laagrid
Re: laagrid
kummitihendiga on tolmukindlam, metalltihend liivakindlam... tegelikult on küsimus valesti püstitatud...eriti kvaliteetsetel ja eksklusiivsetel laagritel on üldse keraamilised kuulid...
ükski kuullaager ei ole püsivahend, nad kõik on kuluvahendid...
Kui laager liigub vabalt ja ilma ragina ja loksuta, siis on kõik hästi, kui on tõrge, siis halvasti...
Osta laager, mida Su mudelimüüja soovitab ja korras.
ükski kuullaager ei ole püsivahend, nad kõik on kuluvahendid...
Kui laager liigub vabalt ja ilma ragina ja loksuta, siis on kõik hästi, kui on tõrge, siis halvasti...
Osta laager, mida Su mudelimüüja soovitab ja korras.
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Re: laagrid
Offroadis kasutatakse reeglina kummikattega laagreid, kuna kummikate hoiab tolmu jms paremini väljas. Onroadis kasutatakse metallkattega laagreid, kuna nende takistus on väiksem ja rajad puhtad ehk tolmu jms eriti ei ole. Sellest tasubki juhinduda.
Laagri _KVALITEETI_ on väga-väga raske hinnata. On olemas näiteks ABEC skaala, mis tegelikult ei näita kvaliteeti vaid tolerantse. Ühtegi kvaliteedi skaalat ega näitajat sisuliselt ei eksisteeri. Reaalsuses ostetakse laagreid brändi järgi, mille puhul ollakse selle kvaliteedis kindlad (kogemuse või soovituste põhjal). Peaks veel seda ka mainima, et mul nö HALVA laagriga tegelikult kogemust pole. Taolist kogemust, et laager puruneb ja saaks selle 100%-liselt halva laagri kvaliteedi süüks ajada...
Kindlasti on vahed olemas, kuid selge ülevaate saamiseks pead ikka päris palju sõitma, et mingite järeldusteni jõuda!
Laagri _KVALITEETI_ on väga-väga raske hinnata. On olemas näiteks ABEC skaala, mis tegelikult ei näita kvaliteeti vaid tolerantse. Ühtegi kvaliteedi skaalat ega näitajat sisuliselt ei eksisteeri. Reaalsuses ostetakse laagreid brändi järgi, mille puhul ollakse selle kvaliteedis kindlad (kogemuse või soovituste põhjal). Peaks veel seda ka mainima, et mul nö HALVA laagriga tegelikult kogemust pole. Taolist kogemust, et laager puruneb ja saaks selle 100%-liselt halva laagri kvaliteedi süüks ajada...
Kindlasti on vahed olemas, kuid selge ülevaate saamiseks pead ikka päris palju sõitma, et mingite järeldusteni jõuda!
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
Re: laagrid
kvaliteedi all pidasin silmas vastupidavust - kaua saan sõita enne kui lõtk liiga suureks läheb
Ebays müüdavad on kas metall- või kummitihenditega. Sealt plaanis tellida.
tõenäoliselt tulevad siis kummitihenditega. Auto on Offroad.
Ebays müüdavad on kas metall- või kummitihenditega. Sealt plaanis tellida.
tõenäoliselt tulevad siis kummitihenditega. Auto on Offroad.
Re: laagrid
Laagri eluiga sõltub rohkem sellest kus ja mis tingimustes sõidad, kui laagrist endast. kui sõidas vihmamärjal rajal, siis suure tõenäosusega vahetad pärast terve jooksu laagreid välja, olgu nad nii kvaliteetsed kui iganes. Kui sõidad kuival, vähetolmaval rajal, siis kestavad nad päris kaua. Laagreid saab ka lahti võtta ja hooldada, kui seda viitsid teha, siis kestavad nad jällegi kauem. Ehk siis vahet eriti pole mis laager on, kuna kestuse suurim mõjutaja on keskkond ja hooldus.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
Re: laagrid
Rommil täitsa õigus. Ega määret täis laager ära ei kulu, selleks tuleb läheb ikka meeletult palju teda ringi ajada. Laager kulub siis ära, kui määre on asendunud tolmu, vee või millegi taolisega. Eelmisel hooajal oli mul laagreid 3 karpi: uued, hooldatud ja kasutatud mustad. Igaks võistluseks läksid uued (ehk hooldatud) laagrid auto külge. Kui aega ja viitsimist oli, siis auto küljest tulnud laagrid pesin ja hooldasin ära. Mis kulumismärke näitasid või krõgisema jäid, viskasin ära ja asendasin täiesti uutega. Hästi mugav oli suvalist auto osa hooldades kohe ka laagrid välja vahetada.
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
-
- Postitusi: 663
- Liitunud: 30.03.2007 12:47
- Asukoht: helsinki-vantaa-espoo
Re: laagrid
mina soovitaks plast-tihendigalaagreid kui ikka viitsid ise laagreid hooldada
plast-tihendit on minu meelest lihtsam eemaldada ja pärast tagasi panna
olen ka uued laagrid avanud ja lisanud vajadusel määret
plast-tihendit on minu meelest lihtsam eemaldada ja pärast tagasi panna
olen ka uued laagrid avanud ja lisanud vajadusel määret
ilma mudelita Targutaja
Re: laagrid
Plasttihenditega on 2 ebameeldivat probleemi: 1) irduvad ise suvalisel hetkel ja lasevad kaka laagri sisse 2) lähevad maha võttes katki. Ei soovita.
Suht hea variant on teflon+metall (teflonseib laagri sisemise võru peale ja selle otsa metallkaas), aga kallis osta (Boca vähemalt tegi kunagi) ja tüütu hooldada.
Tavalisematest siiski metallkate, kui oluline on väike veeretakistus ja tihedat hooldust/vahetust ei karda; kummitihend, kui oluline on pikk hooldusvälp ja laagri eluiga, aga veeretakistus ei ole nii oluline. Märjas keskkonnas surevad metallkattega laagrid erilise hooga.
Suht hea variant on teflon+metall (teflonseib laagri sisemise võru peale ja selle otsa metallkaas), aga kallis osta (Boca vähemalt tegi kunagi) ja tüütu hooldada.
Tavalisematest siiski metallkate, kui oluline on väike veeretakistus ja tihedat hooldust/vahetust ei karda; kummitihend, kui oluline on pikk hooldusvälp ja laagri eluiga, aga veeretakistus ei ole nii oluline. Märjas keskkonnas surevad metallkattega laagrid erilise hooga.
-
- Postitusi: 663
- Liitunud: 30.03.2007 12:47
- Asukoht: helsinki-vantaa-espoo
Re: laagrid
äkki paar näpunäidet kuidas viisakalt metall-katted eemaldada laagrist ?
minu käes lähevad need tihti loperguseks
minu käes lähevad need tihti loperguseks
ilma mudelita Targutaja
Re: laagrid
ma siin loen seda laagri hooldust ja peab ka sama asja käsile võtma,kui laagri katte plekid kõveraks lähevad eemaldamisega siis kas selline asi toimib kui laager ilma lahti võtmata bensiinis või millegi muu taolise sees ära leotada ja siis sooja ja päris vedela liitium määrde sisse kasta
Re: laagrid
liitiummääre, imeline punane plögin...peaks vist metalli välispinda kõvemaks töötlema... sobib pigem tolmuvabades kohtades hammasrataste vahele... difrikorpused näiteks...
bensiiniga saad laagri sees leiduva õli küll välja pesta ja siis ilmselt ka laagri sees leiduva mustuse... keeruta ja sulista siis laagrit seal hoolega ja siis aja mootoriõli kuumaks ja viska laagrid peale bensiinis loputamist sinna sisse, äkki siis pääseb see kuum mootoriõli sinna sisse ja ei tule kohe välja, kui on ära jahtunud...
bensiiniga saad laagri sees leiduva õli küll välja pesta ja siis ilmselt ka laagri sees leiduva mustuse... keeruta ja sulista siis laagrit seal hoolega ja siis aja mootoriõli kuumaks ja viska laagrid peale bensiinis loputamist sinna sisse, äkki siis pääseb see kuum mootoriõli sinna sisse ja ei tule kohe välja, kui on ära jahtunud...
Associated RC10 B74.1
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Associated RC8 T3.2E
Associated RC8 B4
Element Enduro Pro
Re: laagrid
Metallkattega laagreid on vist kahte tüüpi, ühed on pressitud kattega, mis ilmselgelt ei ole mõeldud eemaldamiseks ja teistel on see metallkate fikseeritud kitsa ja esmapilgul üsna märkamatu klambrikesega, mida saab väga edukalt eemaldada ilma, et midagi kõveraks või katki läheks.
Raadioteel juhitavad hobi- ja võistlusmudelid
https://www.claypitrc.eu
https://www.claypitrc.eu
Re: laagrid
Enamik mudelite laagreid on ikkagi nö avatavat tüüpi metallkatetega. Kasuta terava otsaga nuga ja eemalda C-kujuline vedru. NB! See vedru ei ole sümmeetriline, ühte pidi saab noa otsa taha lükata, teist pidi mitte. Seejärel koputa noa päraga paar korda vastu laagrit ja metallkate kukubki ära. Kui ei kuku, siis kergelt torkides saab selle lahti küll.
- Manused
-
- removecclip[1].jpg (26.67 KiB) Vaadatud 5583 korda
Lauri Laidna - http://www.pistik.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]
[ Xray XB808 2011 + RB Engine | Xray XB808 Electric | Schumacher Mi4LP | VirtualRC ]