Võistluspäev algab paljudel juhtudel vabatreeninguga, Eestis välditakse sageduskonfliktide tekkimiseks sageduslõkse (või ajagraafikut). Sageduslõksuga on asi lihtne. Paned auto sõiduvalmis, lähed võtad sageduslõksu, ning lähed rajalse sõitma. Kohe kui oled sõitmise lõpetanud viid lõksu tagasi et ka teised saaksid sõita. Sageduslõksu ei jäta puldi külge kui hakkad autot ehitama või muud sellist. Elektroonika testimiseks (isegi kui sõitma ei lähe ja "ainult korraks") võtad ka sageduslõksu, sest kurat seda teab kes selle sagedusega sõita võib ja mis on tagajärjed kasvõi sekundilise häire puhul. Ajagraafiku süsteem meeldib mulle isiklikult rohkem, kuid nõuab mõnevõrra rohkem arvestamist ja neid sekundilisi raadioside proovimisi ei ole nii lihtne teha: süsteem toimib nii et puki kõrval on suur tabel pikkade veergudega kus üleval on iga 10 minuti tagant stardiajad välja kirjutatud. Kui tahad sõitma minna paned sobivsse veergu kirja oma nimetähed/eesime ja sageduse, kui kellaaeg on sobiv (st kui on kirjas 10:10, siis tähendab see ka 10:10, mitte 10:09) lükkad sisse oma saatja ja ronid pukki. Kusjuures enamasti ei tohi oma sõitu kirjutada rohkem kui 2 sõitu ette, või vähemalt on see äärmiselt ebaviisakas.
Põhiline on see et kasutad lõksu ainult ajal kui sul on raadio sees ja raadio on sees ainult siis kui sul on sageduslõks.
Sinu eelsõit teatatatakse ette vähemalt 5 minutit, st siis 2 minutit valmistumiseks ja 3 minutit mootorisoojenduseks.
Eelsõidustart antakse stiilsi: "Aeg käib", mis tähendab võistlejate jaoks et kui te viitsite sisi te võite nüüd natuke sõita ka, mitte et nüüd on vaja 1 sekundi jooksul stardijoon ületada. Võistleja jaoks algab sõit hiljemalt siis kui esimene mees tuleb esimeselt ringilt uuesti üle stardijoone. Ühesõnaga ei pea minema stardist ära 10 kesi puntras, vaid võib ennast vabalt rajale ära jaotada, nii tulevad kõigil paremad tulemused. Ainuke asi millele tähelepanu pead pöörama on see et oleksid enne üle stardijoone sõitnud kui esimene mees uuele ringile tuleb.
Ahjaa, enne eelsõitu tuleb võtta ka sinu autonumbrile vastav transponder, ning kohe peale sõitu tuleb see ka tagastada. (va juhul kui kohtunik on öelnud vastupidist).
Poolfinaalid pannakse paika eelsõitude tulemsute põhjal, kus arvestatakse iga sõitja parimat tulemust ning sõitjad jagatakse A ja B pool/veerandfinaalidesse. A vahefinaalidesse lähevad paaritute kohtadega sõitjad ja B vahefinaalidesse paaris kohtadega sõitjad. Et asi vähe selgem oleks:
1. Juku 5/5:11:02
2. Juhan 5/5:22:02
3. Ants 4/5:00:00
4. Jüri 4/5:21:50
Selle tabeli põhjal lähevad Juku ja Ants A poolfinaali ning Juhan ja Jüri sõidavad B poolfinaale.
Tähelepanu tuleb pöörata ka asjaolule et vahefinaalides ja finaalis võib olla sinu sagedus muu kui see mida oled eelnevalt kasutatud, kindlasti peab selle tabelist üle vaatama.
Finaalides starditakse tavaliselt peasirgelt paarimeetriste vahedega. Stardiprotseduur algab 30 sekundit enne starti, mil stardikohtunik tõstab lipu üles. 15 sekundi peal asub ta horisontaalselt maaga. 10 sekundi peal hakkab lipp aeglaselt langema ning puutub vastu maad, misjärel antakse start HELISIGNAALIGA 5 sekundi jooksul. Lipp ei tõuse. See moment kui lipp puutub vastu maad peab mehaanik auto lahti laskma ning auto peab seisma paigal oma stardikohal.
(vahe)finaali lõppus öeldakse lause stiilis "Aeg täis, sõitke boksi", mis tähendab et sa lõpetad selle ringi, mida sa just see moment sõidad, ning järgmisel ringil sõidad boksi.
Oma mehaanikukohustust lähed täitma kohe peale oma sõitu, ning võtad sisse oma auto numbriga mehaanikukoha (kui mehaanikukohad ei ole nummerdatud siis vaatad, kus sinust kõige rohkem abi võiks olla). Kui sind asendab mõni sõber/tuttav, siis palun ole kindel et ta teab mehaniseerimise põhitõdesid ning kindlasti teavitaege ka peakohtunikku.
Vabandused stiilis: "ma ei saa ju rajal olla, ma pean sõbra autot tankima", ei kõlba kuskile. Sa pead sellisel juhul leidma omale asendusrajamehaaniku või mitte seda autot tankima. rajamehaanikukouhustuse mittetäitmine toob kaasa parima eelsõidutulemuse kustutamise.
Mehaniseerimise põhitõed:
1. Ole õigeagselt (st enne starti) oma mehaanikukohal
2. Ürita võimalikult vähe blokeerida pilootide ülevaadet rajale, vajadusel kükita, või võta kaasa tool (eriti vajalik pikkade finaalide puhul)
3. Mehaanik ei lahku oma postilt, ta ei lähe välja surnud autot boksi viima, vaid tõstab selle rajakõrvale.
4. Autot ringi keerates ei haara ratastest, summutist ega pane oma näppu hooratta vastu, sest need tegevused võivad olla valulikud, ning juhuslik mootori suretamine valel hetkel võib samuti lõpptulemusena valulikuks osutuda

5. Kui auto on katuse peal, gaas põhjas/poole peal, siis tõstab mehaanik käe üles ning kui piloot ei ole hoogu pidurdanud mehaaniku kohalejõudmise ajaks suretab mehaanik auto välja jalaga hoorattast või monsteri puhul on asi keerulisem, kõige kindlam on kütusevoolik küljest ära tõmmata, ent selle leidmine on keeruline ning võib olla valulik kui puutuda mõne liikuva osa vastu. Igaljuhul ei keera mehaanik autot ringi, mis seisab gaas peal.
6. Ole võimalikult tähelepanelik, peale sõitu võib tahta mõni nõrgema närvikavaga piloot sinu peale karjuda, tee siis nii et neid võimalikult vähe oleks.
7. Soovituslik on kasutada tihedalt ümber käe olevaid hea pidamisega materjalist tehtud töökindaid + nad on talvel ka soojemad
8.Peale sõidu lõppu ei lahku mehaanik oma postilt enne kui viimane auto on tema valvatava ala läbinud.
Kui tekib küsimusi/probleeme siis kindlasti küsi, midagi valesti tehes võib tulemus hullem olla.
Märkuseks: Kui enne (vahe)finaali starti (eelsõitudes ei kehti) tekib mingi probleem, siis on ükskõik millisel sõitjal õigus paluda stardi edasilükkamist kuni 10 minutit. See õigus kehtib kuni minut enne sõidu algust. Maksimaalne edasilükkamis aeg on 10 minutit.