkreetselt vett ma seal sees ei suutnud märgata, aga ehk on võimeline mõni komponent aja pikku ära aurama vms? :roll:

Re: Pikalt seisnud mootori käivitamine

Postitatud: 21.03.2015 17:42
Postitas martinto
Nii, asi on veidike edasi arenenud. Ostsin värske kütuse ja sain mootori tööle, kuid asjal on väike "aga"
Mootor läheb tööle ainult siis, kui olen süstlaga kütust otse silindrisse lasknud...
Küsimus, kas karburaatori seaded on totaalselt valed või ei jõua kütus karburaatorist edasi? Ehk siis karburaator on umbes?

Vaheküsimus, kas Tallinnas on koht, kust oleks võimalik reguleer seibe osta? Neid millega on võimalik reguleerida siduri kella kaugust hoorattast. Tundub, et sidur on liiga "tihe" ja kell ei pöörle vabalt vaid käib kergelt vastu hooratast.

Re: Pikalt seisnud mootori käivitamine

Postitatud: 21.03.2015 20:14
Postitas R0mm
Aga kas ka jääb käima? Kui jääb, siis peab ikka paagist midagi juurde ka tulema.

Re: Pikalt seisnud mootori käivitamine

Postitatud: 21.03.2015 21:13
Postitas martinto
Ei jää, käib ainult selle kütuse jagu, mis ma silindrisse lasin, max 5 sekundit.
Lõpuks ei viitsinud ma küünalt edasi-tagasi kruttida, et kütet lisada vaid võtsin filtri elemendi eest ja lasin kütet karburaatorisse. Ka nii läheb auto tööle...

Re: Pikalt seisnud mootori käivitamine

Postitatud: 22.03.2015 08:09
Postitas heiks
Paagi kork äkki ei pea öhku?vöi puudub Seat tihend?äkki midagi sellist kuna tuntuu et puudub vaakuna systeemis

Re: Pikalt seisnud mootori käivitamine

Postitatud: 23.03.2015 10:35
Postitas martinto
Paak on tihe, korgi all on O-tihend olemas ja korralik. Tegin paagile igasuguseid imemis ja puhumis katseid, korgi vahelt õhku ei leki.

Re: Pikalt seisnud mootori käivitamine

Postitatud: 15.05.2015 20:15
Postitas hamsun
Käivitasin hiljuti samamoodi pikalt seisnud HPI Firestormi 10t-d. Karpa düüsirkuvid peaksid olemas karpa tasandiga ühel levelil. Eriti see madalate või siis tühikäigu põõrete oma. Jamasin päris kaua kuni mootor tööle jäi... kuigi pöörde pisut kõrgevõitu. Sumpast pritsis kütet välja ka... kuidagi imelik tundus...

Re: Pikalt seisnud mootori käivitamine

Postitatud: 17.05.2015 10:59
Postitas OnuEnn
hamsun kirjutas:Käivitasin hiljuti samamoodi pikalt seisnud HPI Firestormi 10t-d. Karpa düüsirkuvid peaksid olemas karpa tasandiga ühel levelil. Eriti see madalate või siis tühikäigu põõrete oma. Jamasin päris kaua kuni mootor tööle jäi... kuigi pöörde pisut kõrgevõitu. Sumpast pritsis kütet välja ka... kuidagi imelik tundus...
HPI nullseaded on hoopis teised, kui Kyosho'l
Ehk on sellest abi:
https://www.youtube.com/watch?v=awayxs4jrMQ