Kodukootud hõljuk
Kodukootud hõljuk
Tegin selle teema enda hõljuki projekti tutvustamiseks, ning selleks, et jooksvalt selle konstrueerimise kõrvalt nõu küsida.
Tegemist on siis üldse kõige esimese kaugjuhitava mudeliga mille tõttu on juba eos mitu küsimärki õhku rippuma jäänud. Ostsin paar kuud tagasi endale ühe 6-kanalise vastuvõtja/saatja, millest saabki hõljuki juhtpult. Varsti peaksin kätte saama ka vastuvõtja jaoks mõeldud 4,8V akupaki. Kuna tegemist on niivõrd eksootilise "juhtseadmega", mis töötab 4,8-6V peal, muudab see kogu tegemise minu, kui algaja jaoks, suht keeruliseks. Tegelikult nüüd, pärast selle ostmist, kahetsen, et kohe mõnd uut seadet ei ostnud. Oleks kõik lihtne ja mugav.
Saatja on vanemat tüüpi Graupner X-412, 35Mhz. Vastuvõtja samuti Graupner R700.
Hõljuki jaoks kasutan järgmisi osasid (hiljem lisandub muidugi midagi juurde):
1 servo
1 väiksem Ikaruse harjadega tõstemootor (uus), 7,4V
1 suurem Ikaruse harjadega tõukemootor (uus), 7,4V
1 kiirusregu, BEC 35A
1 akupakk vastuvõtja jaoks: 4,8V (vist 400mAh)
Hilje ostan juurde:
tulede süsteem
1 LiPo 7,4V akupakk
Nagu näha, siis kasutan originaal Ikaruse Dragstair hõljuki mootoreid ja propellereid. Minu hetkeprobleem seisneb selles, et ma ei tea, kuidas lahendada ära võimsama voolutarbega mootorite toitmine? Ei tahaks neid mootoreid ega ka vastuvõtjat läbi põletada.
Ise mõtlesin, et teen nii, nagu siin joonisel (Graupneri originaalmanuaalist): http://fotoalbum.ee/photos/priito/81123927/
Kasutaksin mootorite jaoks eraldi 7,4V LiPo akut, sest siis oleks vastuvõtja ülekoormamine välistatud. Originaalhõljuk kasutab just 7,4V-se LiPo pinget nende mootorite jaoks. Kiirusregut läheb vaja ainult tõukemootori jaoks. Tõstemootori käivitamine võiks olla kohene ja pidev - lüliti alt äkki?
Ka see skeem oleks võimalik: http://fotoalbum.ee/photos/priito/81123925/
Oskab keegi mulle nõu anda, kuidas nendest komponentidest ilma konfliktideta masin kokku saada? Kuidas asju ühendada? Väiksema (tõste) mootori toite pean ju samuti võtma selle 4,8V seest, sest tahan seda ikka puldist sisse/välja lülitada?
Kas kiirusregu toide tohib olla üldse 7,4V LiPo? See ju samuti vanemat tüüpi ja varem kasutatud ilmselt max 6V-ga.
Samuti huvitab mind kas näiteks Tartu Akadeemia tänava mudelipoes erinevaid ühendusjuhtmeid, vahelüliteid jm vajalikku kohapeal saadaval on? Hetkel on mul juhtmetega nii, et neid lihtsalt pole
Kas see http://fotoalbum.ee/photos/priito/81123923 kiirusregu küljes olev väike must lüliti on mõeldud selle sisse ja väljalülitamiseks?
Targemad pead - andke nõu
Tegemist on siis üldse kõige esimese kaugjuhitava mudeliga mille tõttu on juba eos mitu küsimärki õhku rippuma jäänud. Ostsin paar kuud tagasi endale ühe 6-kanalise vastuvõtja/saatja, millest saabki hõljuki juhtpult. Varsti peaksin kätte saama ka vastuvõtja jaoks mõeldud 4,8V akupaki. Kuna tegemist on niivõrd eksootilise "juhtseadmega", mis töötab 4,8-6V peal, muudab see kogu tegemise minu, kui algaja jaoks, suht keeruliseks. Tegelikult nüüd, pärast selle ostmist, kahetsen, et kohe mõnd uut seadet ei ostnud. Oleks kõik lihtne ja mugav.
Saatja on vanemat tüüpi Graupner X-412, 35Mhz. Vastuvõtja samuti Graupner R700.
Hõljuki jaoks kasutan järgmisi osasid (hiljem lisandub muidugi midagi juurde):
1 servo
1 väiksem Ikaruse harjadega tõstemootor (uus), 7,4V
1 suurem Ikaruse harjadega tõukemootor (uus), 7,4V
1 kiirusregu, BEC 35A
1 akupakk vastuvõtja jaoks: 4,8V (vist 400mAh)
Hilje ostan juurde:
tulede süsteem
1 LiPo 7,4V akupakk
Nagu näha, siis kasutan originaal Ikaruse Dragstair hõljuki mootoreid ja propellereid. Minu hetkeprobleem seisneb selles, et ma ei tea, kuidas lahendada ära võimsama voolutarbega mootorite toitmine? Ei tahaks neid mootoreid ega ka vastuvõtjat läbi põletada.
Ise mõtlesin, et teen nii, nagu siin joonisel (Graupneri originaalmanuaalist): http://fotoalbum.ee/photos/priito/81123927/
Kasutaksin mootorite jaoks eraldi 7,4V LiPo akut, sest siis oleks vastuvõtja ülekoormamine välistatud. Originaalhõljuk kasutab just 7,4V-se LiPo pinget nende mootorite jaoks. Kiirusregut läheb vaja ainult tõukemootori jaoks. Tõstemootori käivitamine võiks olla kohene ja pidev - lüliti alt äkki?
Ka see skeem oleks võimalik: http://fotoalbum.ee/photos/priito/81123925/
Oskab keegi mulle nõu anda, kuidas nendest komponentidest ilma konfliktideta masin kokku saada? Kuidas asju ühendada? Väiksema (tõste) mootori toite pean ju samuti võtma selle 4,8V seest, sest tahan seda ikka puldist sisse/välja lülitada?
Kas kiirusregu toide tohib olla üldse 7,4V LiPo? See ju samuti vanemat tüüpi ja varem kasutatud ilmselt max 6V-ga.
Samuti huvitab mind kas näiteks Tartu Akadeemia tänava mudelipoes erinevaid ühendusjuhtmeid, vahelüliteid jm vajalikku kohapeal saadaval on? Hetkel on mul juhtmetega nii, et neid lihtsalt pole
Kas see http://fotoalbum.ee/photos/priito/81123923 kiirusregu küljes olev väike must lüliti on mõeldud selle sisse ja väljalülitamiseks?
Targemad pead - andke nõu
Re: Kodukootud hõljuk
Oskab keegi öelda, kas ma üldse võin sellele kiirusregulaatorile (http://www.bruckversand.de/lshop,showde ... egler,.htm)7,4V LiPo akupaki järgi panna? Seal on andmed kirjas, aga ma lihtsalt ei oska neist õiget infot veel välja lugeda
Lühidalt:
7,4V 1300mAh LiPo akupakk - keskel RS 35-04Li 35A kiirusregulaator - 7,4V töötav brushed mootor
Lühidalt:
7,4V 1300mAh LiPo akupakk - keskel RS 35-04Li 35A kiirusregulaator - 7,4V töötav brushed mootor
Re: Kodukootud hõljuk
See regu peaks kannatama kuni 4S lipot, ehk siis tohid küll lipot sellega kasutada.
Ei vastuda kui midagi maha põletad!!
Ei vastuda kui midagi maha põletad!!
[i]Kyosho MP777 WC-E[/i]
Re: Kodukootud hõljuk
ma tellsin regu tallinnast siiri mudelipoest.
http://www.mudelipood.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
40A 2-4lipo ja 6-14 nc/nimh.
maksin kuskil 600KR.
http://www.mudelipood.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
40A 2-4lipo ja 6-14 nc/nimh.
maksin kuskil 600KR.
Re: Kodukootud hõljuk
Hõm hõmm...
Aga kas siis regudega ongi nii, et kui tootja poolt on määratud näiteks ainult Nimh/Nicd akude kasutus KIRJADE järgi, siis LiPo-sid üldse kasutada ei või?
Uuematel on kõigil muidugi kirjas, et lubatud on nii Nimh kui ka LiPo.
Mis siis juhtub, kui ma lükkan regule järgi ühe LiPo aku, kuigi kirjade järgi tohib kasutada ainult 5-9V Nimhi?
Mulle katsetada ei meeldi, kui see läheb iga kord maksma ühe regu hinna.
Aga kas siis regudega ongi nii, et kui tootja poolt on määratud näiteks ainult Nimh/Nicd akude kasutus KIRJADE järgi, siis LiPo-sid üldse kasutada ei või?
Uuematel on kõigil muidugi kirjas, et lubatud on nii Nimh kui ka LiPo.
Mis siis juhtub, kui ma lükkan regule järgi ühe LiPo aku, kuigi kirjade järgi tohib kasutada ainult 5-9V Nimhi?
Mulle katsetada ei meeldi, kui see läheb iga kord maksma ühe regu hinna.
- JazZ
- Fast Hobbies
- Postitusi: 1104
- Liitunud: 10.06.2005 13:23
- Asukoht: Pärnu
- Has thanked: 9 korda
- Been thanked: 1 kord
- Kontakt:
Re: Kodukootud hõljuk
Teoreetiliselt ei tohiks kuni 2S lipot kasutades midagi juhtuda kui kuni 9V on lubatud.
Aga ära katseta kui ei meeldi.
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Aga ära katseta kui ei meeldi.
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Re: Kodukootud hõljuk
Okidoki, panin täna põhisüsteemi esimest korda kokku ja proovisin elektroonikat. Regu ei teinud "sussss" ja töötab väga buenolt.
Samuti panin kokku ka nö prototüüp nr1-he, milleks kulus umbes 10 minutit Proovimiseks lihtsalt.
Proovisin lihtsalt tavalise plastkarbi peal, ilma tõstemootorita, ilma õhkpadjata. Akusid oli hetkel peal 2: üks 4,8V NiCad ja teine 7,4V LiPo.
Sellisel kujul koostatud, värviline ja natuke tasakaalust väljas hõljuk, polnud kiire sõidukina suurem asi..., aga see liikus siiski. Oli liiga raske ilmselgelt. Mingi progress on olemas vähemasti.
Järgmise testmasina koostan juba kergematest materjalidest, kasutan ühte akut ja proovin sellest tõukemootorist maksimumi välja pigistada.
Natuke on kahtlus, et lükkav propeller on liiga väike.. läbimõõt on sellel 9cm.
Videot hetkel üles ei lae- ei hakka sellega end suurde häbisse esialgu tõmbama. Kui lõppversioon valmis saab, siis teen suure kokkuvõtva video, kus on näha kõik etapid. Eesmärk on ikkagi saavutada 50km/h!
Pilt ka sellest sasipuntrast, millega test sai tehtud (mustvalge, et "kirjut" peita):
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 7e2ab2.jpg
Oskab keegi nõu anda, kuidas ma 50km/h kätte saaksin üldse.. Milliseid uuendusi peaks tegema?
Samuti panin kokku ka nö prototüüp nr1-he, milleks kulus umbes 10 minutit Proovimiseks lihtsalt.
Proovisin lihtsalt tavalise plastkarbi peal, ilma tõstemootorita, ilma õhkpadjata. Akusid oli hetkel peal 2: üks 4,8V NiCad ja teine 7,4V LiPo.
Sellisel kujul koostatud, värviline ja natuke tasakaalust väljas hõljuk, polnud kiire sõidukina suurem asi..., aga see liikus siiski. Oli liiga raske ilmselgelt. Mingi progress on olemas vähemasti.
Järgmise testmasina koostan juba kergematest materjalidest, kasutan ühte akut ja proovin sellest tõukemootorist maksimumi välja pigistada.
Natuke on kahtlus, et lükkav propeller on liiga väike.. läbimõõt on sellel 9cm.
Videot hetkel üles ei lae- ei hakka sellega end suurde häbisse esialgu tõmbama. Kui lõppversioon valmis saab, siis teen suure kokkuvõtva video, kus on näha kõik etapid. Eesmärk on ikkagi saavutada 50km/h!
Pilt ka sellest sasipuntrast, millega test sai tehtud (mustvalge, et "kirjut" peita):
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 7e2ab2.jpg
Oskab keegi nõu anda, kuidas ma 50km/h kätte saaksin üldse.. Milliseid uuendusi peaks tegema?
Re: Kodukootud hõljuk
Ma olen nüüd niikaugel, et valmismasina kere on 50% valmis.
Hõljuki kogukaal koos tehnika ja akuga on hetkel 440g, mis mahub enam-vähem piiridesse. Proovin kaablite jm arvelt kogukaalu vähendada vähemalt 400g-le.
Üks küsimus kogenumatele. Mida tähendab õigupoolest, kui kiirusregu andmetes on kirjas BEC Current 5v/1A?
Sellest saan aru, et väljuv vool on 5v, aga mille kohta käib 1A?
Selle regu järgi läheb tavaline brushed 400-ne mootor, mille täpsemaid andmeid mul pole. Minu küsimus on: kas on OK, kui kasutan antud regu ja mootorit koos?
Tegelikult mõtlen juba, et peaks vist lükkava mootori mingi brushlessi otsima, sest lükata on tarvis ikkagi pea pool kilo ja kasutatav propeller on üsna väike..
Hõljuki kogukaal koos tehnika ja akuga on hetkel 440g, mis mahub enam-vähem piiridesse. Proovin kaablite jm arvelt kogukaalu vähendada vähemalt 400g-le.
Üks küsimus kogenumatele. Mida tähendab õigupoolest, kui kiirusregu andmetes on kirjas BEC Current 5v/1A?
Sellest saan aru, et väljuv vool on 5v, aga mille kohta käib 1A?
Selle regu järgi läheb tavaline brushed 400-ne mootor, mille täpsemaid andmeid mul pole. Minu küsimus on: kas on OK, kui kasutan antud regu ja mootorit koos?
Tegelikult mõtlen juba, et peaks vist lükkava mootori mingi brushlessi otsima, sest lükata on tarvis ikkagi pea pool kilo ja kasutatav propeller on üsna väike..
Re: Kodukootud hõljuk
alguse kohta ei oska midagi öelda aga 5V tähendab volti ja 1A tähenab üks amper!!!!!!!
Sul oleks mingi 20A vaja või väiksemat oleneb su mootori suurusest ja kas mootoril on harjad või eiole!
Sul oleks mingi 20A vaja või väiksemat oleneb su mootori suurusest ja kas mootoril on harjad või eiole!
Re: Kodukootud hõljuk
BEC annab voolu ja pinget vastuvõtjale, mis omakorda servodle. 1A iseenesest on üsna vähe ja võib tekkida välise BECi kasutamise vajadus. Samas ei pruugi, sõltub ülejäänud elektroonikast.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
Re: Kodukootud hõljuk
Ampri tähis ise ei olegi mulle võõras, aga just see, mida ta ANTUD kontekstis tähendab. Kas on tegu millegi piiranguga vm.imelik kirjutas:alguse kohta ei oska midagi öelda aga 5V tähendab volti ja 1A tähenab üks amper!!!!!!!
Sul oleks mingi 20A vaja või väiksemat oleneb su mootori suurusest ja kas mootoril on harjad või eiole!
Sellele mootorile, harjadega, läheb järgi 200A forward / 100A backward, bec current 5V/1A, regu. Kas nii on ulmeline? Ma olen lugenud, et mida rohkem, seda turvalisem.
Kogu elektriringi tahangi (peangi tegema) teha nii, et aku (7,2V) küljest tuleb edasi mingi Y-kaabli sarnane moodustis, kust:
1 liin jookseb pingeregulaatorisse / edasi 5V vastuvõtjasse
1 liin jookseb tõukemootori kiirusregusse (200A / 100A)
1 liin jookseb tõstemootori kiirusregusse (35A)
Mõlemal kiirusregulaatoril on olemas BEC-süsteem. Kui ma kasutan ainult ühte akut, kas siis peab mõlemal regul keskmise punase kaabli (see servo kabla moodi juhe) lahti ühendama? Nii tuleb manuaali järgi toimida, kui kasutada kahte akut- ühte vastuvõtja jaoks ja teist elektroonika jaoks.
200A / 100A regu instruktsioonides on kirjas, et "Use only 1 battery!!!", mistõttu kahe aku kasutamine on selgelt välistatud. Polegi plaanis.
Re: Kodukootud hõljuk
Enam vähem alati olgu mingi 5-10A suurem.
Kuna mina eelmine aasta selle pärast kärsatasin oma paadi mootori+regu läbi sest regu oli liiga nõrk ja ostsin uue selle ja ostsin kohe 40A
AGA ALATI OSTA SUUREM!!!!(SUUREM VÕIB OLLA AGA VÄIKSEM MITTE)
Kuna mina eelmine aasta selle pärast kärsatasin oma paadi mootori+regu läbi sest regu oli liiga nõrk ja ostsin uue selle ja ostsin kohe 40A
AGA ALATI OSTA SUUREM!!!!(SUUREM VÕIB OLLA AGA VÄIKSEM MITTE)
Re: Kodukootud hõljuk
Hõljukiga on asi nii kaugel, et jäänud on veel kinnitada õhkpadi ja sättida juhtimistiiba.
Homme saan padja riide õmblusest kätte ja siis selgub kas olen mõõtmised õigesti teinud.
Kui kõik hästi läheb, saan nädala lõpus liikuvat hõljukit presenteerida.
Homme saan padja riide õmblusest kätte ja siis selgub kas olen mõõtmised õigesti teinud.
Kui kõik hästi läheb, saan nädala lõpus liikuvat hõljukit presenteerida.
Re: Kodukootud hõljuk
Täna on projekti arendamises märgata progressi ja tagasiminekut.
Sain õhkpadjale raami tehtud sellest paljukiidetud Decoras müüdavast parketi alusmaterjalist - sobis minu masinale ideaalselt.
Oli plaan kogu kere üle värvida, mille jaoks ostsin kiiresti kuivavat aerosool-akrüülvärvi. Lasin sellega juba pealmise osa üle ja tulemuseks sulas umbes 5-10mm kere pealmisest osast ära... oh mind lolli krt.
On kellelgi ideid, mis tüüpi värviga seda valget vahtplasti annaks värvida? Ei tahaks detaile valgeteks jätta. Nö kapoti tegin kollasest kanakoibade pakendist, aga ka see sulaks akrüüli all ära.
Eile tegin esimese testsõidu, mis näitas ainult positiivseid märke. Võimalik, et 50 km/h polegi nii ulmeline eesmärk.
Selline näeb kere välja pärast värvimise katsetusi (albumis on pilte lisaks).....
Selline nägi kere välja enne värvimist:
Sain õhkpadjale raami tehtud sellest paljukiidetud Decoras müüdavast parketi alusmaterjalist - sobis minu masinale ideaalselt.
Oli plaan kogu kere üle värvida, mille jaoks ostsin kiiresti kuivavat aerosool-akrüülvärvi. Lasin sellega juba pealmise osa üle ja tulemuseks sulas umbes 5-10mm kere pealmisest osast ära... oh mind lolli krt.
On kellelgi ideid, mis tüüpi värviga seda valget vahtplasti annaks värvida? Ei tahaks detaile valgeteks jätta. Nö kapoti tegin kollasest kanakoibade pakendist, aga ka see sulaks akrüüli all ära.
Eile tegin esimese testsõidu, mis näitas ainult positiivseid märke. Võimalik, et 50 km/h polegi nii ulmeline eesmärk.
Selline näeb kere välja pärast värvimise katsetusi (albumis on pilte lisaks).....
Selline nägi kere välja enne värvimist:
Viimati muutis priito, 06.04.2011 23:54, muudetud 1 kord kokku.
Re: Kodukootud hõljuk
Värviks sobiks need hästi. Spetsiaalselt sellisele materjalile:
http://shop.claypitrc.eu/index.php?cPath=22_80_107" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.claypitrc.eu/index.php?cPath=22_80_107" onclick="window.open(this.href);return false;
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
Re: Kodukootud hõljuk
Väga hea, tellisin juba värvi ja muu kraami sealt ära. Oleks kohe teadnud, et sellele materjalile spetsiaalne värv olemas on.R0mm kirjutas:Värviks sobiks need hästi. Spetsiaalselt sellisele materjalile:
http://shop.claypitrc.eu/index.php?cPath=22_80_107" onclick="window.open(this.href);return false;
@ rallikas:
Ma siiski ei riskiks ka väikeste kihtidena akrüüli sinna peale lasta. Põhjaosa on tugevamast polüteleenist, aga pealmised jupid on väga pehmed. Need hakkavad sulama ka väikese kihi all
Re: Kodukootud hõljuk
"Kuumaastik" sai täna õhtul silikooni/tihendiga tasandatud. Pidin päris palju kõrgemat kere osa maha lõikama, millest on veidi kahjugi, sest disain muutus kõvasti. Samuti lisandus nüüd paarkümmend grammi ka kogukaalus juurde.
Homme teen uue värvimise ja loodetavasti saab ülehomme juba uusi testsõite teha - ka õues! Kindlasti ei jää seekordsed testsõidud filmimata.
Kuna veed igal pool tõusevad ja järjest rohkem üle ajavad, on mul kogu projektiga eriti kiire.
Pilt parandatud kerest:
Homme teen uue värvimise ja loodetavasti saab ülehomme juba uusi testsõite teha - ka õues! Kindlasti ei jää seekordsed testsõidud filmimata.
Kuna veed igal pool tõusevad ja järjest rohkem üle ajavad, on mul kogu projektiga eriti kiire.
Pilt parandatud kerest:
Re: Kodukootud hõljuk
Uus värvikord juba peale kantud- seekord valisin Army rohelise.
Õhkpadjaga pole endiselt mingit progressi, sest ma pole sellele õmblejat leidnud. Vaja oleks väga tihedalt kinni õmmelda kaks riidejuppi, aga kõik suuremad õmblemiskohad keelduvad nii väikesest tööst.
Minu küsimus: oskab keegi mulle TARTUS soovitada mõnd õmblemiskoda!? Laseksin korraga teha vähemalt 3 patja tulevikule mõeldes. Äkki on siin foorumis keegi, kes ise õmmelda oskab/saab?
Edit: ja loomulikult ma maksan õmblustööde eest
Õhkpadjaga pole endiselt mingit progressi, sest ma pole sellele õmblejat leidnud. Vaja oleks väga tihedalt kinni õmmelda kaks riidejuppi, aga kõik suuremad õmblemiskohad keelduvad nii väikesest tööst.
Minu küsimus: oskab keegi mulle TARTUS soovitada mõnd õmblemiskoda!? Laseksin korraga teha vähemalt 3 patja tulevikule mõeldes. Äkki on siin foorumis keegi, kes ise õmmelda oskab/saab?
Edit: ja loomulikult ma maksan õmblustööde eest
Re: Kodukootud hõljuk
Uus värv on juba ammu kuiv ja kere valmis. Panin eile õhtul kogu elektroonika masinale peale ja tegin proovi-õhkpadjaga sõidukatseid.
Probleem on selles, et tagumine osa ei täitu piisaval hulgal õhuga.. eesmine osa seevastu täitub üleliia ja näeb välja nagu roheline punnis konn. Selliselt sõitmine on suhteliselt võimatu.
Võtsingi kiirelt kätte ja lõikasin tõsteventikale uue augu - seekord kere keskele. Minu tehtud hõljuki konstruktsioon lihtsalt muul moel ei toimi. Ma ei osanud alguses arvatagi, et tõukeventilaator kaalub nii palju, et vajutab terve tagumise osa alla.
Proovisin aku vertikaalasendist viia horisontaali (kere suhtes), aga ka siis ei olnud raskus eesosale piisav. Loodetavasti kaalub kogu elektroonika ninas olles koos akuga saba üle.
Homme teen uue katse ja siis näeb, kas tõsteventika liigutamisest ka kasu oli.
Probleem on selles, et tagumine osa ei täitu piisaval hulgal õhuga.. eesmine osa seevastu täitub üleliia ja näeb välja nagu roheline punnis konn. Selliselt sõitmine on suhteliselt võimatu.
Võtsingi kiirelt kätte ja lõikasin tõsteventikale uue augu - seekord kere keskele. Minu tehtud hõljuki konstruktsioon lihtsalt muul moel ei toimi. Ma ei osanud alguses arvatagi, et tõukeventilaator kaalub nii palju, et vajutab terve tagumise osa alla.
Proovisin aku vertikaalasendist viia horisontaali (kere suhtes), aga ka siis ei olnud raskus eesosale piisav. Loodetavasti kaalub kogu elektroonika ninas olles koos akuga saba üle.
Homme teen uue katse ja siis näeb, kas tõsteventika liigutamisest ka kasu oli.
Re: Kodukootud hõljuk
Vahepeal jõudsin ümberehituse üle rõõmu tunda, sest sellest oli kasu. Õhkpadi täitus ühtlaselt ja masin tundus stabiilsem ja parem.
Rõõmu polnud siiski kauaks, sest pärast minutit kõrgetel pööretel gaasitamist purunesid selle turbiini mootori kinnitused ja kogu tõukemootori toru muutus kõlbmatuks. Idee MADALAST turbiinilaadsest hõljukist viskasin kohe minema, sest Soomaa veetõus ei lase istuma jääda.
Lammutasin jälle natuke keret, lõikasin servole uue augu. Kasutasin plaani B, ehk masinale sai külge monteeritud suur propeller, nagu seda enamikel hõljukitel kasutatakse. Lisasin ka tugevduseks vardad ja kiirusest nüüd puudust ei tule. Üldilme ja välimus on üsna tavaline.
Nädala lõpus saan ehk külge ka õmmeldud õhkpadja ja lisan kleepsud. Loodan, et kõik õnnestub perfektselt.
Rõõmu polnud siiski kauaks, sest pärast minutit kõrgetel pööretel gaasitamist purunesid selle turbiini mootori kinnitused ja kogu tõukemootori toru muutus kõlbmatuks. Idee MADALAST turbiinilaadsest hõljukist viskasin kohe minema, sest Soomaa veetõus ei lase istuma jääda.
Lammutasin jälle natuke keret, lõikasin servole uue augu. Kasutasin plaani B, ehk masinale sai külge monteeritud suur propeller, nagu seda enamikel hõljukitel kasutatakse. Lisasin ka tugevduseks vardad ja kiirusest nüüd puudust ei tule. Üldilme ja välimus on üsna tavaline.
Nädala lõpus saan ehk külge ka õmmeldud õhkpadja ja lisan kleepsud. Loodan, et kõik õnnestub perfektselt.
Re: Kodukootud hõljuk
Probleemid kõrvaldatud. Masin liigub, keerab ja peab sõidule vastu. Teen täna esimese sõidu õues, proovin kindlasti ka vett.
Nüüd liiguksin selles suunas, kuidas muuta kogukaalu väiksemaks ja sõidukit kiiremaks. Kindlasti oleks tarvis tavalised metallkruvid välja vahetada alumiiniumkruvide vastu. Siit ka küsimus:
millisest mudelipoest tellides saab alumiiniumkruvisid osta?
Nüüd liiguksin selles suunas, kuidas muuta kogukaalu väiksemaks ja sõidukit kiiremaks. Kindlasti oleks tarvis tavalised metallkruvid välja vahetada alumiiniumkruvide vastu. Siit ka küsimus:
millisest mudelipoest tellides saab alumiiniumkruvisid osta?
Re: Kodukootud hõljuk
Esimesed sõidud hõljukiga tehtud. Tundub, et praegusel kujul ei taha ta väga kõva maa peal sõita. Proovisin näiteks betooni peal ja seal sõidab küll, aga kruusa või asfalti peal ääri-veeri.
Vee peal on aga oma sõiduvees. Ilmselt jääbki vee peal sõitmiseks, sest nii ei kulu õhkpadi - pole sellele kulutusi. Jõudsin juba ka 2 korda ülemise poole vee alla keerata. Elektroonika töötab endiselt - õnneks. Esimesel korral juhtus see kuna sõitsin mingi pajuvitsa otsa, mis hõljuki ümber paiskas. Teisel korral oli ilmselt tegu lainete ja tuule koosmõjuga. Kuna ta selline üsna pisike sai, siis on tuule suhtes üsna tundlik. Laineid talub üsna hästi.
Kiirust arendab piisavalt ja jaksab ka väikest kaamerat vedada. Kindlasti vajab õhkpadi veel mõningasi täiendusi, sest praegu on tagumine osa liiga palju "punnis" ja seepärast võibki lihtsasti ümber käia. Keretööd on samuti pooleli. Kui värvimise lõpule saab viidud lisan ka teemakohased kleebised ja peakski valmis olema.
Video: http://youtu.be/awfrhMIrLFE
Vee peal on aga oma sõiduvees. Ilmselt jääbki vee peal sõitmiseks, sest nii ei kulu õhkpadi - pole sellele kulutusi. Jõudsin juba ka 2 korda ülemise poole vee alla keerata. Elektroonika töötab endiselt - õnneks. Esimesel korral juhtus see kuna sõitsin mingi pajuvitsa otsa, mis hõljuki ümber paiskas. Teisel korral oli ilmselt tegu lainete ja tuule koosmõjuga. Kuna ta selline üsna pisike sai, siis on tuule suhtes üsna tundlik. Laineid talub üsna hästi.
Kiirust arendab piisavalt ja jaksab ka väikest kaamerat vedada. Kindlasti vajab õhkpadi veel mõningasi täiendusi, sest praegu on tagumine osa liiga palju "punnis" ja seepärast võibki lihtsasti ümber käia. Keretööd on samuti pooleli. Kui värvimise lõpule saab viidud lisan ka teemakohased kleebised ja peakski valmis olema.
Video: http://youtu.be/awfrhMIrLFE
Re: Kodukootud hõljuk
Mul oleks seda rohelist värvi juurde vaja, aga CalyPit-is on otsas. Kust veel saab, Eestist, kiirelt?R0mm kirjutas:Värviks sobiks need hästi. Spetsiaalselt sellisele materjalile:
http://shop.claypitrc.eu/index.php?cPath=22_80_107" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kodukootud hõljuk
Olen vahepeal hõljukile peale ehitanud brushless süsteemi ja nüüd on masinal minekut veel rohkem. Jõudu jagub! Tagumine osa on tehtud tugevamaks ja kergemaks. Kasutasin ka süsinikkiust plaate, et viimast saavutada.
Täna oli mõnus sõiduilm ja sai päris mitu head minutit just vee peal kihutatud. Sõit lõppes järjekordse "uputamisega", kui masin täiel kiirusel vastu pikki veetaimi põrutas- minu enda viga. Hakkasin rahva ees trikitama
Elektroonika pärast ma väga ei muretse, sest see on juba varem eelmised ujumised üle elanud- elas ka sel korral. Kõik töötab, aga siiski on mure tõukemootori pärast.
Kas brushless mootorid taluvad vett hästi või pean selle lähiajal maha kandma?? Oli vee all umbes 10-15 sekundit. Kas vesi võib mootori hilisemat tööd kuidagi lahjemaks muuta või põhjustada mõnd muud häirivat nähtust?
Kuskilt olen nagu kuulnud, et brushless mootorid sobivad kasutuseks ka vee all.. on see õige jutt?
Masinal oli väike juhtimisviga- hoidis liiga palju vasakule. Kui selle vea välja selgitan ja kõrvaldan, siis teen selle kokkuvõtva video, millest palju vatrand olen.
Täna oli mõnus sõiduilm ja sai päris mitu head minutit just vee peal kihutatud. Sõit lõppes järjekordse "uputamisega", kui masin täiel kiirusel vastu pikki veetaimi põrutas- minu enda viga. Hakkasin rahva ees trikitama
Elektroonika pärast ma väga ei muretse, sest see on juba varem eelmised ujumised üle elanud- elas ka sel korral. Kõik töötab, aga siiski on mure tõukemootori pärast.
Kas brushless mootorid taluvad vett hästi või pean selle lähiajal maha kandma?? Oli vee all umbes 10-15 sekundit. Kas vesi võib mootori hilisemat tööd kuidagi lahjemaks muuta või põhjustada mõnd muud häirivat nähtust?
Kuskilt olen nagu kuulnud, et brushless mootorid sobivad kasutuseks ka vee all.. on see õige jutt?
Masinal oli väike juhtimisviga- hoidis liiga palju vasakule. Kui selle vea välja selgitan ja kõrvaldan, siis teen selle kokkuvõtva video, millest palju vatrand olen.
Re: Kodukootud hõljuk
brushless mootorid taluvad puhast vett,sulanud lumi ja kraanivesi ainult rooste lähevad isegi sensor ei hakanud lollitama puhta veega.mu bl mootor sai kevadel tee peal soola vett ja kooles kohe ära
Re: Kodukootud hõljuk
Kas sul ''kleit'' on on seal all?
See peaks hõljumist parandama. 'vb mingi klammerdajaga külge?
See peaks hõljumist parandama. 'vb mingi klammerdajaga külge?
Firestorm10-t electric conversion.
Castle Creations MambaMax Pro
Castle creations CM36s 5700Kv
Castle Creations MambaMax Pro
Castle creations CM36s 5700Kv